Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 24 jul 2025 03:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Findes der andre måder end at riste en smøg over en flamme? For synes sku ikke den er særlig effektiv

Har læst noget om at putte det i vand? på en stegepande? i ovnen? kom med jeres metoder og en god beskrivelse!!

Insane psychedelia user!

UTFSE!!

Junior medlem

nu gætter jeg bare på hvad det betyder: use the fucking search engine?

Moderator
Brugeravatar

Dét tror jeg godt du kan regne med at have ret i.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
ristnings spørgsmål
Vandrist skuffet og overasked

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved jeg sku ikk engang selv
i en gryde hvis det er til bong (:

Medlem
Brugeravatar

På en kogeplade er rigtig effektivt synes jeg. Bare stå og rul smøgen lidt rundt på pladen. Pas på med at gøre det for længe.
Den bliver fuldstændig gennem-ristet på meget kort tid. Men ja det bliver jo også dyrt i strøm hvis man gør det tit ;)

Medlem

Tror diskutionen om vandristning stoppede ved at det kommer til at smage rigtigt skidt, men at der måske var en mulighed i at skylle det hurtigt og så små riste det i en gryde. Har dog ikke forsøgt mig med det endnu, plejer bare at bruge gryde hvis det er større mængder.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
En prince light over en lighter hvis det er joint, og i en gryde hvis det er til bong.. alt det andet holder sku ikke rigtigt i retten

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
eller bare bruge ganske almindeligt sølvpapir (alu folie) det virker helt fint og bruger intet strøm.
jeg har også hørt at en micro ovn skulle være rigtig god men det ved jeg ikke noget om da jeg aldrig har set det eller prøvet det selv.

Junior medlem

rister mit tobak i gryden.
så har man rimelig kontrol over hvor meget det bliver ristet.

Dedikeret medlem

Jeg har prøvet et par forskellige metoder, hvor nogle har virket bedre end andre.

Mikroovn: Smøgen i mikroovnen i nogle få sekunder - virker fint.
Sølvpapirsgryde: Tobakken ristes på en sølvpapirsbakke - virker også fint.
Gryde el. pande: Rist i en gryde på en kogeplade. Virker fint (godt til bong :wink: )
Sølvpapir om smøg: Man kan også pakke smøgen ind i sølvpapir og riste dette. Det fjerner "risikoen" for at der går ild i smøgen (det er dog et spørgsmål om hvor øvet man er, og hvor skæv man er :wink: ). Smøgen bliver også meget hurtigere færdigristet på denne måde, men den kan nemt få "for meget".
Vandrist: Man lader tobakken trække i vand og tørrer det. Det smager efter min erfaring virkelig dårligt.. Kan ikke anbefales.

Og efter at ha' prøvet alle de metoder bruger jeg stadig den gode gamle - lighteren under smøgen...

Junior medlem

Mikrobølgeovnen er en vinder !

Medlem

Hvor lang tid per smøg ved hvor mange watt? Vil nødig ødelægge hverken ovn eller smøg på at forsøge mig... Og tak for det gode råd :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hallo knajtrøve... Alle disse hightec metoder udkonkurreres jo klart af the good old fashion way! En lighter og en prince 100 light, så kører joint-toget! Puff, puff, pass :joint:

Go ryger folkens! :mrgreen:

Medlem

Geografisk sted: Århus
Espersen skrev:
Hallo knajtrøve... Alle disse hightec metoder udkonkurreres jo klart af the good old fashion way! En lighter og en prince 100 light, så kører joint-toget! Puff, puff, pass :joint:

Go ryger folkens! :mrgreen:

Præcis det virker hver gang, har og vil altid virke.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Hvor længe synes i at ristet tobak holder? Jeg har lidt den opfattelse, at min tobak bliver "fugtig" igen, efter et stykke tid, hvis jeg ikke bruger smøgen med det samme.

Jeg synes ikke det har særlig meget at sige smagsmæssigt, men jeg har ikke lige lavet forsøg med det ej heller... Hvad er jeres erfaringer med det? for ellers ville det jo være smartest, bare at riste en masse tobak på én gang.

Jeg plejede også at bruge 100 smøger engang, da man jo får "gratis tobak med" - Men idag bruger jeg gerne north state til joints pga. smagen. - Kender i nogen smøger der giver bedre smag? Jeg har også fin erfaring med de grønne kings.

Ellers så ryger jeg rød cecil/Petterøe's til dagligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
spiffeh skrev:
Hvor længe synes i at ristet tobak holder? Jeg har lidt den opfattelse, at min tobak bliver "fugtig" igen, efter et stykke tid, hvis jeg ikke bruger smøgen med det samme.

Jeg synes ikke det har særlig meget at sige smagsmæssigt, men jeg har ikke lige lavet forsøg med det ej heller... Hvad er jeres erfaringer med det? for ellers ville det jo være smartest, bare at riste en masse tobak på én gang.

Nu går jeg personligt kun efter at det skal krydse de magiske 247 grader celsius i kort tid - sådan at nikotinen er over sit kogepunkt og derved fordamper..... Jeg hader nikomix men foretrækker tobakken har smag - der er kun 1 måde at gøre det trick på - spritbrænder og sølvpapir - så kan man mixe en fed uden nikotin i på ca 2 minutter - 3 minutter hvis det er en 3-4 smøger.

Har ristet i gryde, i ovn, mikro, i smøgerne, på A4 papir, leverpostejsbakker men sølvpapir aka alufolie af den tynde slags er min number one - giver bare den bedste smag i bong jeg nogensinde har prøvet... Synes selv det er ret nice... Har endnu ikke prøvet at gøre tobakken våd og kommer heller ikke til det - synes det for blæst...

Synes at ristet tobak holder evigt - men jeg gå heller ikke efter tørhed men efter om nikoen ikke er der - hvis tobakken bliver lidt fugtig igen, hvilket lyder til at den er blevet våd - da tobak ikke er hygroskopisk og væske fordamper fra den når der f.eks ikke er låg på - ligeledes er nikotin en olie og når den først er kogt og røget væk så kommer den ikke igen, så hvis din tobak bliver fugtig igen, må det være papiret omkring smøgen der på en eller anden måde suger fugt til sig.

PLUR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]