spiffeh skrev:
Hvor længe synes i at ristet tobak holder? Jeg har lidt den opfattelse, at min tobak bliver "fugtig" igen, efter et stykke tid, hvis jeg ikke bruger smøgen med det samme.
Jeg synes ikke det har særlig meget at sige smagsmæssigt, men jeg har ikke lige lavet forsøg med det ej heller... Hvad er jeres erfaringer med det? for ellers ville det jo være smartest, bare at riste en masse tobak på én gang.
Nu går jeg personligt kun efter at det skal krydse de magiske 247 grader celsius i kort tid - sådan at nikotinen er over sit kogepunkt og derved fordamper..... Jeg hader nikomix men foretrækker tobakken har smag - der er kun 1 måde at gøre det trick på - spritbrænder og sølvpapir - så kan man mixe en fed uden nikotin i på ca 2 minutter - 3 minutter hvis det er en 3-4 smøger.
Har ristet i gryde, i ovn, mikro, i smøgerne, på A4 papir, leverpostejsbakker men sølvpapir aka alufolie af den tynde slags er min number one - giver bare den bedste smag i bong jeg nogensinde har prøvet... Synes selv det er ret nice... Har endnu ikke prøvet at gøre tobakken våd og kommer heller ikke til det - synes det for blæst...
Synes at ristet tobak holder evigt - men jeg gå heller ikke efter tørhed men efter om nikoen ikke er der - hvis tobakken bliver lidt fugtig igen, hvilket lyder til at den er blevet våd - da tobak ikke er hygroskopisk og væske fordamper fra den når der f.eks ikke er låg på - ligeledes er nikotin en olie og når den først er kogt og røget væk så kommer den ikke igen, så hvis din tobak bliver fugtig igen, må det være papiret omkring smøgen der på en eller anden måde suger fugt til sig.
PLUR