Tilmeldt: 16 jun 2009 00:08 Indlæg: 47 Geografisk sted: No clue..
I den her video koger han nolen ned og det ændrer farve fra klar til mørk. Han siger, det er for at få det sidste gas ud.
Det jeg kan læse i "hashguiden", er at farven afhænger af kvaliteten på planten. Citat fra Hashguiden: "Farven varierer alt efter renheden og startproduktet, fra helt klar til tjære-sort olie: Helt klare olier er lavet på klare trichomes (plante høstet tidligt) i kort tid og filtreret grundigt før fordampning. Alle urenheder er fjernet Det mest normale er gylden-brunt eller rav-farvet hasholie der kan minde om akacie-honning i farve og konsistens. Når planten modnes ændres farven på trichomes til det mere brun/rødlige. Det ændrer farven på olien der bliver som beskrevet, forudsat at der ikke er urenheder der spiller ind. Den mere urene olie er mørk pga. blad og/eller klorofylrester der farver olien sort eller mørkebrun. Dog kan god olie også være mørk uden at det betyder noget dårligt, fx. lilla olie på lebanesisk pot (leb27) som bliver lilla i slutningen af sæsonen. Urenheder kan undgås ved at filtrere igennem et filter der holder alt andet end opløsningsmidlet tilbage. Vær ikke bekymret for om du får det hele med, hvis du får væsken separeret fra har du fået hasholien med."
Jeg synes ikke at have læst i nogen guides, at man skal koge det ned. Skal man det, eller ?
Det er muligt.
Men sådan som jeg forstår det på ham duden i videoen, er det klare olie fyldt med gas, som han så koger ud og lortet bliver sort. (evt. mere potent)
Synes måske det var værd at få med i de guides, folk har lavet ang. "Hasholie på gas". For så tror da fanden, at nogen får lavet sig noget nol, der ikke lever op til nogen som helst forventninger, hvis det er nødvendigt at koge gassen ud.
Kan selvfølgelig også være det bare er en "turbo" metode at gøre det på ?
Jeg synes nu også han strækker den liige langt nok. Et vandbad på 60-70°C er rigeligt! hvis man samtidig arbejder med nolen, så gaslommerne punkteres.
Ikke engang ved en solventekstraktion, ville jeg mishandle den gode nol så hårdt som på videoen. Jeg tror godt at cannabinoiderne kan delvist nedbrydes ved sådan en varme og meget stor overflade, når den koger to minutter som på videoen. Det ser også ud som han bruger gaffatape i bunden af røret ovenikøbet på et, tilsyneladende, ikke særligt ventileret sted. Det ville jeg sgu også undgå! Der er ikke grund til lappeløsninger
Ja ikk..
Har selv trukket nol på noget ekstremt dårlig tjald og der var nolen ikke meget bedre. Så da jeg faldt over den der video, skabte det en del forvirring