Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: 9000 Aalborg baby..
Jeg bor sammen med en kammerat og vi ryger meget tjald, hver eneste dag.. Det er begyndt at blive en rimelig dyr beskæftigelse for os, så jeg ville lige hører hvad der er billigst at ryge, bong eller joint?

- Og hvad får man mest ud af, hvis man også tænker bare en lille smule økonomisk?

GOGO med nogle svar, det ville være super fedt!

Medlem

bong er da klart mest økonomisk, men hvorfor ryge hash for at det skal være økonomisk? Joints er da helt klart hyggeligst at ryge.

Junior medlem

Geografisk sted: 9000 Aalborg baby..
Ja det nemlig det jeg mener.. Det skal jo være hyggeligt og afslappende netop for ikke at tænke på ting som fx økonomien..

Men alligevel, må bare finde på et eller andet ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Hold nogle pauser. Det er klart det billigste og sjovest. Skæverten bliver mere intens og dejlig efter et par ugers pause eller bare 5 dage.

Ellers er der et par måder at spare penge på. Først find ud af hvor meget i hver især præcis behøver for at få den ønskede effekt. lige nu er det ret sansynligt at i f.eks ryger 0.5 gram i en joint hvis det er det i ryger, per person. Skær det ned til det halve, de fleste vil efter et par dage opdage at det halve giver rigeligt effekt. Der er grænser for hvad ens lunger kan opdate over en aften. efter en hvis mængde er det lige meget om i laver 10grams joint eller 0.5 grams joints. Det er helt klart værd at huske.

For at finde den rigtige dosis er en vægt et must. Ens øjemål er slet ikke præcis nok til at spare penge. forskellen på 0.5 per person til det halve giver en meget stor besvarelse over en md. Faktisk 50%....

Og så er indtagelsesmetoden også en del af det. Bong svarer imo til at skyde med en sprøjte, det er en agresiv måde at ryge på, bagdelen er så også at man bliver nemmere og hurtigere afhængig og får brug for at ryge mere og mere. Hvis i vælger en lidt mere stille og rolig måde at ryge på, f.eks joints så er det efter mine erfaringer nemmere at holde forbruget nede.

Hvis i virkelig vil spare er det ikke nok at skifte til bong eller tjubang eller lign. der skal skæres ned.

Medlem

er du nu sikker på det ?
at efter en hvis mængde er det ligemeget om man ryger 0.5 gram eller 10 gram
har da hørt historier om hvor mine venner blev det som de betegner som \"monster skæve, kunne slet ikke gå\" osv..der var de nok 3-4 personer om 15 grams joint

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
En 15 grams joint? Har de kommet jointpapir rundt om klumpen og så bare røget eller hvad? :D :joint: :joint:

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvad kvalitet af hash ryger i ?

putter aldrig over 0,3 i en joint min makker plejede at putte omkring 0,6 i efter jeg fik ham overtalt til at putte 0,3 i hans joints,
opdagede han at han egentligt ikke blev mere skæv af den med meget hash i.
Så han kunne lige pludselig skærer hans forbrug ned til det halve og er man hverdags ryger er det hurtigt 1-2000 man kan spare om måneden der ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
hahaha skrev:
er du nu sikker på det ?
har da hørt historier om hvor mine venner blev det som de betegner som \"monster skæve, kunne slet ikke gå\" osv..der var de nok 3-4 personer om 15 grams joint

Hvis man i løbet at aftene har røget 5-6 joints så er de 3-4 næste for mange ret ligegyldige. Men det kan variere meget.

Gartnersvinet skrev:
putter aldrig over 0,3 i en joint min makker plejede at putte omkring 0,6 i efter jeg fik ham overtalt til at putte 0,3 i hans joints,
Så han kunne lige pludselig skærer hans forbrug ned til det halve og er man hverdags ryger er det hurtigt 1-2000 man kan spare om måneden der ;)

Præcis. Det fandt jeg også ud af for et par år siden. Har købt mig en 0.001 vægt og med 0.180g bliver jeg tilpas skæv. Ryger jeg f.eks 0.5gram af samme hash nu efter et par år med 0.180/0.2 så bliver jeg helt overskæv uden at det er behageligt.

Medlem
Brugeravatar

Hold dig fra bong, det kan meget hurtigt eskalere. Har ikke selv opdaget det, men det er nemt at konstatere når man ser på bongrygere. Jeg vil lægge mig op af DYSW's råd og sige hold pauser i stedet, eller trap ned. Når jeg ryger til hverdag prøver jeg at holde det til én jay med 0,2 g god hash i. Sådan en jay kan jeg også ryge på af 2-3 omgange. God hash er i længden både mere økonomisk, mindre usundt og giver bedre rus, hvis man bare anvender det rigtigt.

Det er tolerancen der er din fjende.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
og prøv at spørge dig selv hvad der er fedt i at være skæv konstant?
er det ikke bare at nægte den virkelig verden.
jeg syntes det er iorden at ryge hver dag, og jeg gør det da også selv i perioder.
men nøjes med en joint om dagen. altså morgen eller aften.
man får jo ikke noget ud af at vre skæv hele tiden, det gør det bare ubehageligt ikke at vær det.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Jeg er også godt og vel hverdagsryger, jeg plejer at ryge omkring 0,2 gram for mig selv hvis jeg ryger alene, ellers ryger der nok næsten et halvt gram i hvis man er 2-3 personer eller mere til jointen. Man skal bare vænne sig til at ryge mildere igennem noget tid og så opdager man at tolerancen kan reguleres som man ønsker det. Bong og tjube osv. er en snyder, men hvis man kun ryger på det en gang imellem så kan det være sjovt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Jeg røg bong for første gang her på roskilde. Det slår da ihvertfald pisse hårdt. Ligefør det er ubehageligt. Kan bedre lide at der går lidt tid før at man får den kraftige virkning. Men det kan da også være smart hvis man skal til koncert lige om lidt og ikke kan nå at ryge en pind. Tror ikke det er noget jeg vil gøre tit men jeg vil da sikkert prøve igen på et tidspunkt.

Junior medlem

DoYouSpeakWak?? skrev:
hahaha skrev:
er du nu sikker på det ?

Hvis man i løbet at aftene har røget 5-6 joints så er de 3-4 næste for mange ret ligegyldige. Men det kan variere meget.

Gartnersvinet skrev:

Præcis. Det fandt jeg også ud af for et par år siden. Har købt mig en 0.001 vægt og med 0.180g bliver jeg tilpas skæv. Ryger jeg f.eks 0.5gram af samme hash nu efter et par år med 0.180/0.2 så bliver jeg helt overskæv uden at det er behageligt.

wow er ejg den eneste der ryger en rigtigt joint på i hvert fald 0,8 gram ?.. og ville lige sige hvis jeg så ryger en 0,5 som jeg gør en gang i mellem så bliver ejg altså SLET ikke så skæ vsom den med 0,8.. men altså det er jo klart .. mere hash = mere skæv ?.. det kan man da ikk komme udenom..? :S

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Cold_Spirit skrev:
wow er ejg den eneste der ryger en rigtigt joint på i hvert fald 0,8 gram ?.. og ville lige sige hvis jeg så ryger en 0,5 som jeg gør en gang i mellem så bliver ejg altså SLET ikke så skæ vsom den med 0,8.. men altså det er jo klart .. mere hash = mere skæv ?.. det kan man da ikk komme udenom..? :S

Så skulle du prøve at skaffe dig noget tjald af en bedre kvalitet.
Personligt bruger jeg mellem 125-175 mg til en joint. Jeg ryger så også udelukkende skunk, i stedet for hash, da al den hash vi kan købe i mit område er noget værre pis, for at sige det som det er. Med den skunk jeg ryger, er jeg sikker på kvaliteten er i orden.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Cold_Spirit skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:

Gartnersvinet skrev:

Skaf dig noget bedre hash kender mange som putter 0,8-1 gram i en joint med den undskyldning at de gerne vil have den smager af mere.
Har du en rigtig god ryger er 0,2-0,3 rigeligt at putte i ;)

Junior medlem

Gartnersvinet skrev:
Cold_Spirit skrev:
DoYouSpeakWak?? skrev:

Gartnersvinet skrev:

Skaf dig noget bedre hash kender mange som putter 0,8-1 gram i en joint med den undskyldning at de gerne vil have den smager af mere.
Har du en rigtig god ryger er 0,2-0,3 rigeligt at putte i ;)

det er skam ikk lorte ryger.. normalt er det bare en stille og rolig 90´ fra staden.. og selvom det så er nepal eller hva tjald jeg ryger putter jeg altså stadig 0,8-1 gram i... undtagen skunk ryst haha :)

men selvfølgelig kan det da godt være i har ret.. MEN fakta er nu at mere tjald = mere skæv.. right? :P
men det er da værd at prøve :)

BTW. i putter ikk en hel smøg i til 0,1 vel?... :S.. ad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Nej det er ikke et faktum.

Rigtig mange folk tror at mere hash gør dem mere skæv, hvorom de ofte kan nøjes med halvdelen og stadigvæk opnå samme effekt.
Hvis du kan tage din ryger, halvere dosen og så samtidig opnå samme effekt, så ved du at du har noget ganske god kvalitetsryger.
Hvis du ikke bliver lige så skæv, ja så find dig noget bedre at ryge eller overvej om du stadig gider kaste så mange penge efter det du ryger:)

Jeg røg mig meget skæv 2-4 gange om dagen hele Roskilde igennem (10 dage) og i sidste ende havde jeg ikke brugt mere end 7g skunk. Og her snakker vi joints, chillum og tjubang hvor mellem 2-7 mennesker har røget med af gangen. I det store hele har jeg røget hvad der svarer til omkring 60 joints på roskilde, tror jeg - hvilket giver mig en dose på gennemsnitligt 120mg pr. joint. Min tolerance er endda forholdsvis høj i forhold til mine kammeraters, men alligevel skal der ikke mere til hos mig, før jeg bliver meget basket.
Hvis jeg kan nøjes med så lidt, så kan du i hvert fald også nøjes med en hel del mindre en 800mg:)
Og hvad fanden - begynder effekten at aftage, så kan man da altid rulle en ny pind!

Junior medlem

Amendir skrev:
Nej det er ikke et faktum.

Rigtig mange folk tror at mere hash gør dem mere skæv, hvorom de ofte kan nøjes med halvdelen og stadigvæk opnå samme effekt.
Hvis du kan tage din ryger, halvere dosen og så samtidig opnå samme effekt, så ved du at du har noget ganske god kvalitetsryger.
Hvis du ikke bliver lige så skæv, ja så find dig noget bedre at ryge eller overvej om du stadig gider kaste så mange penge efter det du ryger:)

Jeg røg mig meget skæv 2-4 gange om dagen hele Roskilde igennem (10 dage) og i sidste ende havde jeg ikke brugt mere end 7g skunk. Og her snakker vi joints, chillum og tjubang hvor mellem 2-7 mennesker har røget med af gangen. I det store hele har jeg røget hvad der svarer til omkring 60 joints på roskilde, tror jeg - hvilket giver mig en dose på gennemsnitligt 120mg pr. joint. Min tolerance er endda forholdsvis høj i forhold til mine kammeraters, men alligevel skal der ikke mere til hos mig, før jeg bliver meget basket.
Hvis jeg kan nøjes med så lidt, så kan du i hvert fald også nøjes med en hel del mindre en 800mg:)
Og hvad fanden - begynder effekten at aftage, så kan man da altid rulle en ny pind!

yeah.. :)

Har også lige siddet og røget en 0,3 jønte og 0,5 tjubang, begge to ego. Og ja jeg bliver faktisk stadig pænt basket! :mrgreen: MEN! jeg ville skyde på hvis det var normal joint på 0,8 g. ville jeg kun kunne ryge ca 0,2-3 på tjubang, som jeg sikkert ville ahve gjord.. haha i har fat i noget .. men 1XX mg.. det sgu ikk mig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Hvis jeg nu ripper et helt bongmix for mig selv - med 0,6 eller 0,7 og det er en go 90er fra staden i, til en smøg- og ryger de ca 4 bonghoveder det nu giver i træk.. så er det altså ikke noget med mine lunger ikke kan optage mere hash på den aften - fordi jeg ikke bliver mere skæv.. det er simpelthend fordi hashen virker for fuld effekt- og mere hash ville føre til en " hash od " som somregl betyder at du falder i søvn- og nogle bliver dårlige

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Hold dig fra bong. Det er fedt at ryge men eftervirkningen er utrolig trist.. Jeg stoppede med at ryge bong hver dag efter Roskilde og jeg har ikke bestilt andet end at hoste ekstremt store mængder slim op, have ondt i mine lunger og følelsen af ikke at orke noget som helst før jeg har taget et bong hoved.. Selvfølgelig er noget af det også pga Roskilde Festivalen men har alligevel været derude i ret mange år og det plejer ikke at være nær så slemt som det er nu.

Bong er dog rimelig økonomisk.

Men! hvis jeg skulle tænke økonomi ang tjald så ville jeg nok, som andre også har sagt, sætte mit forbrug ned.

MVH

Henning

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 35 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]