Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 22:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Ja jeg stiller nu også spørgsmålet hehe, Jeg har fået fingrene i en masse forskellige frø (white widow, uk cheese, libanon 30, typhoon og en dansk skunk sort) Og jeg kan sku ikke finde ud af om det er under betegnelsen skunk eller pot. Selvfølgelig er den danske sort skunk men hvad med de andre ? troede i starten at pot var rest blade osv, altså ikke så THC holdig pot. Og topskud og andet Høj THC materiale var skunk, hvilket så var forkert. Så mit bud pt må være at det er sorten der bestemmer det.
Desuden vil jeg kort høre hvad i siger til at tøre høsten på loftet ? bor i en villa så jeg har massere loft plads, hvor der er massere luft og begrænset lys, Men på en virkelig hed sommerdag kan der altså nok godt peake 30 grader, men når der ikke står bagene sol er der som regel koldere deroppe en udenfor?

De er nu omkring 2m. og vokser voldsomt hurtigt. Dejlig tykke buskede og robuste, og der dufter forrygende i hele haven! Dejlig høst det skal blive.

Senest rettet af UrbanNinja 07 jul 2009 16:40, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem
Brugeravatar

Ps. Ud af 27 planter har jeg een han ;) hvilket må sige og være helt fine odds.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Når vi når efteråret, skulle det helst ikke blive så varmt oppe på dit loft.
Pot/skunk har det best af en langsom kølig og mørk tørring. Jeg har selv brugt loftsrum til at tørre i og det har virket udmærket.
Bare lad være med at hænge dem helt op under loftet, klip bladene af, og hæng dem med hovede nedad. Hvis du klipper dem af hovedstammen og hænger dem op i grene, tørre de lidt hurtiger. Bare hæng dem sådan at der er god plads mellem dem.

Forskællen på pot og skunk er at skunk er manipuleret pot, så det bliver stærkere og mere thc holdigt. Pot er grundplanten skunk kommer af. Pot er en mild plante mens skunk tit er en meget stærk plante. Der er vist heller ikke så mange rene potstrains tilbage da de nemt krydser med hianden.
Nogle kalder alle udendørs planter for pot og alt indendørs for skunk. Men man kan sagtens have skunk planter udenfor og det vil stadig være skunk når du høster den. Skunk, som navnet antyder, stinker en del mens pot har en dejlig sød duft.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad spørger du præcist om?
Hvad forskellen mellem pot og skunk er?

Pot er den rene marijuana man fandt i naturen. Skunk er en videreudviklet hybrid der er en hel del stærkere en pot.

Mht. lofttørring er det lidt et sats. Du er jo ikke sikker på at vejret giver dig skyer så det ikke bliver bagende varmt deroppe.
Men umiddelbart lyder det som en fin idé... Hvis der er god ventilation, så ser jeg intet galt i at tørre det deroppe...

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
pot tørres bedst ved 17c i 3 mdr, og skunk kan klares på 14 dage ved stuetemp. ( hvis smagen skal være optimal ). mht lofttørring kommer det an på hvornår man høster, nu vil det være for varmt men til sep/okt vil det være fint, husk at jo lavere temp, jo bedre smag!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvorfor skulle der være forskel på tørringstiden af pot og skunk?
Det er jo begge to planter med klorofyl i, så de skal vel bare have nogenlunde samme omstændigheder?
Eneste man skal passe på er vel bare at der ikke bliver for varmt (mellem 18 og 24 grader) og så sørge for luftfugtigheden aldrig går amok, fordi man tørrer ved lave temperaturer.

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
Amendir skrev:
Det er jo begge to planter med klorofyl i, så de skal vel bare have nogenlunde samme omstændigheder?
Eneste man skal passe på er vel bare at der ikke bliver for varmt (mellem 18 og 24 grader) og så sørge for luftfugtigheden aldrig går amok, fordi man tørrer ved lave temperaturer.

jeg ved ikke præcist hvorfor, men der ER forskel på de 2
jeg har selv dyrket pot siden 87 og skunk siden 02. pot smager af lort og giver hoster på hvis det tørres for hurtigt! og skunk smager fint nok efter 2 uger

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Crazy!
Det var dog underligt, alligevel... Men jeg tager dit ord for det.

Insane psychedelia user!

cloud9 skrev:
Amendir skrev:

jeg ved ikke præcist hvorfor, men der ER forskel på de 2
jeg har selv dyrket pot siden 87 og skunk siden 02. pot smager af lort og giver hoster på hvis det tørres for hurtigt! og skunk smager fint nok efter 2 uger

:shock: :hm: Du får på ingen måde den optimale smag frem i skunk hvis det kun har tørret i 2 uger...

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det var nu heller ikke det han skrev. Han skrev bare at pot smager hæsligt efter kort tørring, hvorom skunk smager OK efter kort tørring.

Dedikeret medlem

Nok fordi skunk i forvejen ikke smager særligt godt :P Og at man bedre kan smage foskællen på pot der jo får en dejlig smag hvis det tørres korekt. Men jeg vil stadig påstå at skunk har bedre af en lang tørringstid end en lyntørring.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Selvfølgelig har det det.
I sidste ende handler det jo om at få nedbrudt mest muligt klorofyl. Det sker bare ikke ved lyntørring.

Junior medlem
Brugeravatar

AAh det var sku dejlig omfattende :) fik da svar på alle mine spørgsmål. Af hensyn til dig der skrev at skunk'en ikke skal ligge for varmt glemte jeg jo også helt at planterne først skal høstes i aug-okt. Så der bliver på ingen mu7lig måder over 15c...
Af hensyn til smag er jeg sku ked af at høre at i syntes skunk smager af ræva pis og pot godt, har kun røget troldmænd så kender ikke rigtig til den rene smag. Har altid troet at det var omvendt, for syntes selv pot lugter forfærdeligt når det ryges. Ikke som hash der dufter helt himmelsk.
Men pt, dufter de fandme lækkert !

Dedikeret medlem

Held og lykke med det og god høst når du når dertil

Junior medlem

Må vi evt. se et billede af de 26 hunner? (:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

UrbanNinja skrev:
Af hensyn til smag er jeg sku ked af at høre at i syntes skunk smager af ræva pis og pot godt, har kun røget troldmænd så kender ikke rigtig til den rene smag. Har altid troet at det var omvendt, for syntes selv pot lugter forfærdeligt når det ryges. Ikke som hash der dufter helt himmelsk.
Men pt, dufter de fandme lækkert !

Hvis det er tørret og curret ordentligt, så synes jeg godt nok ikke skunk smager af rævepis. Tværtimod. Jeg ELSKER smagen af eksempelvis noget bubblegum jeg stadig har liggende, fra sidste år. Virkelig lækker smag.
Pot er ufatteligt svært for mig at komme i nærheden af, hvor jeg bor, så det har jeg desværre aldrig røget meget af... Jeg ville dog ønske jeg lige havde et kilo liggende ^^

Men ja, held og lykke med høsten, når du når så vidt :)

Junior medlem
Brugeravatar

esbenpppx skrev:

Ja selvfølgelig :) fixer lige et eller to. De er plantet over to gange derfor er den bagerste del lidt mindre end de forreste
Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem

UrbanNinja skrev:
esbenpppx skrev:

Ja selvfølgelig :) fixer lige et eller to. De er plantet over to gange derfor er den bagerste del lidt mindre end de forreste
Kode:
[img]http://img188.imageshack.us/img188/7375/dsc00705ael.jpg[/img]
[img]http://img188.imageshack.us/img188/6904/dsc00706bgm.jpg[/img]
[img]http://img259.imageshack.us/img259/9315/dsc00707p.jpg[/img]

Flot arbejde :)

Junior medlem
Brugeravatar

Hmm nogen der kan hjælpe med denne lidt forvirrede plante ? den har trichromes men ligner den har nogle ordenlige løg ?
http://img23.imageshack.us/img23/3394/dsc00708rgu.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/7236/dsc00709rav.jpg

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
UrbanNinja skrev:
Hmm nogen der kan hjælpe med denne lidt forvirrede plante ? den har trichromes men ligner den har nogle ordenlige løg ?
http://img23.imageshack.us/img23/3394/dsc00708rgu.jpg
http://img10.imageshack.us/img10/7236/dsc00709rav.jpg

Det ligner en han

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 37 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]