Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 16:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej plante og frø samlere,

Jeg er lidt ny til dette, selvom min interesse har kredset om bevidsthedsudvidelse og udvikling i mange år, er det først nu jeg er klar, og går 100% ind for at hallucinogener er vejen til dette.

Det kunne være fedt hvis nogle af jer kunne pege mig i den rigtige retning. Mht. flg.:

* Er det muligt at importerer en/et par, stiklinger af Salvia Divinorum - og faktisk have en seriøs chance for at modtage den?

* Findes der overhovedet nogle webshops som tilbyder forsendelser af etnobotaniske stiklinger(salvia)? (som også har en god troværdighed som leverandør?)

* Findes der nogle trossamfund eller samlere i Danmark, der har Salvia som deres sakramente(hellig urt) som må dyrke den? Hvad med Sharmaner?

* Må man dyrke den i forskningsøjemed?

* Hvor kan man eventuelt opdrive en stikling til forskning/eller religiøs samlerobjekt?

For som i ved, har alle frie mennesker ret til at danne forening, eller danne et samfund med dets egent moralske, etiske og religiøse codex.

NB! Det er min opfattelse, at det danske samfund, ikke har hjemmel til at forbyde af et "Religiøst-samfund"/eller en "sammenslutning af frie mænd og kvinder", at udøver deres frie ret til ytringsfrihed og religion. (Dette fremgår også klart af FN's menneskerettighedserklæring, de første 5 afsnit mener jeg det er).

Uanset hvad, så kunne jeg være interesseret i en stikling af Salvia Divinorum, og også kontakt til andre der kunne have interesse i at undersøge mulighederne for at danne et "samfund" baseret på retten til fri spirituel søgen og tilbedelse, beskyttelse og dyrkning af udvalgte hellige planter : )

Jeg høre gerne fra interesserede.

tak for din tid.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Gellerup
DonPedro skrev:
Hej plante og frø samlere,

Jeg er lidt ny til dette, selvom min interesse har kredset om bevidsthedsudvidelse og udvikling i mange år, er det først nu jeg er klar, og går 100% ind for at hallucinogener er vejen til dette.

Det kunne være fedt hvis nogle af jer kunne pege mig i den rigtige retning. Mht. flg.:

* Er det muligt at importerer en/et par, stiklinger af Salvia Divinorum - og faktisk have en seriøs chance for at modtage den?

* Findes der overhovedet nogle webshops som tilbyder forsendelser af etnobotaniske stiklinger(salvia)? (som også har en god troværdighed som leverandør?)

* Findes der nogle trossamfund eller samlere i Danmark, der har Salvia som deres sakramente(hellig urt) som må dyrke den? Hvad med Sharmaner?

* Hvor kan man eventuelt opdrive en stikling til forskning/eller religiøs samlerobjekt?

For som i ved, har alle frie mennesker ret til at danne forening, eller danne et samfund med dets egent moralske, etiske og religiøse codex.

NB! Det er min opfattelse, at det danske samfund, ikke har hjemmel til at forbyde af et "Religiøst-samfund"/eller en "sammenslutning af frie mænd og kvinder", at udøver deres frie ret til ytringsfrihed og religion. (Dette fremgår også klart af FN's menneskerettighedserklæring, de første 5 afsnit mener jeg det er).

Uanset hvad, så kunne jeg være interesseret i en stikling af Salvia Divinorum, og også kontakt til andre der kunne have interesse i at undersøge mulighederne for at danne et "samfund" baseret på retten til fri spirituel søgen og tilbedelse, beskyttelse og dyrkning af udvalgte hellige planter : )

Jeg høre gerne fra interesserede.

tak for din tid.
'

Ja.

Ja.

Nej.

Ja, med speciel tilladelse, denne er dog umulig at få fat i for menig mand.

Psychedelia er ikke til anskaffelse af rusmidler, hvordan du finder dit narko, er dit eget problem.

Junior medlem

Hej og mange tak for svar.

Jamen det ser spændende ud.

Hvis der er nogen der har nogle forslag til google søgninger, så jeg kan studerer sådanne shops og erfaringer nærmere, vil det være perfekt?

Insane psychedelia user!

DonPedro skrev:
Hej og mange tak for svar.

Jamen det ser spændende ud.

Hvis der er nogen der har nogle forslag til google søgninger, så jeg kan studerer sådanne shops og erfaringer nærmere, vil det være perfekt?

Citat:
Psychedelia er ikke til anskaffelse af rusmidler, hvordan du finder dit narko, er dit eget problem.
:cheers:

Junior medlem

ok ok, I get the point, sorry : )

Men savner stadig interesserede der ønsker at danne "et samfund" ligesom advokaterne også har deres samfund "Advokatsamfundet", men blot med andre værdier.

Som sagt, så er det min opfattelse at frie menneskers ret til at forsamles om et fælles værdigrundlag, ikke kan krænkes af et andet samfunds værdigrundlag, så længe det ikke skader andre mennesker, eller ders individuelle rettigheder.

Inspiration kan eventuelt hentes fra andre der har gjort noget lignende med stor success verden over, her kan du evt. se mere om Robert Arthur Menard og Mary Elisabeth Croft. Især Mary Elisabeth har skrevet en gratis ebog om hvordan hun personligt, har informeret den Canadiske regering om at hun forbeholder sig retten til at ryge og dyrke Canabis. Hun har også udstedt sig selv en licens til at have Canabis på sig og ryge det. I den forbindelse har hun bedt myndighederne gøre indsigelse eller bekræfte overfor hende at det er ulovligt, men det har de ikke kunne gøre.

Jeg ved at vores samfund er bygget anderledes op her, men reglerne og de fundamentale menneskelige rettigheder til foreningsfrihed, fri religion osv, er på vores side.

Der er nogle ting der lige skal undersøges, det er også derfor jeg opfordre interesserede til at kontakte mig, så vi kan få noget på benene. Så vil vi netop lovligt kunne dyrke vores syn på spiritualitet, botanik, hellige planter(Cannabis, Salvia etc.) og også gro, indtage og ryge disse lovligt.
Men inden det kommer dertil, kunne denne sammenslutning jo blot fungerer som en samlet politisk base, som kunne stille relevante spørgsmål til regeringen, forlange relevante undersøgelser inden blacklisting af de planter gud har givet os her på jorden, og bringe relevanter undersøgelser og nye beviser til regeringens opmærksomhed, i takt med at de bliver lavet her og nok mest i udlandet : )

Måske det bare er en skør ide, men kunne være rart at høre fra andre.

hey

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universet
Du kan søge det i hvilke lovlige lande og se derefter om nogen af landene har butikker, der laver online handel
:)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
DonPedro skrev:
ok ok, I get the point, sorry : )

Men savner stadig interesserede der ønsker at danne "et samfund" ligesom advokaterne også har deres samfund "Advokatsamfundet", men blot med andre værdier.

http://seasteading.org/

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor solen altid skinner.
Jeg er frisk på at lave en kult, men kun hvis jeg må være lederen!

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Jeg er også med, hvis vi vel at mærke holder os fra en specifik religiøs tro, derimod bør vi tro på os selv og de ting vi kan blive ved hjælp af entheogene planter.
"Jeg kan selv befinde mig mellem himmel og jord."

Junior medlem

Hej Arturo og Tanja,

Ja lad os undersøge mulighederne. Jeg her nogle inspirationskilder vi kan se lidt efter, bl.a. "The Free Man Society".

Ud over det har jeg set lidt rund på nettet og fundet en masse shops i Holland og Spanien, men sjovt nok er alle 20 forskellige onlins shops udsolgt samtidig....enten køber de alle ind det samme sted, eller også er der virkelig efterspørgsel på Salvia Planter?

hey

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
Jeg har fundet et par shops lokaliseret i USA, men de sender ikke internationalt, hvilket er lidt ærgeligt, da alle de andre velkendte europæiske shops har været udsolgt i herrens lang tid.

Medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af slettet nu 07 aug 2019 18:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

.

Senest rettet af slettet nu 07 aug 2019 18:58, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Udkanten af Aalborg.
mbl skrev:
:roll: så har jeg fået svar . . han skriver
Hello,
Thank you for your email.
When we will be getting salvia cutting back in stock is very difficult to say.
Our supplier killed the mother plants by accident, and they have to start all over again to grow the motherplants, and this takes a couple of months.

It is also very difficult for us to find another supplier, since there are not that many salvia suppliers around.
Sometimes we do get a small batch from another supplier but it runs out very fast.

The only thing i can say is keep checking out website, to see if we have it back in stock again.
I wish i could help you better then this.

så der går nok noget tid :(

Ja, det er sku ikke happy times. Gad sku godt have sådan et par stykker til at pryde min lejlighed nu. Det er hyggeligt.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]