Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:04


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 jul 2009 21:25 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 23 maj 2008 12:17
Indlæg: 60
Geografisk sted: CPH
Fremstiling af opium v. ekstraktion af grønne kapsler.

Hej.

Kan man fremstille ”opium” ved at trække på grøne, friske frø kapsler med alkohol/og eller vand?
Hvis ikke vejr, mængde af valmuer eller andet gør snitte arbejdet besværligt.
Jeg set flere skrivelser om dette pod putty fremstillet af tørre frø kapsler, men jeg vil gerne bruge min valmuer friske med peak indhold af aktive stoffer.

Nogen der kan fortælle mig lidt om hvilke produkt jeg ville ende op med hvis jeg trak på mine grønne kapsler, inddampede slut. Hvordan vil det varriere fra opium fremstillet ved snit?
Mindre/mere potent, anden konsistens etc.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt med at tage en beslutning om hvad jeg skal stille op med alle mine valmuer, hvilken løsning syns i jeg skal gå efter?

VH Vincent.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2009 08:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Væsentligt mindre potent, men det virker fint nok. Husk at give det en citron/pH-sænker når du koger det, så kommer der mere aktivt stof ud.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jul 2009 16:33 
Offline
In our memories
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 okt 2000 01:01
Indlæg: 7066
Geografisk sted: København
Men citrater er da ikke det bedste, hvis man har tænkt sig at ryge sit opium?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 aug 2009 08:25 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 sep 2002 01:01
Indlæg: 3112
Geografisk sted: Away...
Det er muligt. Hvad vil du ellers foreslå som alternativ? Jeg har kun brugt teknikken så man undgår at skulle koge sine hoveder i en mindre evighed når man har lyst til en kop, plus at det bliver en rimelig homogen koncentration. Dvs doseringen er noget mere reproducerbar :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 04:29 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
At fremstille sit eget opium fra Papaver somniferum er faktisk en ganske simpel process. Jeg skriver lige hurtigt, hvordan jeg ville gøre, men som noname siger, skal der bruges citronsyre for effektivt at trække de fleste psykoaktive stoffer ud. Her smider jeg lige en hurtig gennemgang, en tidlig tirsdag morgen. Dette er sådan, jeg sædvanligvis selv gør, og jeg ender altid med et virkelig lækkert resultat. ;)

1. Skær dine valmuer i stykker, blend dem evt. med lidt vand, til det får en grødet konsistens.

2. Smid indholdet i en gryde med mere vand, lad det koge og tilsæt en mindre mængde citronsyre. Husk at røre rundt indimellem.

3. Lad det simre, til der ikke er meget mere vand tilbage.

4. Tag en skål, smid et viskestykke henover og filtrer blandingen gennem viskestykket ned i skålen. Husk at presse det godt, og gem resterne af valmuerne!

5. I skålen finder du en brunlig væske, der gerne skulle indeholde de aktive stoffer i Papaver somniferum.

6. Den væske skal i endnu en gryde, så man kan lade vandet fordampe og skrabe sit opium-ekstrakt op.

7. Du har nu råopium! Du kan evt. lave flere afkog på valmue-resterne, evt. med en sjat citronsyre, for der er skam sikkert mere tilbage.

NB: Jeg og Venstre / Marok - fra forummet - fik en hel del ud af den thé, vi bryggede på anden omgang, så lav mindst 2 afkog på valmuerne. Men ok, vi havde nok også indsamlet omkring 40 store valmuer, og vi endte med 18g råopium og en rigtig lækker thé. ;)

Jeg håber nogle kan bruge dette, det er trods alt ikke farlig kemi vi er ude i, da morfin og methylmorfin er vandopløseligt, så ingen grund til at bruge diverse kemikalier med undtagelse fra lidt citronsyre.

Held og lykke med jeres ekstrakter!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 18:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Kjær skrev:
At fremstille sit eget opium fra Papaver somniferum er faktisk en ganske simpel process. Jeg skriver lige hurtigt, hvordan jeg ville gøre, men som noname siger, skal der bruges citronsyre for effektivt at trække de fleste psykoaktive stoffer ud. Her smider jeg lige en hurtig gennemgang, en tidlig tirsdag morgen. Dette er sådan, jeg sædvanligvis selv gør, og jeg ender altid med et virkelig lækkert resultat. ;)

1. Skær dine valmuer i stykker, blend dem evt. med lidt vand, til det får en grødet konsistens.

2. Smid indholdet i en gryde med mere vand, lad det koge og tilsæt en mindre mængde citronsyre. Husk at røre rundt indimellem.

3. Lad det simre, til der ikke er meget mere vand tilbage.

4. Tag en skål, smid et viskestykke henover og filtrer blandingen gennem viskestykket ned i skålen. Husk at presse det godt, og gem resterne af valmuerne!

5. I skålen finder du en brunlig væske, der gerne skulle indeholde de aktive stoffer i Papaver somniferum.

6. Den væske skal i endnu en gryde, så man kan lade vandet fordampe og skrabe sit opium-ekstrakt op.

7. Du har nu råopium! Du kan evt. lave flere afkog på valmue-resterne, evt. med en sjat citronsyre, for der er skam sikkert mere tilbage.

NB: Jeg og Venstre / Marok - fra forummet - fik en hel del ud af den thé, vi bryggede på anden omgang, så lav mindst 2 afkog på valmuerne. Men ok, vi havde nok også indsamlet omkring 40 store valmuer, og vi endte med 18g råopium og en rigtig lækker thé. ;)

Jeg håber nogle kan bruge dette, det er trods alt ikke farlig kemi vi er ude i, da morfin og methylmorfin er vandopløseligt, så ingen grund til at bruge diverse kemikalier med undtagelse fra lidt citronsyre.

Held og lykke med jeres ekstrakter!



18 gram opium på kun 40 valmuer :o ?
Lyder da rimelig vildt i mine øre?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 aug 2009 19:41 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 sep 2005 16:43
Indlæg: 1465
Gartnersvinet skrev:
18 gram opium på kun 40 valmuer :o ?
Lyder da rimelig vildt i mine øre?


Det var nogle rigtig flotte, store valmuer. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 aug 2009 07:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 maj 2006 08:45
Indlæg: 486
Geografisk sted: Aalborg
Kjær skrev:
Gartnersvinet skrev:
18 gram opium på kun 40 valmuer :o ?
Lyder da rimelig vildt i mine øre?


Det var nogle rigtig flotte, store valmuer. :)


Syntes stadigvæk det lyder helt vanvittigt når man tænker på hvor høj prisen er på opium :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2009 23:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Jeg tilskriver mig Kjærs teknik da vi har idé udviklet den sammen.

Den er blevet brugt igennem et par år nu med fine resultater. Resultatet var imponerende denne gang (ja intet mindre end 18g Gartnersvinet), så forvent for det første ikke at resultatet bliver det samme med alle valmuer (her menes der kun papaver S) og forvent ligeledes ikke at du er skide god til det de første gange.

Jeg har til forskel fra Kjær ladet mit potentere i vindueskarmen, sollys er bedst, for en vellykket morfinering. Skåret op i små flager kan det sagtens lade sig gøre af få lys på hele klumpen.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 08:17 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
"Jeg har til forskel fra Kjær ladet mit potentere i vindueskarmen, sollys er bedst, for en vellykket morfinering" venstre>> har du en kilde på det??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 10:57 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Jeg står med en klump på 9,8g inddampet fra varmt vand fra 25 store poppies.
Jeg synes godtnok der er kommet meget fra blot 25 hoveder - for meget! Klumpen er ikke formbar, men mere glasagtig.
Klumpens farve er lidt a´la cola - brunt - og ikke sort, som det kendes fra ´normalt´ råopium, som indikerer at der er ekstraheret en anden sammensætning, end dén pasta/latex man opnår, ved at snitte i den friske kapsel.
Jeg havde håbet på et rygbart/vaporisérbart produkt, men kan da ikke forestille mig at koncentrationen af aktivstoffer i klumpen er tilstrækkelig høj, til at man kan opnå en effekt ved at ryge en klump på størrelse med et tændstikhovede.
Tanken om at ryge stadset huer mig ikke rigtigt, men hvis jeg har fattet mod i løbet af aftenen til at vaporisere en lille bønne, så reviewer jeg lige på erfaringen.
Andre, som har gjort sig erfaringer med at ryge et vandekstrakt? Please pass it on to me :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 11:29 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 nov 2004 22:13
Indlæg: 64
Geografisk sted: Vårhus
Jeg har selv fremstillet vandekstraheret opium de sidste fire somre; i år med det bedste resultat.

Ved inddampning af seks udtræk i et ildfast fad fik jeg omtrent 60 gram opium. Der blev brug 657 gram plantemateriale, 40 gram citronsyre og omtrent 37 liter vand. Da Kjærs beskrevne metode minder meget om min egen fremgangsmåde, ser jeg ingen grund til at udrede den, medmindre der skulle være et ønske om det.

Jeg brugte et stegetermometer til at overvåge temperaturen, der på intet tidspunkt oversteg 72 C. Det første ekstrakt blev inddampet i ovnen for sig selv, mens de sidste fem blev indsamlet og inddampet fælles.

Første udtræk var, som CannaChem beskriver, en colafarvet klump, mens andet var mere lysebrunt og grynet, men umiddelbart mere potent end det første. Begge giver i en kop te en dejlig afslappende rus. Jegforetrækker dog at ryge det. Virkningen af et tændstikshoved indtaget på en lille pibe er naturligvis ikke overvældende i det omfang, at det sortner for øjnene og man føres væk i en besynderlig morfindrøm, men det giver et behageligt og afslappende "kick". Ved store doser og eventuelt kombineret med en joint har det givet mig fornemmelsen af et "brusende" velvære, jeg bedst kan beskrive som en sirlig og hensvømmende kombination af hash og alkohol-rusen. Generelt tilfører det også tingene en "glød", men hvor "hash-gløden" er mere udstrømmende, synes det mig mere som om tingene fremstår som hvilende i deres egen placering, hvis det gi'r mening for nogen. Det er i hvert fald erfaringen værd.

Jeg ønsker jer god ryger og muntre, blå røgslør.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 12:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 aug 2003 01:01
Indlæg: 4006
Geografisk sted: .....
Jeg har fået noget vandekstrat forærer, har prøvet, at ryge det på sølvpapir (brun heodeostyle) Uden videre god effekt, en mild rus er dog opnået - og det er endda med 5-8 tændstikkehoveder i hvert forsøg.. Så virker det bedre i the - men der skal en del i, ihvertfald i dette tilfælde.. Måske jeg skulle prøve, at ryge det på en lang pibe i stedet for på søvlpapir..!?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 12:51 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Citat:
Der blev brug 657 gram plantemateriale, 40 gram citronsyre og omtrent 37 liter vand


Det vil vel være plausibelt at antage, at du genfinder citronsyren i det færdige ekstrakt? - måske pånær den mængde som evt. er udfældet med noget plantemateriale og filtreret fra. Er det virkelig muligt at ryge en klump, hvor citratet udgør så stor en andel?

Nu er jeg sgu blevet lidt fristet... :D
Jeg må hellere se at få afviklet dagens donter, men så skal jeg sgu også prøve at jage dragen senere på dagen, selvom jeg nu ikke forventer det store af mit ekstrakt.

Jeg er en klaphat til opioid-kemi, men kan man ikke sænke pH vha. saltsyre til en ca. 3-4 stykker, i stedet for citronsyre?
Saltsyren afdampes jo sammen med vandet, modsat citronsyren, som udfælder. Eller er alkaloiderne ustabile i stærkere sur opløsning pH 2-3 stykker, som jo kan forventes allersidst i inddampningen?
UTFSE...jaja, men nu er det jeres tur til at svare på spørgsmål :lol:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 15:15 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
storken skrev:
"Jeg har til forskel fra Kjær ladet mit potentere i vindueskarmen, sollys er bedst, for en vellykket morfinering" venstre>> har du en kilde på det??


det er spekulationer og gætværk. Dog udført umiddelbart efter klumpens undfangelse og med en anelse erfarring. Jeg har før forsøgt mig med at snitte mig til opium, men er altså godt tilfreds med denne ekstraktionsmetode.

Har desværre ikke noget kamera men både sort og glimtende er den da.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 19:36 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
Venstre>> så kan du jo ikke komme med sådan en udtalelse, når du ikke har noget at ha det i 8)

CannaChem>> det ser ikke ud til at, den lave pH er noget problem, i hvertfald ikke ved stuetemperatur (se formulering F1). og hvad angår hastigheden for nedbrydningen ved anden pH og temperatur (eks. den temp du inddamper ved), så kan du jo selv regne på det, ved brug af hastighedsprofilen, kilde 5 og 8 -gider ikke gøre det hele for dig. http://www.ualberta.ca/~csps/JPPS8(2)/D.Preechagoon/morphine.htm
btw UTFSE din dovne rad, det var første hit på google ved søgning på "morphine stability" :wink:

EDIT: udtagelse er rettet til udtalelse


Senest rettet af Haremis 16 aug 2009 12:49, rettet i alt 4 gange.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 20:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2004 18:34
Indlæg: 585
Geografisk sted: Beebob - Bob-bob-bob-bee
Nej men det er nok problemet ved at have en 1.håndskilde, når man leger med stoffer. Ligesom man må passe på når man leger med stoffer :hm:

EDIT: Mener du forresten undtagelse eller udtalelse?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 aug 2009 22:15 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
hehe.. har rettet det til udtalelse, det er mig der ikke kan stave :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2009 12:23 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 nov 2000 02:01
Indlæg: 1774
Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
D´oh. Det er først nu, at jeg ser at tråden er halvgammel. Troede den var oprettet fresh i går, som forklarer mine fatsvage spørgsmål, som der allerede er blevet spurgt om...nevermind...
@Storken. Tak for linket :wink: Nu ´tør´ jeg godt at tilsætte en smule saltsyre, men ved dog ikke om det vil hjælpe på et allerede godt resultat...
Jeg genopslemmede 3,1 g klump i varmt vand fra føromtalte ekstrakt. - svarende til 7-8 poppies. Indtog det i går kl 15.30 og selv ved 22-tiden i går aftes var jeg forbløffet over den stadig tilbageværende kraftige virkning. Jeg sad stadig og noddede på det tidspunkt og gik herefter hurtigt i seng og sov indtil kl. 11 her til formiddag :shock:
Det er dog superrart endelig at kunne få noget sammenhængende restitutionssøvn inden helvedet går løs igen i morgen og resten af ugen, selvom jeg føler mig en smule bonget i dag hehe. Men jeg fik kun røget to pinde i går efter kl 15.30...det ligner sgu ikke mig LOL :P

Mvh den dovne rad :wink:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 aug 2009 12:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2007 02:10
Indlæg: 327
Geografisk sted: Ønskeøen
nu er jeg ikke den store opium ekspert, men er 8 poppies ikke en ret stor dosis? :shock: plejer man ikke at sige at en klump på størrelse med et tændstikshoved er en fin dosis, og er der ikke en del mere opium i 8 hoveder, end hvad der svarer til et tændstikshoved?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 32 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team