Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej jeg har fået en mail fra en veninde som jeg lige ville dele herinde, håber I kan hjælpe lidt her eller komme med lidt råd, det lyder mystisk og ubehageligt :cry:

Citat:
Kære navn slettet.
Jeg har et problem. Èn af mine kære venner,har det rigtig dårligt psykisk og han har givet udtryk for at han snart ikke kan klare det mere og formentlig vil tage sit eget liv.
Han har det dårligt fordi,for 8 år siden til Roskilde Festival - var der nogen der tog ham med lidt væk fra pladsen. Det var meningen de bare skulle ryge,men efterfølgende har de givet ham en form for stof - en sort plante - som han kalder det,der gør at han nu hører stemmer i sit hovedet,han føler at hans sjæl bliver tortureret og han ahr det meget dårligt og skidt. Det bliver kun være. Han ahr været indlagt og får medicin,men jeg er overbevist om at det her er af en helt anden verden.
Derfor vil jeg høre dig: Kender du til disse sorte planter i den psykedeliske verden? Har du en anelse om hvem man kan gå til? Måske en shaman?

Håber du vil svare mig.

Mange kram fra mig (savner dig!)

Jeg synes personligt det kunne lyde som natskygger af en art..

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
En plante der gør at han hører stemmer 8 år efter? Jeg synes det lyder som et fantasifoster, en eller anden måde at forklare sin tilstand. Måske hashen han røg udløste en latent psykose og han derfor tror de har puttet noget i?

Jeg tvivler på at planten (hvis den situationen da overhovedet har fundet sted) har noget med hans tilstand at gøre. Under alle omstændigheder er det han har brug for psykiatrisk behandling, og det så hurtigt som muligt, inden han gør skade på sig selv.

Junior medlem

InnerNetExplorer skrev:

Jeg synes personligt det kunne lyde som natskygger af en art..

Den sorte plante kunne jo næsten have været hvad som helst, Hash kan jo også fremføre permanente psykiske skader, så jeg holder med ”jim fear” på det punkt, jeg har f. eks en kammerat som sidder på psykiatrisk efter hash, som så havde ført til ”paranoide psykoser

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det er vel på sin vis også det mindste at fokusere på, i din venindes situation, eftersom vedkommende måske får en fatal udgang fra denne "oplevelse". Endvidere vil det være umuligt at sige hvad det er for en plante, udover at den er sort. Men man kan jo gøre de fleste planter - og såvel også svampe - sorte. Derudover er det jo ikke nødvendigvis sort i den mest bogstavelige forstand, men derimod en ond plante vedkommende mener.

Uanset hvilken plante det er, så held og lykke med gutten/gutinden
Anders

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey alle! Tak for svarene, det er rart at få nogle vinkler på sådan en situation. Jeg holder også selv på at det er en rationalisering han har gjort sig efter han måske før eller efter oplevelsen er blevet mere og mere "virkelighedsfjern". Der er i hvert fald sket en ændring, i mest ekstreme tilfælde kunne det være et natskyggetrip eller bare et trip på noget andet psykoaktivt som har katalyseret hans tilstand. Uanset hvad så føler jeg med ham, det lyder forfærdeligt men jeg mangler selv mere info for at kunne konkludere noget endeligt.

Medlem
Brugeravatar

Hvis det skulle være en sort plante holder jeg på datura, der ofte har en sort stamme, og mange af planterne kan have sorte/lilla blomster.

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Det er igen svært at vide hvad der er tale om men hvis vi går ud fra at han faktisk har fået en plante som han mener gjorde "udslaget" så holder jeg også på noget natskyggehalløj. Sjovt nok nævner han bare intet om at han kom ud på noget trip forinden tilstanden. Jeg tror lige jeg giver hende link til denne tråd, så kan det være hun kan uddybe. Jeg er i hvert fald nysgerrig.

Medlem
Brugeravatar

Man føler tit, at man ikke tripper på natskygger, men at alt rent faktisk er normalt - derfor er det endnu mere sandsynligt, at det er Datura.

Var det resin eller plante?

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Langt derude et sted.. der er jeg.. lige nu
Undskyld jeg skriver på sådan en gammel tråd -
men ? er det muligt at han ku have røget noget råopium eller noget ?
Jeg tænkte også på - at hvis han havde stået i (måske) mørket og set på nogle mørkegrønne blade- og han måske i forvejen var halvstiv - kunne de jo se mørke eller sorte ud... det ku være skunk... det ku være natskygger... det kunne jo faktisk være rigtig mange ting ..
Og det er meget underligt han skulle få det dårligt så lang tid efter.. altså hvis han først får det dårligt 8 år efter indtagelse af en eller anden form for et stof- tror jeg hans krop virker i slowmotion eller noget... ? altså forstå mig ret- jeg høre da tit at psykoser kommer under selve rusen- eller lige efter et stop med misbrug- eller under et misbrug.. da ikke så lang tid efter...
Tror nu det er noget andet der har skadet ham- og han måske ikke ka finde gruden fordi han er forvirret eller andet - og derfor giver det skylden...
Håber ivertfald det kommer til at gå ham godt.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Jeg tror at det hele startede for 8 år siden, ikke at det er opstået pludseligt efter 8 år.
Men, for lige at komme med et input - er der nogen der har overvejet Salvia D.? Det er, så vidt jeg husker, sort, når det er koncentrat?
Desuden, er det da også et forholdsvist tilgængeligt stof, ikke?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
flere gæt?
lukket

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]