Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 07:18

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hey alle plante mennesker

Det er sket noget spænende. Det vil sige at min ven har planet en plante som engang blev brugt, eller det er ihvertfald skrønen, i absinth. Planten kan jeg desværre ikke helt huske hvad hedder, men noget i retningen af malurt. På Wiki står der den kan frembringe halluer ved rygning, og at skrønen gik på at det er plantens skyld at absinth har tilnavnet "the green fairy". Mener det aktive stof i planten skulle være Thujon.

Hvis i ved hvilke plante det er, har i så nogen råd om den? Er den værd at indtage? Bør man prøve? og evt. dosering?

EDIT: Skal lige siges vi begge er uerfarne med hensyn til psychedelia.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
Nej det ikke en skrøne - malurt er den aktive ingrediens i absinth udover alkohol og man kan stadigvæk købe absinth med malurt i.
Om det er noget i skal lege med - altså hvis i laver absinth på planten er det meget skægt, man bliver ret bims af det - mere kan jeg ikke sige - synes ikke der er noget psykedelisk virkning - kun man bliver bims - fucked up - smeltet - dum

Medlem
Brugeravatar

Bliver du bims af absinthen med planten i? eller mener du planten i sig selv?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Jeg har prøvet at dyrke og ryge malurt. Dyrker den stadig, men ryger den ikke. Den virkning jeg har fået ud af det er en udemærket stener, desværre kombineret med hovedpine og en underlig metallisk smag i munden. Og der var ingen grønne feer.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Medlem
Brugeravatar

Ok mange tak for svarne!

Jeg er stadig frisk på flere erfaringer :)

Medlem

Dxz skrev:
hheheh det lyder som en sjov ide :)
glemmer aldri min frøste tur på absithn hahaha det var for griner :D
vledt rundt og tro man er en herr smart ass :)
loc - absinth er mit svar på absinth ;)

LOC er da verdens største bums :shock:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Mine erfaringer med malurt er følelsen af at være en smule utillpas og lidt kriller i hjernen :o - brug heller dine penge på noget ordenligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
det skal lige siges at absinth med malurt er ulovligt i danmark.
men du kan tage et smut til polen og købe det dernede til ganske billige penge (håber ikke den gælder som ''forhandler link'')
nogen steder har jeg set absinth med helt op til 42 forskellige slags urter i.
jeg har dog aldrig turde drikke det da jeg er allergisk over for mange slags urter.
men den med malurt har vi drukket nogen gange - det resultere altid i at du vågner på bornholm uden den ringeste anelse om hvad du har lavet.

tag en ske, put en sukkerknald på og væd sukkerknalden i din absinth.
sat ild til lortet og vent til sukkeren er smeltet.
sluk ilden og rør sukkeret op i dit glas absinth.
hæld så vand i resten af glasset og hvis det bliver mælkehvidt er der malurt i.

go' brændert!

L.O.C - Absinth

Junior medlem

Francis Begbie skrev:
tag en ske, put en sukkerknald på og væd sukkerknalden i din absinth.
sat ild til lortet og vent til sukkeren er smeltet.
sluk ilden og rør sukkeret op i dit glas absinth.
hæld så vand i resten af glasset og hvis det bliver mælkehvidt er der malurt i.
L.O.C - Absinth

Det er ikke malurt der gør det hvidt, det er anis-olie. Man kan lave samme nummer med Uzo.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Der er absinth i Artemisia absinthium, de andre malurter er kedelige.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Jeg lavede engang en malurt-drik med 50% alkohol - mener jeg brugte 200g malurt i 1½ l vodka. Den smagte helt forfærdeligt, og det endte med min far drak den, uden ar rapportere om nogle sære effekter.

Jeg lavede også et ekstrakt af malurt. Jeg tror jeg brugte IPA. det blev omkring 1:8x og det smagte af hø og metal, men det gav en behagelig stener. jeg syntes ikke det var så galt med hovedpine.

Edit: det skal lige nævnes at jeg forsøgte at få drikken til at smage godt, med lakridsrod og anis, hvilket var helt uden betydning.

Medlem

Eksperimenterede med det for nogle år siden, men endte med at konkludere at der skal en kombination af urter til. Den hjemmelavede drik smagte forfærdelig og man blev ubrugeligt og ubehageligt energisk af det.
Tilgengæld virkede en spansk flaske vi delte helt forrygende, på mig stort set som stimulans + alkohol. (Det endte i en virkelig smadret nat ved den permanente og indtagelse af mit første maya mærke. Tømmermænd og syre-come down er virkelig en kælling.)

Mvh
Anarkrig

Medlem

Geografisk sted: ja
Men for fanden da! I kan ikke bare tilsätte malurt til vodka og tro at det er = absinth!

Malurt er den bitreste plante i verden. Den behagelige smag kommer vha. distilering.

Det er en kunst at lave absinth, og i er ikke kunstnere.

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
destillering, samt at lave et udtræk af malurten med omkring 90% alkohol.. However - havde på fornemmelsen, at det ikke ville blive en vidunderdrik, men det havde meget ringe, om nogen, effekt - ikke de 2 shots jeg kunne drigstige mig til at indtage.

Jeg fik langt mere sjov ud af calamusen. Nogenlunde samme fremgangsmetode, dog 400g calamus svjh.

Junior medlem

Hvis du overvejer at få en god virkning ud af thujonen i absinth, skal du finde en absinth med den laveste alkohold procent.
Så er der større chacne for at få virking ud af urten end af alkoholden.

I mange tilfælde bliver folk fulde, inden nogen som helst virkning af urten viser sig.

- Jeg mener at den absinth med mindst alkohold i, jeg har set, var omkring de 40 %

Medlem

Sativa skrev:
Hvis du overvejer at få en god virkning ud af thujonen i absinth, skal du finde en absinth med den laveste alkohold procent.
Så er der større chacne for at få virking ud af urten end af alkoholden.

I mange tilfælde bliver folk fulde, inden nogen som helst virkning af urten viser sig.

- Jeg mener at den absinth med mindst alkohold i, jeg har set, var omkring de 40 %

Har set du kan købe Absinth-kits på nettet. Der er de forskellige absinth urter samlet (og thujon selfølgelig) der har du mulighed for selv at blande det op med ethanol. Så kan du selv dosere, hvis du vil prøve at mærke urterne frem for alkoholen ;)

Desuden, ville det være sweet hvis du lige skriv om der var en reel virkning ved høj thujon indtag.

crUnk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Lavede et sprit-ekstrakt engang på 50g malurt vil jeg tro, og blandede det med vodka. Det blev en yderst klam drik som jeg så drak. Der er mange der siger thujon ikke er psykoaktivt, men det mener jeg nu det er. Efter jeg havde drukket en del af ekstraktet kombineret med alkohol så synes jeg alting så ret "kantet" ud som et dukkehus, plus at senere på aftenen troede jeg pludselig at jeg blev forfulgt og løb ind i en skov. Så da mine venner fandt mig så slog jeg ud efter dem, og jeg plejer altid at være til at styre mere eller mindre på alkohol, jeg kunne i hvert fald aldrig finde på at slå ud efter nogen!
Det har dog været meget sjovt at eksperimentere med selv om det er ret svært at klemme ned, da det smager af... et snert af kunstig fersken blandet med kemisk/ekstrem bitter smag.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]