Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 01:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Hey Rygere

Mig og et par kammerter som stort set altid ryger sammen har altid den samme diskusion.
Om joint skal være en tyk kort- eller en tynd lang joint!
Den diskusion har ført til at vi lavede et et forsøg hvor vi i en periode tog tid på hvor langtid det tog at ryge joints i forskellige tykkelser, med præcis den samme mængde tobak og hash i. Vi kom frem til at det tager den samme tid at brænde uanset om den er kort og tyk eller lang og tynd... (dette skulle være indlysende da det er den samme mængde der skal brændes har vi efterfølgende fået af vide af en fysik lære)

Mit spørgsmål er så hvilken varriant fortrækker i?

Personligt mener jeg den skal være ca 1,5 cm i diameter i toppen og ca 7 cm lang

Medlem

-

Senest rettet af sp2nky 29 apr 2021 10:00, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Mixet skal selvfølgelig fylde papiret ud til spidsen, af rent æstetiske årsager :D Men det betyder jo ikke at den ikke kan være tyk, det er bare at putte mere i :P

Medlem
Brugeravatar

Den skal være så tynd som muligt, men stadig ligne en joint.. Dvs. at den self skal have kegleform, i en vis grad.
Jeg synes at de brede er trælse at suge af, de har hang til at kaste rundt om sig med gløder, der brænder let væg på og de er sværere at rette op end de tynde.
Mener de samme om filter, så tynde som muligt, men gerne længere end gennemsnittet :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg plejer at lave mine i samme form som ganske normale cigaretter, og jeg bliver i hvert fald skæv af det.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Farveladeland
Nej hold nu op mand, en joint skal sguda være go fed, så er den da helt klar bedst at ryge af!

Moderator
Brugeravatar

Det afhænger meget af humør, hvad der ryges og i hvilken sammenhæng.
Men en sikker vinder er tynd i bunden af filteret 0.2-0.3 cm i diameter, så den er på tykkelse med en cigaret 30 % op ad jointen og så konisk som muligt det lader sig gøre med sort smoking/raw paper.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Det har jo også noget at sige om man skal ryge joint alene eller dele den med andre. Men håber i vil give mig ret i at det hedder at ryge en fed fordi den er fed..

Medlem

Hvis du spørger mig er det sku ligegyldigt, jointen skal vel bare kunne ryges. Jeg ville ikke løbe skrigende væk hvis jeg blev tilbudt hverken en lille eller stor joint. for mig handler det sku mest om rusen og hyggen.
Plejer selv at lave en mellemting af den store og den lille... Det må være løsningen :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt ude i Hampen.
Den skal være en kæmpe kæp! Tyk som Amin Jensen, og lang som en negers pik :P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan også bedst lide en mellemting. Men helt sikkert mere tyk end tynd. Har erfaret at det bliver umuligt at suge i bunden af jointen, hvis den er for tynd.

Medlem

Jeg kan helt klart bedst lide joints der er tynde, jeg bryder mig bare ikke om sådan nogle store fuckers :D

In our memories

Geografisk sted: I busken, udenfor dit vindue..
Lange og tynde er mine yndlings..
Synes de er mere behagelige at suge af og så skyder de heller ikke lige så meget med gløder som tykke gør..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Jointrør hvor udmundingen er på tykkelse med en smøg, 2-2,5 cm papir på røret som lukkes lige i limningen ydest. Passer lige med en lang smøg og noget hash og den er fyldt op ;)
Bruger gerne jointrør som er mellem 5 og 7 cm og sort slim papir

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
små tykke knaldperler er vejen frem.. ta til fanø

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hva der kan ryges!^^

Nej... Kan gode lide den er lidt lang og lidt tynd i det... er ikke fan af de små tykke må jeg sige...

Smoke weed everyday :joint:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Der skal selvfølgelig være ordentligt træk i en joint, og det kommer der ikke i de tynde, ynkelige mistral-joints - ergo, stor og fed.
Citat:
Den skal være en kæmpe kæp! Tyk som Amin Jensen, og lang som en negers pik

Yep...
Citat:
Det afhænger meget af humør, hvad der ryges og i hvilken sammenhæng.

Præcis...
Men de må selvfølgelig ikke være så ynkeligt tynde, som de dersens traditionelle prerolled cones er. De er jo til konfirmander og tøser, der endnu ikke kan spytte langspyt med fjabben! Burde være forbudt på niveau med incest og pædofili!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
CannaChem skrev:
Men de må selvfølgelig ikke være så ynkeligt tynde, som de dersens traditionelle prerolled cones er. De er jo til konfirmander og tøser, der endnu ikke kan spytte langspyt med fjabben! Burde være forbudt på niveau med incest og pædofili!

Tja, jeg har aldrig set hvor tynde de er og kender dem ikke da jeg aldig har brugt dem men har rullet mine egne.
Men synes det er underholdende at du ved hvordan de ser ud når de er til konfirmander og tøser :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Når jeg sidder og ryger mine egne krativitetsfremmende solo-joints, som her på min fridag, skal de være tynde og milde, men sidder jeg med andre laver jeg store fede joints, med DRÆBERMIX!

Jeg er cigaretryger og hygger mig med selve rygningen, såvel som rulleprocessen, hvorfor jeg gerne ryger mange, men milde. Sidder jeg sammen med andre synes jeg dog det er lige vel stenet at sidde med næsen i mixerskålen hele aftenen, derfor de store stærke.

Medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
Når jeg sidder og ryger mine egne krativitetsfremmende solo-joints, som her på min fridag, skal de være tynde og milde, men sidder jeg med andre laver jeg store fede joints, med DRÆBERMIX!

Jeg er cigaretryger og hygger mig med selve rygningen, såvel som rulleprocessen, hvorfor jeg gerne ryger mange, men milde. Sidder jeg sammen med andre synes jeg dog det er lige vel stenet at sidde med næsen i mixerskålen hele aftenen, derfor de store stærke.

What that guy said.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 89 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]