Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 14 jul 2025 15:22

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle! Lige en opdatering. Nu er min mand dødeligt syg af lungekræft og har ikke langt igen sådan noget lort.
Vi får begge masser af smertestillende jeg grundet mine bivirkninger fra strålebeh og skred i min ryg, vi får morfin, metadon og meget andet...Vi kan desværre ikke bruge hashen mere øv øv, men den giver os dårlige skæverter. Bare dog regeringen snart kan fatte at der er brug for hashpiller til dødelige smertelindring og til os som fandmen er på metadon for at kunne overleve/leve andet end i et smertehelvede. men et eller andet sted forstår jeg godt at de ikke kan sætte sig ind i hvordan det er at have smerter 24 timer i døgnet det hæsligt" svært at forstå selv", men så lyt da til os som ved hvad det handler om....... Det er kun den afslappende virkning man skal bruge i pillerne, det er ikke for at blive skæv for det synes jeg desværre ikke om...

Venligste hilsner til alle fra Pialena og pas godt på jer, i vil nødigt blive syge og skal igennem sundheds systemet...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Jeg føler meget med jer begge.
Jeres indlæg i debatten har en kæmpe betydning, og er ganske uvurderlig.
Jeg ønsker dig og din mand alt det bedste.

- Andro

Junior medlem

hej Andro!
Tak for din kommentar. Jeg ville ønske at vi kunne gøre mere for at råbe regeringen op, men tror desværre det er en lang håbløs kamp.................

" Gid din dag må være ægte, varm og smittende - og gid din dag må bliver lige så dejlig som du gør den for andre"

Knus fra Pialena

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@Pialena: det gør mig ondt at høre med jeres situation. Uanset hvilke smertepatienter vi taler om, så er billedet desværrre ofte, at de praktiserende læger i den grad underbehandler smerterne. Det er utvivlsomt fordi de har en lægmands opfattelse af disse her faaaaaarlige stoffer som er "afhængighedsskabende". Emnet er kompliceret og omgærdet med utroligt meget politisk og kulturelt, og efter min bedste overbevisning aner de fleste praktiserende læger ikke, hvad de taler om.

Til dato viser data dog ikke det helt store potentiale for cannabis som smertelindrende medikament. Der er mest smertelindring i "mellem" niveauet af påvirkning. Ved mindre doser virker det slet ikke, og ved større doser synes hashen at forværre smerterne. Men det er trods alt en videnskab i dens vorden.

Du taler om at hashen giver en dårlig skævert. Skal man trække på erfaringerne fra de tests, der er lavet med cannabis mod anti-emetisk medicin, altså kvalmestillende, så synes tallene at vise, at pillerne Marinol giver flere psykiske bivirkninger end naturproduktet. Det skyldes givetvis at pillerne indeholder en 100% ren delta-9-THC, og der er ingen af de klasiskse sløvende cannabinoider som f.ekss CBD.

Men altså ... folk reagerer forskelligt. Hvis du/I foretrækker det oralt, så kan I lave jeres egne kapsler:
Hjemmelavede "marinol" kapsler - tips efterlyses

Junior medlem

Tak for din belæring så meget ved jeg slet ikke om hashen som piller, har bare hørt at mange er blevet hjulpet med dem. Og vi bagte småkager en rum tid og det hjalp på mange ting, det er jo ikke fordi det tager smerterne men du tænker på en masse andet og "glemmer" at du har smerter, men desværre efter et par måneder fik vi det begge dårligt med kagerne, følte at alle kunne læse mine tanker og at jeg føte mig forfulgt og det er ikke rart. Vi har også prøvet at ryge det med samme virkning.

Jeg troede faktisk kun at i pilleform var der kun det stof som gør at man bliver afslappet og derved kan det smertestillende virke bedre, for kommer nok ikke uden om at den metadon jeg får tager toppen af mine smerter....
Min mand får en masse morfin kan desværre ikke tåle metadon, men jo ligegyldigt hvad min mand bliver afhængig af, vil bare hjælpe ham til at hans sidste tid bliver så god som muligt.. Jeg kan snart ikke klare at se ham lide mere, vi ender snart på hospice og det er det sidste han vil, men desværre fordi jeg heller ikke er rask må det blive sådan i den sidste ende.

Mange tak for din kommentar jeg blev virkelig en del klogere...
pas på dig

Knus Pialena

Junior medlem

Hej Pialene

Det gør mig ondt at høre om dig og din mand.
Du har nok hørt rygter om, at cannabis-planten skulle kunne eliminere kræftceller? For nogle dage siden faldt jeg over en film om netop det emne, som jeg synes du bør se:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 0306000271

Kvalitetsmæssigt er den ikke noget vidunder, men vældigt interessant er den.

Bedste hilsner

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
Min erfaring er at pot virker som den beste smærtestillende/muskelafslappende og kvalmestillende.
Hashen virker for sløvende og man bliver træls skæv af den hurtigt. Der skal meget mere hash til at opnår det samme man gør med selve potten.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

pialena skrev:
Tak for din belæring så meget ved jeg slet ikke om hashen som piller, har bare hørt at mange er blevet hjulpet med dem. Og vi bagte småkager en rum tid og det hjalp på mange ting, det er jo ikke fordi det tager smerterne men du tænker på en masse andet og "glemmer" at du har smerter, men desværre efter et par måneder fik vi det begge dårligt med kagerne, følte at alle kunne læse mine tanker og at jeg føte mig forfulgt og det er ikke rart. Vi har også prøvet at ryge det med samme virkning.

Jeg kan tilføje, at hash indtaget oralt er mere psykedelisk i natur, mere "trippy", da du omsætter hashens THC til en mere psykoaktiv form i din lever. Det sker i højere grad fordi spist hash altid giver leveren første ret til at begynde sin metabolisme af stoffet. Ryger man bliver stoffet fragtet mere direkte til hjernen.

pialena skrev:
Jeg troede faktisk kun at i pilleform var der kun det stof som gør at man bliver afslappet og derved kan det smertestillende virke bedre, for kommer nok ikke uden om at den metadon jeg får tager toppen af mine smerter....

Ja, heh, det er nærmest det omvendte, da det er 100% rent delta-9 THC, der er i pillerne med alle de klasiske sløvende/afslappende/angstdæmpende taget ud.

pialena skrev:
Min mand får en masse morfin kan desværre ikke tåle metadon, men jo ligegyldigt hvad min mand bliver afhængig af, vil bare hjælpe ham til at hans sidste tid bliver så god som muligt.. Jeg kan snart ikke klare at se ham lide mere, vi ender snart på hospice og det er det sidste han vil, men desværre fordi jeg heller ikke er rask må det blive sådan i den sidste ende.

MDMA eller metylon kunne måske give en fin, sidste oplevelse, hvis det var.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]