Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: ryge regler
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2750
Hej
Det at ryge er ikke bare at ryge. der er også en masse regler for hvordan man ryger. Nu prøver jeg lige at skrive de vigtigste ned langt de fleste kan blive enige om.(jeg ved godt det er forskelligt fra sted til sted og gruppe til gruppe)

Man suger ikke tyrepik på jointen.
Mixeren ryger først.
Man puster overskudsrøgen ud af bongen efter man har suget.
Hvis det kikser med hovedet er det den næstes tur.
Man begynder ikke at riste før man har klumpen.
Man ryger ikke flere hoveder i træk.

De her regler gælder selvfølgelig kun når man er flere der skal ryge. Er i enige i disse regler, eller har i måske også andre regler i ryger efter.

Venlig hilsen
Martin

Medlem

Den der ryger det sidste hoved laver ny mix :p

er en vigtig regl i mit slæng heh

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Mixer fixer - op i røven med resten:P

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Fråder skrev:
Hej
Det at ryge er ikke bare at ryge. der er også en masse regler for hvordan man ryger. Nu prøver jeg lige at skrive de vigtigste ned langt de fleste kan blive enige om.(jeg ved godt det er forskelligt fra sted til sted og gruppe til gruppe)

Man suger ikke tyrepik på jointen.
Mixeren ryger først.
Man puster overskudsrøgen ud af bongen efter man har suget.
Hvis det kikser med hovedet er det den næstes tur.
Man begynder ikke at riste før man har klumpen.
Man ryger ikke flere hoveder i træk.

De her regler gælder selvfølgelig kun når man er flere der skal ryge. Er i enige i disse regler, eller har i måske også andre regler i ryger efter.

Venlig hilsen
Martin

reglen om ikke at må riste før man har klumpen forstår jeg ikke helt? hvis man nu er sikker på at man får klumpen om 10 min f.eks tror du så ikk du kan gøre en undtagelse ;)?
Forresten så vil jeg slet ikke ryge med folk som ikke indordner sig, altså jeg gider ikke lave regler, for det er ren pli at opføre sig ordentlig og holde en god rygerkultur imo

Dedikeret medlem
Brugeravatar

extanor skrev:
reglen om ikke at må riste før man har klumpen forstår jeg ikke helt? hvis man nu er sikker på at man får klumpen om 10 min f.eks tror du så ikk du kan gøre en undtagelse ;)?
Forresten så vil jeg slet ikke ryge med folk som ikke indordner sig, altså jeg gider ikke lave regler, for det er ren pli at opføre sig ordentlig og holde en god rygerkultur imo

Enig..
mig og de kammerater jeg ryger med plejer at deles om opgaverne, jeg rister som regel og de andre nuldrer ud..
Endnu en ting.. MAN SKYNDER IKKE PÅ RISTEREN !
Hold kæft hvor kan det da pisse mig af når folk nærmest står med pikken i hånden "kom nu er det ikke ved at være godt nok ? vi skal da ryge /wank"
Ryger ikke selv cigaretter så vil sku helst ha det så godt ristet som muligt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
mexer fixer den er jeg med på!!!

og hernede smider man en tyver hvis man ikke smider klump.

- den vigtigeste regel er dog at man ikke siger nej hvis det er ens tur, bongen går venstre om og hvis man vil sidde over kan man gå hjem. (dårlig HR - men pisse griner)

Junior medlem

den vigtigste rygeregl der hvor jeg chiller er, at vi har en god aften, og at vi kan tage pis på hinanden.

Der er intet bedre end at udfordrer en af kammeraterne til at tage et hoved man har presset og puttet top på og sådan, for at se om han kan tage det :D!

Hvis man choker i et hoved, så får man selvfølgelig chancen for at tage et ordentlig hoved! Men ellers går det altid på tur :D!

var lige ved at glemme den regl mange rygere (der hvor jeg kommer fra) glemmer, nemlig at riste tobakken ordentligt! da flertallet ikke ryger almindelige smøger med nikotin, er det meget vigtigt for os, at ristningen er perfekt! :D

og så gælder reglen med at ham der mixer også starter, om det er bong eller pind, men med en enkelt undtagelse! Hvis mixeren har røget tidligere på dagen, og stadig kan mærke det, så får den eller de personer der mangler lige et hoved at falde på plads i sofaen på :p

Medlem

Ligeså meget rutiner som regler:

Personen der giver nold til pinden nolder, sætter cone og fylder (medmindre vedkommende selv mener andet), imens en tilfældig rister. (hvor jeg kommer fra kan vi, åbenbart modsat de fleste herinde, godt lide at lave jointen :))

Personen der giver nold, tænder jointen og ryger først.

Rist ordentligt. Vi røg engang med en random gut som så kørte smøgen igennem en kæmpe flamme, til den var helt forkullet. Han mente at den var perfekt ristet, så han fik lov til at ryge hele smøgen hvis han ville ryge med, det var godt nok sjovt :)

Lad være med at ryge jointen skæv.

Lad være med at babbe på den så filteret bliver vådt og klamt.

Jointen går venstre om.

Hvis man sidder 2 personer og den ene giver ryger, giver den anden en sodavand :)

Moderator
Brugeravatar

Vi har også et mindre rygekodeks, men som regel handler det jo bare om at vise god stil, hvilket vi ikke gider sætte faste regler for. Men jointen går med uret, den der ruller fyrer, med mindre pågældene gir den videre, og man sidder ikke flere minutter med jointen, ikke striks puff puff pass, men noget derhen af >5-6 sug, og så er det sidste udkald for at sende den videre. Man kalder ikke på jointen, og slet ikke hvis man ikke har biddraget. Selvfølgelig stresser man ikke i produktionen, det skal gøres ordentligt. Sku jointen blive skæv eller babbet i filteret, retter man op på jointen før man sender den videre.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
den der ruller ryger først , det er da et æresbegreb, ligesom i gamle dage da ham der havde støbt/lavet en kanon skulle sidde på den ved første skud ;D

Medlem

Budha skrev:
den der ruller ryger først , det er da et æresbegreb, ligesom i gamle dage da ham der havde støbt/lavet en kanon skulle sidde på den ved første skud ;D

Jeg ville ønske vi levede dengang hvor man stadig brugte kanoner, og du besluttede dig for at bygge en!

Medlem
Brugeravatar

grineren

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På bunden af havet
for det meste når jeg ryger laver vi hver vores joint :) så er alle tilfredse

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
IMO er der ingen deciderede regler inden for rygning, hader hvor folk skal sidde og tælle ens hiv og så videre. Eneste jeg forlanger er at alle får en bid, og jointen/rygeredskabet bliver behandlet med respekt. :)

Noget lignende har været oppe før, så derfor gider jeg ikke smide en lang smøre om brianer der suger tyrepik. :D
kunsten at ryge

Junior medlem

Budha skrev:

lige præsis :D (tror bare dem der sad på deres kanoner fik en smule ondt i ...)

og så ber jeg ogs folk om at skride hvis de (som nævnt før) sidder og skynder på ham der rister/mixer/ruller.. og konstant spørger om jointen. når det ikke engang er deres eget tjalde :roll:

der er heldigvis en masse rygere her i dk der værdsætter kunsten at rulle/ryge en pind :wink:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Arreats skrev:
Jeg ville ønske vi levede dengang hvor man stadig brugte kanoner, og du besluttede dig for at bygge en!

Hold kæft det er lang tid siden jeg har grint så godt :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
cake skrev:
extanor skrev:

Enig..
mig og de kammerater jeg ryger med plejer at deles om opgaverne, jeg rister som regel og de andre nuldrer ud..
Endnu en ting.. MAN SKYNDER IKKE PÅ RISTEREN !
Hold kæft hvor kan det da pisse mig af når folk nærmest står med pikken i hånden "kom nu er det ikke ved at være godt nok ? vi skal da ryge /wank"
Ryger ikke selv cigaretter så vil sku helst ha det så godt ristet som muligt.

Ryger selv smøger men kan sagtens følge dig, et godt bongmix skal være nikotinfrit. og et joint mix skal også ristes godt igennem for at få den rigtige smag. ingen stress under ristningen ellers ud af min lille ´ryger hybel ;)

Junior medlem
Brugeravatar

Citat:
Martin

Har hørt at det skulle bringe uheld at riste før ens galar er i hus.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Bare jeg bliver skæv er jeg glad.

Hvorfor skal vi have regler?

Ryger-anarki!

Medlem
Brugeravatar

Jeg synes, det er god orden, at man er enige om, hvem der betaler det, der skal ryges. I visse omgangskredse har jeg ofte set, at én eller to skaffer røgen, og betaler dermed også, mens de andre bare ryger med. Her er det efter min mening god orden, at man enten er enige om at give røg (evt. på skift), at man splejser, eller at man yder tjenester/betaler for andet i dagens løb.
Ikke fordi, jeg er en nærrigrøv, men det kan snildt løbe op i mange kroner, hvis én person betaler hver gang, der skal ryges.

Mvh,
Gargarin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 54 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]