Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 16:29

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey folk! Undskyld jeg forstyrrer i tide og utide, men jeg er stadigt ikke helt sikker på hvornår jeg skal høste... Jeg ved det, jeg er en total newbie no-good MIF når det kommer til hampdyrkning, men hjælp mig alligevel [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Hun har fået flotte topskud derude, de er mellem 6 og 8 centimeter lange, de fleste 6 eller 6½. Jeg kender som sagt tidligere ikke sorten, men jeg ved at det er dansk pot af en art.

Topskuddet består primært af en masse små korte tråde eller tentakler, der er helt lime-grønne, en meget lysere grøn en resten af planten, og ud af disse kommer en masse bittesmå blade. Tentaklerne er dækket af bittesmå hvide prikker, der også dækker den nederste halvdel af mange af de små blade der stikker ud.

Jeg fik tidligere at vide at et eller andet skulle være hvidt før jeg kan høste, betyder det at jeg skal høste alle topskud nu? Skal jeg vente til der er mere hvidt, eller hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak,
Tias, tha happy farmer [img]images/smiles/icon_eek.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Sjovt nok lyder din beskrivelse af din plante(r) som om du har været hjemme ved mig og kigget på mine pot planter.

Det du skal kigge efter er de små hvide/grønlige hår (pistiller) der stikker ud fra topskudet (eller sideskudene) når de fleste af dem er blevet brune kan du høste, men hvis vejret er til det så lad planterne stå, de små prikker du snakker om er krystaller (trichomer) og de fortsætter med at vokse efter planten er stoppet med at blomstre, egentligt kan du lade planten stå til der begynder at komme lidt (meget lidt) skimmel i et af topskudene, men det er ikke alle der tør ta´ chancen for man kan også risikere at hele planten går til hvis man er uopmærksom i et par dage, men du får en bedre smag og en meget kraftigere virkning på den måde, du kan jo også høste en bud af gangen, det gør jeg tit pga. at mine planter hovesageligt er sativaer og skudene modner på forskellige tidspunkter.

Medlem

Geografisk sted: Søllerød
Hey Sir Haze!

Hvad er det for noget SKIMMEL I alle sammen snakker om! Jeg har da tit ladet mine planter stå til meget meget sent på efteråret og aldrig set det! Hvordan ser det ud, hvad er tegnene???

Hygge fra GF

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er ikke så slemt herhjemme,fordi det ikke er så varmt sidst i blomstringen.Det er et stort problem indendøre,med f.eks Skunk#1.Den er virklig slem de sidste 3 uger.Midlet imod det,er masser af frisk luft,og ikke for varme temps.Det samme hvis du har høstet noget skunk,og lægger det i mason krukker,før det er helt tørt,så begynder det at lugte hengemt,og der går skimmel,svamp i det. [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

..Forvirring *G*

Skal man lade hamp-planter visne før man høster dem?? Sikkert et dumt spørgsmål, men husk på at jeg ikke aner en brik om hampdyrkning...

/Tias

Medlem

Geografisk sted: RØDOVRE
nej planten skal ikke visne men de små (hår)der sidder på topskudet visner og du skal høste når 90 % af dem er visnet..ellers var der også det med forstørelses glasset hvor du skal høste når de smnå dråber der er på er bleve hvid grumset..er det ik også rigtigt [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mjoh, det var hvad jeg fik at vide, men jeg kan ikke se nogle dråber, heller ikke med forstørrelsesglas. Er hår-visne-metoden ligeså effektiv?

HH,
Tias.

Medlem

efectiv nok ihvertfald [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tusind tak Haze! Jeg beklager iøvrigt at jeg ikke kan præsentere billeder, men jeg sidder hverken inde med digital kamera eller scanner [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Men nu har den altså haft de limegrønne hår i meget lang tid, og de giver ikke rigtigt tegn på at blive røde - Hvor lang tid går der som regel? Planten blev sået i April, og begyndte at få topskud for næsten en måned siden..

HH,
Tias.

Medlem

grunden til de blivr rødlige brune er at de visner så det kommer nok snart [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] men du har jo ik så tralvt med det gode vejr vi har

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Jeg skal lige se om jeg ikke kan skaffe et par billeder af en bud med skimmel, fordi det er den bedste måde at bedømme om ens planter er høstklare, fordi når skimlen kommer så kan planterne ikke tåle mere, så har du fået det maximale ud af planten under de eksisterende forhold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]