Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 19:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hej :)

Efter opfordring over IRC vil jeg starte denne tråd, som er beregnet til at tilkendegive vores mening om forskellige bluntwraps (også gerne cigarer - "Gangster style" :p ).

Meningen med tråden er kort sagt, at vi er nogle der synes det kunne være rart at kunne skabe sig et overblik over de forskellige blunts, og ikke behøve selv at prøve dem for at vide, hvilke der måtte være gode. Det er selvfølgelig en smagssag, men det burde kunne bruges som et fingerprej. Eksempeltvis "denne blunt lugter faktisk slet ikke af jordbær, men af banan".

Det ville være rart hvis vi kunne holde nogenlunde orden, så det er overskueligt og hurtigt at danne overblikket. :) Derfor forestillede jeg mig, vi kunne bruge en nogenlunde fast struktur på anmeldelserne (copy/paste dette):
Kode:

[size=150]Bluntens navn[/size]
(Evt. billede her)

[b]Mærke[/b]
[b]Bluntens reklamerede smag: [/b]

[b]Smag:[/b]
[b]Duft: [/b]
[b]Udseende: [/b]

[i]Fortæl dine erfaringer med blunten her[/i]
[i]Andre tanker[/i]
[i]Evt. konklusion [/i]

Med udseende menes der om blunten er tinted - farvet grønlig for eksempel, hvor bred den er og om den har "takker", lim. Er der andre ting I synes der mangler, så tilføjer jeg det gerne :).

Det er selvfølgelig forbudt at fortælle hvor blunten er købt :P.

Dedikeret medlem

Vil lige starte ud:

Orange Overload
Billede

Juicy Blunts
Bluntens reklamerede smag: Appelsin

Smag: Appelsin - stærk smag, endda
Duft: Lidt syntetisk appelsinduft
Udseende: Normal brun, Uden takker og med sukkerlim.

Jeg havde store forventninger til blunten på grund af den flotte indpakning. Det viste sig ikke at være forgæves. Blunten smagte ikke grimt da jeg forseglede den, hvilket jeg ofte synes andre blunts gør fordi smagen bliver for stærk. Selve røgen smagte rent faktisk af appelsin - ikke kun på læberne.
Den var dejlig fugtig, og ikke udtørret da jeg åbnede pakken. :)
Klart en god blunt, som jeg godt kunne finde på at købe igen. Det har givet mig blod på tanden til at prøve andre blunts fra Juicy Blunts.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between a rock and a hard place
Wet Mango
Billede

Royal Blunts
Bluntens reklamerede smag: Mango

Smag: Mild mango
Duft: Lækker, ret sød og smooth mangoduft.
Udseende: En anelse tørrere end andre, næsten våde, wraps og ikke helt så lang. Wrappen har ingen takker.
(Jeg er desværre farveblind, så kan ikke sige så meget om farven, men den minder lidt mere mat i farven, end de store, våde wraps)

I min søgen efter en god og knap så fed bluntrøg som ikke kvæler al smag af "fyldet", faldt jeg tilfældigt over et stort udvalg af Royal Blunts hos en lokal Yallamand. De koster 16 kroner, er ikke helt så lange som mange andre wraps, men til gengæld er der 3 wraps i hver! Indpakningen har endda også en ziplock som vi kender fra stashposer, og jeg har før haft en pakke liggende i over 14 dage uden at de tørrede ud overhovedet - det udløser altså en high five! Smagen af mango er bestemt tilstede, men er ikke voldsomt gennemtrængende udover på læberne. Røgen dufter dog meget af den lækre frugt.
Jeg elsker denne blunt. Den er lige noget for mig, da røgen ikke er så vanvittigt tyk, som andre wraps røg ellers kan være. Jeg har prøvet mange forskellige mærker i mit liv, og denne er uden tvivl en af de allerbedste!

Karakter:
8/10

Som bonus kan jeg lige informere, at jeg havde svært ved at vælge hvilken smagsvariant jeg skulle vælge at anmelde - jeg synes virkelig at de allesammen er fantastiske. Dog køber jeg mest mangoen fordi den minder mig sådan om sommer :)

Medlem
Brugeravatar

Maple Syrup
Billede

Kingpin Premium Blunts
Bluntens reklamerede smag: Ahornsirup

Smag: Umanerlig stærk. For stærk til at bestemme den egentlige smag.
Duft: Voldsom og meget meget stærk. Næsten lakridsagtig.
Udseende: Kender I det tynde stykke træ, som er med nogle cigarer til at tænde dem med? Sådan!

På et af mine mange besøg i Headshoppen så jeg et tilbud, jeg ikke kunne sige nej til. "10 bluntwraps - 20 kroner." Jeg er fuldstændig vild med blunts, så jeg købte 10. Det har jeg dog fortrudt. De smager simpelthen helt forfærdeligt! De er så utroligt stærke og voldsomme i røg og smag, at jeg faktisk får ondt i hovedet af at ryge dem. Og jeg har normalt ikke let til hovedpine overhovedet, og er i øvrigt en, synes jeg selv, habil bluntryger.
Udover det synes jeg ikke engang at denne variant lever op til løftet om at smage af ahornsirup. Den er nærmere lakridsagtig.
Det eneste rigtigt gode ved disse blunts er deres eksklusive og effektive, dog noget miljøuvenlige, indpakning.
Jeg kan ikke anbefale nogen at ryge disse blunts.
Har man lyst til at prøve dem alligevel, vil jeg foreslå at man prøver deres liquid honey-variant, og lader den ligge udenfor indpakningen en time eller to før man ryger den.

Karakter:
1/10

Medlem
Brugeravatar

Honey
Billede

Phillies Blunt
Bluntens reklamerede smag: Honning

Smag: Den sødeste honning.
Duft: Lækker, sød og blød honning.
Udseende: Se billedet :)

Phillies Blunt er bluntens svar på Rolls Royce. Det er altid dem de ryger i Amerikanske film, og det er også bredt anerkendt blandt bluntelskere, at dette er måden at ryge blunts på. Jeg vil dog vove at påstå, at jeg ikke har ladet mig mærke af den slags, og gik relativt upartisk ind til det, da jeg røg min første Phillies.
Men jeg fik lov at æde min rindalistiske indstilling i mig, og krybe til korset. Phillies ér simpelthen de bedste blunts jeg har smagt.
En honey-Phillie er sød i smagen, og duften er også behagelig og blød.
Varianten med honningsmag er dog ikke min fortrukne, og det er ganske enkelt fordi jeg kan lide dem allesammen lige meget, og ligesom med mange wraps er der så mange forskellige smage at vælge imellem, så man kan vælge den man lige har lyst til på dagen.
En Phillie er en ret eksklusiv (og relativ dyr) måde at ryge på, som jeg ynder ikke at ryge for tit for at bevare det element af luksus, der er over dem. Der skal også en anelse forberedelse til, og det hele er med til at gøre det til en super god fornemmelse når man er færdig med den og endelig kan tænde den. Som Devin The Dude siger: "What a tasty reward" :)

Karakter:

10/10

Bonusinfo:
- En honning-Phillie med skunk kaldes en Sweet Jones
- Jeg laver en "Rul en Phillie"-tråd hvor jeg viser min foretrukne rulleteknik, så snart mit kamera virker igen.

Medlem

Billede

Mærke
Double Platinum Blunt Wrap.

Reklameret smag
Blåbær (Blueberry Burst)

Smag
Blunten smager lidt bittert(mild billig cigar), men den har bestemt undertoner af blåbær og der er noget sødligt ved at indhalere røgen. Jeg havde mixet skunken med ristet tobak i forholdet 50/50 så noget af bitterheden kommer helt sikkert herfra, da jeg kom til at riste smøgerne en anelse for meget. Jeg har før røget andre smagsvarianter af denne blunt, og jeg ved at de ikke har den bitre smag, de smager derimod mildt af tobak og deres smagsvariant, hvilket er rigtigt lækkert. På dette grundlag skal selve bluntwrappen bedømmes, og dermed skriver jeg, den lever op til sin reklamerede smag, kombineret med sødme og tilstedeværende tobakssmag. Jeg anbefaler at man ryger den med rent skunk, der kan brænde ordentligt, og kun mixer så lidt tobak i så muligt, hvis alt uheld er ude. Rist en ny hvis smøgen bliver overristet, spild ikke en blunt på det!

Duft
Tutti frutti agtigt, alá en sød blåbær slush ice. Røgen bærer også søde undertoner af blåbær og en lidt tung tobak. Duften er ret kraftig, og den er super lækker at slikke på, smagen er sød blåbær med en blød tobakssmag.

Udseende
Mørkebrun wrapper med takker. Regelmæssig og flot struktur.

Erfaringer
Jeg rullede den fuldstændigt som jeg ruller en joint i hånden. Dvs. bukker papiret så det får jointpapirets rille i midten. Smider et filter i enden og så mix langs resten af wrapperen. Ruller den med fingrerne som alá en håndrullet smøg/joint med filteret i, så der helt naturligt former sig en lettere konisk blunt, der liger får 5 små bank mod bordet, for at gøre den mere fast.Den koniske form har den fordel at i og med blunten bliver stærkere hen i mod bunden, bliver der også en mindre brændflade og automatisk mindre røgmængder pr sug. Hvis man begår den fejl at rulle dne for konisk i bunden, kan man man risikere at filteret stopper til, at der kommer for meget sovs i bunden eller at man ikke har et behageligt sug i den. Det kan være for dårligt eller måske være for kras at suge i.

Andre tanker
Nikotinen mærkes meget subtilt. Jeg følte et øjebliks optakt til mildt fysisk ubehag, men det kom ikke. Nikotinen tilføjer en følelse af klarhed til rusen og synergien mellem cannabis og nikotin booster rusen lidt.

De ristede smøger ødelagde denne blunt delvist, og anmeldesen skal ses på baggrund af dette.

Disse blunts skuffer mig ellers aldrig, så jeg lægger op til at i eller jeg, giver denne wrapper et forsøg med god welcuret skunk i den, og intet andet, og så smider en anmeldelse herop af den, hvis i altså selv har lyst :D

Jeg anslår denne blunt til at ligge omkring 8/10 i karakter. En phillie er de ikke ;) (de er dog meget lettere at rulle for en som primært ruller joints, og ikke traitionelle blunts).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Casa Tranquila
Må man lige spørge hvad blunt er ?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Jack von Hashluder skrev:

En blunt er egentlig bare slang for en joint, men i denne sammenhæng er det en joint, rullet i cigarblade (phillies) med forsk smag - i disse modetider kan man også købe bluntwraps, som er en mere tilgængelig måde, at lave blunts på - det er som jointpapir, bare tykkere og med smag.... tjek tråden:P

Medlem

Jack von Hashluder skrev:

Bare fyr løs :D En blunt er et kort og groft sagt en cigar med skunk i. Forestil dig en cigar, der er tømt for alt indhold og fyldt op med skunk/pot i stedet.

*edit - HopIFjorden kom mig lige forkøbet :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]