Mærke Double Platinum Blunt Wrap.
Reklameret smag
Blåbær (Blueberry Burst)
Smag Blunten smager lidt bittert(
mild billig cigar), men den har bestemt undertoner af blåbær og der er noget sødligt ved at indhalere røgen. Jeg havde mixet skunken med ristet tobak i forholdet 50/50 så noget af bitterheden kommer helt sikkert herfra, da jeg kom til at riste smøgerne en anelse for meget. Jeg har før røget andre smagsvarianter af denne blunt, og jeg ved at de ikke har den bitre smag, de smager derimod mildt af tobak og deres smagsvariant, hvilket er rigtigt lækkert. På dette grundlag skal selve bluntwrappen bedømmes, og dermed skriver jeg, den lever op til sin reklamerede smag, kombineret med sødme og tilstedeværende tobakssmag. Jeg anbefaler at man ryger den med rent skunk, der kan brænde ordentligt, og kun mixer så lidt tobak i så muligt, hvis alt uheld er ude. Rist en ny hvis smøgen bliver overristet, spild ikke en blunt på det!
Duft Tutti frutti agtigt, alá en sød blåbær slush ice. Røgen bærer også søde undertoner af blåbær og en lidt tung tobak. Duften er ret kraftig, og den er super lækker at slikke på, smagen er sød blåbær med en blød tobakssmag.
Udseende Mørkebrun wrapper med takker. Regelmæssig og flot struktur.
Erfaringer Jeg rullede den fuldstændigt som jeg ruller en joint i hånden. Dvs. bukker papiret så det får jointpapirets rille i midten. Smider et filter i enden og så mix langs resten af wrapperen. Ruller den med fingrerne som alá en håndrullet smøg/joint med filteret i, så der helt naturligt former sig en lettere konisk blunt, der liger får 5 små bank mod bordet, for at gøre den mere fast.Den koniske form har den fordel at i og med blunten bliver stærkere hen i mod bunden, bliver der også en mindre brændflade og automatisk mindre røgmængder pr sug. Hvis man begår den fejl at rulle dne for konisk i bunden, kan man man risikere at filteret stopper til, at der kommer for meget sovs i bunden eller at man ikke har et behageligt sug i den. Det kan være for dårligt eller måske være for kras at suge i.
Andre tankerNikotinen mærkes meget subtilt. Jeg følte et øjebliks optakt til mildt fysisk ubehag, men det kom ikke. Nikotinen tilføjer en følelse af klarhed til rusen og synergien mellem cannabis og nikotin booster rusen lidt.
De ristede smøger ødelagde denne blunt delvist, og anmeldesen skal ses på baggrund af dette.
Disse blunts skuffer mig ellers aldrig, så jeg lægger op til at i eller jeg, giver denne wrapper et forsøg med god welcuret skunk i den, og intet andet, og så smider en anmeldelse herop af den, hvis i altså selv har lyst

Jeg anslår denne blunt til at ligge omkring 8/10 i karakter. En phillie er de ikke

(de er dog meget lettere at rulle for en som primært ruller joints, og ikke traitionelle blunts).