Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 23:44

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg kender sådan set godt anbefalingerne mht. MAOi og visse fødevarer, som man bør holde sig fra, da de bliver lettere toksiske uden MAO til at rydde dem op.

Jeg leder efter nogle praktiske erfaringer, som kan sætte tingene i perspektiv. Hvor syg bliver man, hvis man ikke holder sig fra de MAOi-inkompatible fødevarer (f.eks. ost, yoghurt, peanuts, pølser, ...)?

For reference:

1. ting man kan blive syg eller dårlig af:
Citat:
cultured dairy products (buttermilk, yogurt, and sour cream)
all aged/mature cheese (exception: cottage cheese, cream cheese)
dry and fermented sausage (bologna, salami, pepperoni, corned beef, and liver)
all meat, fish and eggs which are not fresh
pickled herring and salted dried fish
meat extracts
yeast extracts/brewer's yeast (Marmite)
sauerkraut
fruits (bananas, avocados, canned figs, raisins, red plums, pine-apple, raspberries)
nuts (peanuts)
broad beans and pods (lima, fava beans, lentils, snow peas, and soy beans)
soyasauce
LSA (morning glory and baby hawaiian woodrose)
MDA related herbs (nutmeg, sweet flag)
chocolate
caffeine (coffee, tea, cola, guarana, energy drinks)
ginseng
St Johns wort
nasal sprays (Vicks Sinex, Prevalin of Otrivin)
other MAO inhibitors

2. meget farlige:
Citat:
antidepressants containing Selective Serotonine Reuptake Inhibitors (SSRIs) such as the herb Kanna (Sceletium tortuosum) and pills such as paroxetine (Seroxat), fluoxetine (Prozac), citalopram (Cipramil), fluvoxamine (Fevarin) and sertraline (Zoloft)
sleeping-pills
anaesthetics
migraine medicines
allergy medicines
over the counter cold medicines
cocaine
amphetamines (speed)
MDMA (XTC)
mescaline cacti (peyote and san pedro)
alcohol
ephedra/ephedrine (for example in products such as Ephedra Super caps, Super Stacker, Xtenzion)
pseudoephedrine
macromerine
phentermine

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
De første gange jeg prøvede ayhuasca fastede vi ikke.. Det var kun fordi vi ikke vidste bedre.
Du kan få meget ondt i maven og mave kramper hvis det er rigtig slemt, men det hjælper som regl på det hvis du kaster aya'en op igen (det kan sku være svært nok at holde det i sig)

Medlem

Geografisk sted: hjortshøj
jeg plejer at faste i 5-6 timer, men bliver altid vildt sulten på trippet ( også ved svampe og lsd ) og kan aldrig lade være med at spise! både kød, rugbrød og drikker også masser af kaffe og mælk, det eneste jeg har oplevet er mild hovedpine og en følelse af at have feber ligesom jeg også altid har på lsd-eftertrip og woodrose. det er ved at være et par år siden jeg sidst drak aya fordi jeg ikke kan holde ud at faste og være mega sulten

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

@cloud9: haha, din sidste linje er bare SÅ meget mig :D

Tak for tippene.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Brown skrev:
De første gange jeg prøvede ayhuasca fastede vi ikke.. Det var kun fordi vi ikke vidste bedre.
Du kan få meget ondt i maven og mave kramper hvis det er rigtig slemt, men det hjælper som regl på det hvis du kaster aya'en op igen (det kan sku være svært nok at holde det i sig)

Hvilke forskelle oplevede du fra de første gange til de efterfølgende gange, hvor du huskede det med kun at spise MAOi-sikker mad?

Medlem

Malkavian skrev:
Brown skrev:

Hvilke forskelle oplevede du fra de første gange til de efterfølgende gange, hvor du huskede det med kun at spise MAOi-sikker mad?

Jeg vil ikke sige at det havde nogen forskel på effekten eller trippet.. Men hvis du ikke faster skal du forbered dig på at kast op i 30 minuters tid. Det kan godt lyde lidt afskrækkende, men det kan faktis være meget rart og kan give en god start på trippet. En stor del af det spirtuele er jo at man skal tag noget ind og give ud igen for at skabe positiv blance.
Skriv endelig hvis du ikke forstår hvad jeg mener..

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vaikuntha
Frugt, frug og mere frugt ha ha ha, det er det bedste når man har været på ayahuasca...

Synes altså ikke at det slemt at faste til ayahuasca du kan jo sagtens spise noget efter trippet?

Jeg fik at vide at jeg kunne dø af manden der solgte mig mit ayahuasca så forstår ikke at i tør at æde ting man ikke må? men okay det skal vel også være rimligt ekstremt så.

Og ligegyldigt hvad synes jeg at man skal faste blot for at ære de shamanistiske forskrifter, det er jo ikke for sjov man drikker den hellige drik?
Fasten skal jo fungere som en kropslig og mental renselse inden trippet.

Medlem

Soma Juice skrev:
Frugt, frug og mere frugt ha ha ha, det er det bedste når man har været på ayahuasca...

Synes altså ikke at det slemt at faste til ayahuasca du kan jo sagtens spise noget efter trippet?

Jeg fik at vide at jeg kunne dø af manden der solgte mig mit ayahuasca så forstår ikke at i tør at æde ting man ikke må? men okay det skal vel også være rimligt ekstremt så.

Og ligegyldigt hvad synes jeg at man skal faste blot for at ære de shamanistiske forskrifter, det er jo ikke for sjov man drikker den hellige drik?
Fasten skal jo fungere som en kropslig og mental renselse inden trippet.

Jeg tro det skal være meget ekstrem før du dør af det..
Skal du holde ayahuasca "kuren" må du heller ikke spise noget efter trippet, så skal du vente til den mao-hæmmer drik du har drukket er helt ude af dit symstem. Det er det først efter ca 30 timer

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Brown skrev:
Skal du holde ayahuasca "kuren" må du heller ikke spise noget efter trippet, så skal du vente til den mao-hæmmer drik du har drukket er helt ude af dit symstem. Det er det først efter ca 30 timer

Gælder det stort set alle af de forskellige kilder til MAOi, som folk bruger (syrian rue, banisteri, etc.)?

Og kender nogen halveringstiden for disse?

Medlem

der er forskel, da den ene indeholder mest harmalin(peganum) og den anden mest harmin(capi) men jeg kan ikke lige huske hvad for en der virker længst, jeg har ellers 1k af hver liggende, jeg mistede interessen for aya da jeg opdagede hvor nemt det var at lave "ryge-dmt" hvor man jo slipper for alt det besvær med kogning, faste, bræk og det at afsætte en hel dag til et aya-trip...desuden blev jeg "skræmt" da jeg sidste gang brækkede mig og nede i lokummet så et 15 cm langt stykke ...lian eller noget der mindede om et stykke snoet reb af den tykke slags ca 3-4 cm tykt, for jeg havde intet i maven andet end téen som var filtreret 3 gange igennem 2 lag t-shirt..det så ud som om at lian-væsken havde samlet sig til et helt stykke igen! og det kan jo bare IKKE lade sig gøre! så der har jeg sgu fået respekt for den plante! men jeg kan anbefale diplopterys cabrarena som ikke smager af noget særligt, den bliver også kaldt water-yage, som dmt kilde

Medlem

cloud9 skrev:
... jeg mistede interessen for aya da jeg opdagede hvor nemt det var at lave "ryge-dmt" hvor man jo slipper for alt det besvær med kogning, faste, bræk og det at afsætte en hel dag til et aya-trip...

Er du så ikke den laver en hurtig guide over hvordan vi nemt laver ryge dmt?
Det kunne jeg sku godt tænke mig, har prøvet at ryge det i krystal form 2 gange og det var sku vildt :rocking:

Medlem

det kan godt, har også lavet en enkel en jeg lige kopierer..2 sek

Medlem

jeg kom til at poste den i chillum/bong/tjubangtråden!
lort

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]