Hej,
jeg har 4 san pedro kaktusser, men jeg har så fundet ud af at jeg vist har passet dem helt forkert i de år jeg har haft dem

Jeg har dem i alm. pottemuld (læste så herinde at der skal sand i - DOH!), så det må jeg rette op på.
Men for lige at beskrive deres tilstand:
Den store er ca. 45 cm høj, og 3 cm tyk. Dens rod er ikke ret stor overhovedet.. Den har et mindre sidespring der vokser lystigt og ser sundt ud.
Derudover har jeg tre små med samme rod, som er ca. 20 cm høje, og 1 cm tykke.
Fælles for dem alle er at de ikke kan stå af sig selv, og jeg har svært ved at finde noget at binde dem op med som kan holde til vægten

Jeg har vandet dem konsekvent ca. hver 14. dag i en årrække.. Har aldrig brugt gødning, det har jeg ikke tænkt over. De har bare stået og passet sig selv for det meste. Har dog skiftet jord et par gange.
Hvordan kan jeg bedst binde dem op (blomsterpinde bukker under for vægten med den store kaktus), og hvordan kan jeg få dem til at blive mere tykke så de kan holde sig selv oppe?
Er de umulige at redde nu? Læste i tråden at de er ret hårdføre, så håber at der er håb forude!
På forhånd tak for hjælpen - og fedt forum jeg lige faldt over her!!!! Håber i tager godt imod
mig, selvom jeg er en noob LOL
Forresten: Jeg har haft flere, men de blev pludselig slatne og smattede så dem smed jeg ud

Skal se om jeg kan få taget nogle billeder og poste, så i bedre kan se dem.