Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 jul 2025 01:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Er det i orden/ansvarligt at blande våben/mili og hash sammen?
NEJ! Det skal holdes langt fra hinanden! 29%  29%  [ 17 ]
Ja det er da ligemeget? 3%  3%  [ 2 ]
Hvis man har kontrol over det, så ja. 43%  43%  [ 25 ]
Er ligeglad 12%  12%  [ 7 ]
Ved ikke 12%  12%  [ 7 ]
Afgivne stemmer : 58
Forfatter besked
Junior medlem

Hejsa allesammen.

Herefter sommer engang, skal jeg påbegynde en uddannelse i hæren, som tager to år. For tiden ryger jeg hver dag, hvilket jeg også selv syntes er en tand for meget, og skal trappe ned.
Jeg er på forhånd godt klar over, at jeg selvfølgelig ikke kan ryge inde i selve militæret, men tænkte på om nogle havde erfaringer med uddannelser inden for mili, og ved om man bliver tjekket for at have røget hash? Så at man i så falde kunne side og hygge sig med noget røg i weekenderne, eller om man helt bliver nød til at stoppe (hvilket jeg nu er klart villig til, hvis det er nødvendigt). Men ville sgu savne den ros man får når man ryger ;)

På forhånd tak, M.v.h. Coach

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Øhm.. For det første - Forkert emne, tror den skulle have været i cannabis sektionen?
Anyway. Jeg tror ikke du bliver tjekket ofte, tvivler på de gider lave stikprøver på soldaterne i mili, men hvis de har mistanke, tror jeg godt du kan risikere at blive tjekket.
Jeg går ud fra du mener, om du stadig kan ryge i weekenderne når du har fri? I så fald ville jeg umiddelbart sige ja. Tror ikke militæret kan bestemme hvad du skal lave i din fritid, men det vil uanset hvad resultere i, at du står med lidt af et forklaringsproblem, på hvorfor du tester positiv for cannabis ;)
Jeg vil på det stærkeste fraråde dig at ryge når du er i mili, og også tage det roligt med forbruget i weekenderne. Hvis du nu en dag skulle blive testet, og du er positiv på testen, så har du som sagt et lille forklaringsproblem, og du kan i værste fald risikere at ryge ud.
Man kan jo sammenligne det lidt med ethvert andet arbejde, chefen skal ikke bestemme om du fyrer op derhjemme når du har fri, men hvis du står og suger bong på jobbet, bliver han måske nok lidt negativ.. Ville tro det var det samme med mili, alt andet ville da være mærkeligt, og har de ingen beviser på at du har røget i aktiv tjeneste, kan de jo som sagt ikke straffe dig for noget du gør i din fritid.

Medlem
Brugeravatar

personligt synes jeg ikke rusmidler og våben bør blandes! ligesom med at køre bil...

men har ikke erfaring fra mili så ved ikke hvor meget de tjekker, men ved da at flere som er/har været har taget drugs i weekender uden der skete noget, men det er jo ikke til at vide om de vil have pis prøve på et tidspunkt så det er lidt svært at sige og det vil virkelig være surt at blive busted så ryger du vidst ind og spjælde

dog skal du ikke tage mine ord for seriøst da jeg ikke selv har været i militæret og kun har hørt fra folk som har
håber dog det kan bruges alligevel :)

Junior medlem

du bliver ikke decideret tjekket, om du har røget. du vil nok blive spurgt om du 'tager stoffer eller ryger hash', hvortil dit svar er ret ligegyldigt, men bare svar nej, det er nok smartest i det lange løb :) i fht værnepligten siger de hvertfald bare, at det er noget fy-gris, hvis man har hang til den slags farlige substanser. men hvis du har planer om at gøre karierre i forsvaret, må du nok bare svare pænt nej, når du får spørgsmålet.
Hvis du er så dum, at opbevare hashen i dit personlige skab eller lign, på kassernen, vil der sagtens kunne blive foresaget ransagning, hvis der er mistanke. hertil kan du ryge ind og sidde, dog slipper du nok bare med en bøde i første omgang.

så, så længe du holder det til weekenderne, så burde der ikke være det store problem i det, hvis du selv mener du kan få din øvrige hverdag til at hænge sammen, med et weekend forbrug.

god tur!

Junior medlem

Ups, ja i har ret, postede den det forkerte sted, men tak for svaret alligevel ;)

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
Da jeg aftjente værnepligt (9 mdr. i Varde) boede jeg på stue med et par rygere, der røg stort set dagligt.. lige om bag en busk og så.. det blev aldrig opdaget, og vi blev ikke testet. Men om det er noget andet på Officer uddannelsen ved jeg ikke.

Jeg var fuldt ud i stand til at udføre min tjans som manden der skulle rekognisere for, og guide kanonerne i stilling.

Junior medlem

Ok tak, det var et dejligt svart ;) hehe

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Nej!
Hvis du bliver testet, og er positiv så er det ud af vagten, ingen men eller noget.
Sådan er det bare, så må du jo selv bestemme om du tager chancen.
Og prøverne kommer! selvom du tror du kan slippe udenom, det kan du ikke!

Moderator

Geografisk sted: Wiggie
jeg vil så tilføje, at der var et par stykker, som blev smidt ud, hvor jeg var, fordi de blev taget i at være påvirket i tjeneste.
- Men de var også pisse ligeglade med det hele, og uduelige til deres arbejde

Junior medlem

Manze skrev:
Nej!
Hvis du bliver testet, og er positiv så er det ud af vagten, ingen men eller noget.

Okey, det er rart at blive advaret. Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men hvor har du din info fra? Har du selv været i hæren? :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Coach skrev:
Manze skrev:
Nej!

Okey, det er rart at blive advaret. Ikke fordi jeg ikke tror på dig, men hvor har du din info fra? Har du selv været i hæren? :)

Min bror :)
Sådan var det der hvor han var, og han var/er selv ryger :)
Men ikke sikkert de gør det hvor du er? :)
Tag chancen, evt sig du bare har været i rum med folk der har røget.
Det er en ven blevet testet positiv for.

Junior medlem

Manze skrev:
Coach skrev:
Manze skrev:
Nej!

Min bror :)
Sådan var det der hvor han var, og han var/er selv ryger :)
Men ikke sikkert de gør det hvor du er? :)
Tag chancen, evt sig du bare har været i rum med folk der har røget.
Det er en ven blevet testet positiv for.

Uhhh god ide ;) Men ved sgu ikke om jeg vil tage chancen, det er noget jeg rigtig gerne vil nemlig!... Men vil selvfølgelig også rigtig gerne ryge XD

Medlem
Brugeravatar

Kan fortælle dig med sikkerhed at der BLIVER checket i hæren om folk ryger hash, men det er i specielle situationer... Har selv været fastansat i hæren i to år, så ved hvad jeg snakker om...

Jeg blev ALDRIG checket i min tid... dog, bliver du spurgt i starten af din værnepligt om du tager/har taget stoffer eller røget hash... Her skal du svare NEJ, hvis du svarer ja her, kan du tro at de holder øje med dig, for du indgår en aftale med Kaptajnen af dit kompagni, at det gør du ikke mens du er inde...

Men for at give dig et eksempel på den måde de checker, så kommer der et her:
På den kaserne jeg var ansat, var der en deling i 1. kompagni, som der havde rygte for, at mange af soldaterne røg hash, også på kasernen efter fyraften.
Det resulterede i at MP'erne ransagede hele den delings belægning, og fandt da også en del hash og nogle vækst hormoner.
+ Hvis du skal udsendes på et senere tidspunkt, kan du også godt forvente at blive checket måske. Men du bliver ikke nødvendigvis checket, selvom du uddanner dig Konstabel eller Sergent.... Og så tror jeg heller ikke at man kan klare sergent, eller officerskolen hvis man ryger tjald, jo måske hvis man holder det i weekenderne.

Så mit råd:
Nyd du bare stadig din pibe, men trap ned så du kan holde det i weekenderne... (OG LAD VÆRE MED AT TAGE HASH MED IND PÅ KASERNEN)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Det skal lige nævnes, hvis du ikke allerede er klar over det, at du ikke kan komme i mili, hvis du har en voldsdom eller er blevet taget med stoffer på dig (og det er kommet på straffeattesten) tidligere.

Medlem

Geografisk sted: Helt væk
Link skrev:
Det skal lige nævnes, hvis du ikke allerede er klar over det, at du ikke kan komme i mili, hvis du har en voldsdom eller er blevet taget med stoffer på dig (og det er kommet på straffeattesten) tidligere.

Jeg kender en enkelt med en voldsdom på samvigtigheden som er i militæret og kender flere der er blevet taget med narko som også er der...

MEGATRON

NEvermind.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: The Wind Waker
Det var bare, hvad jeg fik fortalt til session.
Men det må være en røver så.

Medlem
Brugeravatar

Så vidt jeg husker, har det ikke noget at sige om man har en voldsdom, når man skal ind i hæren... Det bliver først et problem hvis man vil fastansættes...

Tror der er noget om, at folk som har begået væbnet røveri, eller skudt en eller anden ned, ikke kan komme i hæren ;) Det er vist også kun godt nok.

Junior medlem

Smoke'N'Fly skrev:
Kan fortælle dig med sikkerhed at der BLIVER checket i hæren om folk ryger hash, men det er i specielle situationer... Har selv været fastansat i hæren i to år, så ved hvad jeg snakker om...

Jeg blev ALDRIG checket i min tid... dog, bliver du spurgt i starten af din værnepligt om du tager/har taget stoffer eller røget hash... Her skal du svare NEJ, hvis du svarer ja her, kan du tro at de holder øje med dig, for du indgår en aftale med Kaptajnen af dit kompagni, at det gør du ikke mens du er inde...

Men for at give dig et eksempel på den måde de checker, så kommer der et her:
På den kaserne jeg var ansat, var der en deling i 1. kompagni, som der havde rygte for, at mange af soldaterne røg hash, også på kasernen efter fyraften.
Det resulterede i at MP'erne ransagede hele den delings belægning, og fandt da også en del hash og nogle vækst hormoner.
+ Hvis du skal udsendes på et senere tidspunkt, kan du også godt forvente at blive checket måske. Men du bliver ikke nødvendigvis checket, selvom du uddanner dig Konstabel eller Sergent.... Og så tror jeg heller ikke at man kan klare sergent, eller officerskolen hvis man ryger tjald, jo måske hvis man holder det i weekenderne.

Så mit råd:
Nyd du bare stadig din pibe, men trap ned så du kan holde det i weekenderne... (OG LAD VÆRE MED AT TAGE HASH MED IND PÅ KASERNEN)

Ok, mange mange tak for dit svar. Jeg har heller aldrig ville ryge derinde, da jeg syntes et er utroligt dumt og risikabelt, men ville høre om det var muligt at smugryge lidt i weekenderne. Men Det er måske en god ide at lade være så, hvis man kan ryge ud, ellers skal man skjule det godt. Men igen, tak for dine råd, de hjalp meget i mine overvejelser :)

Medlem
Brugeravatar

Kender en del der har smoket den fede hver dag mens de tog basis uddannelsen. Det var der sku ingen problemer med :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]