Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 aug 2025 02:59

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Kratom...
Junior medlem

Ved ikke om dette er den rigtige afdeling at spørge i, ellers må i rette mig.

Har siddet og søgt lidt rundt omkring brugen af kratom, og syns oss jeg har styr på hvor stor en dose tørrede kratom-blade der skal til for mig.
-Men skal der så en mindre dosis til samme effekt, hvis det er et ekstrakt man har fat i??
Det kunne jeg ihvert fald forestille mig. Men hvordan er forholdet så??
Hvis jeg nu plejer at bruge 10 gram tørrede blade i te - hvor meget skal der så til af et godt ekstrakt for at få samme effekt??

Tror at det vil være langt nemmere for mig med et ekstrakt, selvom jeg nu ellers foretrækker rene ''urørte'' blade - det er bare for øv at få ned, ganske enkelt...
Smager jo ikk ligefrem af lagkage.

Håber nogen kan hjælpe mig lidt med hvor meget af stadset jeg skal bruge :D

Titel: Re: Kratom...
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Der findes adskillige ekstrakter med forskellig styrke. Det kommer ganske enkelt an på hvilket ekstrakt du har fat i.

Junior medlem

Aha.. Ja, det lyder jo logisk nok. He he...

Men hvis ikk' forhandleren skriver noget om dosisforhold, så må jeg bare starte forsigtigt og prøve mig frem??

Kunne jo være meget rart at vide sådan nogenlunde hvor meget der skal til en god effekt.

Har jo som sagt kun erfaring med bladene, men hvor stærkt snakker vi om at sådan et ekstrakt kan være..?

Ved jo fx hvor lidt nol der skal til at blive skæv, i forhold til alm. billig pot...

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Normalt skriver forhandleren hvilken styrke det er, ved at angive det som f.eks. 5x ekstrakt, hvilket vil sige det er fem gange stærkere end normale blade. De ekstrakter jeg normalt har set har ligget fra 5-25 stærkere. Så er der resin, som ikke nødvendigvis har en styrkeangivelse, men som der skal doseres et par gram af.

Har forhandleren ikke angivet styrke eller dosis, vil jeg anbefale dig at prøve dig frem - hellere for lidt end for meget. Det er min erfaring det ikke er noget problem at redosere med kratom, så man kan jo altid snuppe en kop til hvis det ikke er kraftigt nok.

Junior medlem

Yees sir... Det var lige det svar jeg havde brug for :D

Nu tror jeg har nogenlunde styr på hvordan det skal doseres - og som du siger - hellere for lidt end for meget.
Var bare meget i tvivl om hvor stærkt det er som ekstrakt, men nu er jeg med på hvad de mener med de skriver på de forskellige sider :P Heh...

Men tak for hjælpen ellers - og for hurtig respons :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Krypton er svjv det stærkeste kratom ekstrakt der findes, det er 50 gange så stærkt og rigtig potent.
Hvis ikke du har leget meget med kratom så er 0,5 godt til en go hyggeaften, men imo er et gram krypton den rigtige dose, lige sammen med en joint og et the brev i 5 min også er man godt afslappet 8)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Krypton er ikke det stærkeste der findes.
I min lokale headshop kan man købe 250x kratom. Jeg prøvede og det var ubehageligt.

At krypton så skulle være 50x er en anden sag, det er der såvidt jeg ved ikke noget der tyder direkte på. På forskellige forhandlersites er der ikke en kontinuerlig beskrivelse, jeg har set krypton både som 30x og 50x - og det er sgu lidt svært at få fat i hvad der helt præcist er i, for de skriver det ikke på posen.

Jeg er dog enig i at et gram krypton er den perfekte omgang kratom :)

Junior medlem

Tak for svarene folks...

Har nu en fornuftig ide om hvordan det skal doseres - og så må jeg jo prøve mig frem defra.
Har dog aldrig indtaget så stor en dosis, at jeg blev direkte dårlig af det, på trods af at jeg har prøvet med jævnt høje doser. - men skal da bestemt ikke udelukke at det kan være stærkt nok. :peace:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]