Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 30 jul 2025 11:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem

jeg har søgt på psychedelia men fandt ikke noget :D

men spørgsmålet er, når jointen brænder skævt hvad gør man så ?
jeg har hørt man skal have en lighter i hånden til at hjælpe den på vej og brænde der hvor der er papir.
men problemet er at hvis jeg brænder i papiret går det ikke væk, men derimod bliver hårdere og mere solidt hv

Medlem

Det hjælper som regel at brænde lidt af i den modsatte side. men det kan jo også være en lille klump hash der lige skal brænde af.......

Medlem

når jeg brænder i den anden side så bliver det mere solidt altså det bliver sort men det brænder ikke ligefrem væk

Medlem

ved ikke hvad problemet er så.. jeg plejer bare at sætte en lighter på, og lade den brænde lidt,

Junior medlem
Brugeravatar

Lyder til mix'et ligger ujævnt eller jointen ikke er helt konisk. Er vist ikke andre muligheder end at suge lidt mildere, eller brænde den med lighter og lade den hvile lidt.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
evt. kom lidt spyt på der hvor den er for brændt. så vil den brænde i den anden side men ikke der indtil den er lige.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du nuldre til din pind, så lav hash klumperne til små flader. Altså, du trykke dem flade imellem fingrene. Det gør så at de ikke springer. Du kender sikkert godt når der er et hash nol fra pinden der ryger ud og ligger og brænder på gulvet etc. Hvis du har nuldret dem i flader, undgår du dette.

Mht. at jointen brænder skæv, inden du fyrer op, tager du pinden i munden og fugter den hele vejen rundt. Dette resultere i at den brænder langsomt og ikke så skævt. Ellers som g-g skriver, kom lidt spyt på din finger, og smør det på den side hvor jointen er brændt mest ned. Også hjælper det jo altid, at du suger stille og roligt, og kun tager 1 hvæs af gangen, og derefter lige giver den nogle sekunder.

Jeg har sikkert formuleret det rigtigt skidt da jeg ikke er helt ædru pt, men jeg håber du forstår hvad jeg mener. Det er kunst at kunne rulle og ryge en ordenlig pind, når du har lært det bliver det 10 gange dejligere.

Da jeg første gang fik dette af vide fra en meget erfaren ryger jeg kender, var jeg også lidt skeptisk.. Og da jeg de første gange selv skulle prøve, gik det heller ikke som forventet. Men hvis du bruger denne metode og lære den ordenligt bliver du rigtig glad for den.

Medlem

Arthur Spooner skrev:
Når du nuldre til din pind, så lav hash klumperne til små flader. Altså, du trykke dem flade imellem fingrene. Det gør så at de ikke springer. Du kender sikkert godt når der er et hash nol fra pinden der ryger ud og ligger og brænder på gulvet etc. Hvis du har nuldret dem i flader, undgår du dette.

Mht. at jointen brænder skæv, inden du fyrer op, tager du pinden i munden og fugter den hele vejen rundt. Dette resultere i at den brænder langsomt og ikke så skævt. Ellers som g-g skriver, kom lidt spyt på din finger, og smør det på den side hvor jointen er brændt mest ned. Også hjælper det jo altid, at du suger stille og roligt, og kun tager 1 hvæs af gangen, og derefter lige giver den nogle sekunder.

Jeg har sikkert formuleret det rigtigt skidt da jeg ikke er helt ædru pt, men jeg håber du forstår hvad jeg mener. Det er kunst at kunne rulle og ryge en ordenlig pind, når du har lært det bliver det 10 gange dejligere.

Da jeg første gang fik dette af vide fra en meget erfaren ryger jeg kender, var jeg også lidt skeptisk.. Og da jeg de første gange selv skulle prøve, gik det heller ikke som forventet. Men hvis du bruger denne metode og lære den ordenligt bliver du rigtig glad for den.

Tak :D
jeg skal altså fugte omkring der hvor jeg fyrer op for den
hmm jeg har sgu aldrig været ude for noget med at hashen skulle falde på ggulvet ?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Kender godt det med at den springer... sidder selv med en hverdags semi idag, har en 4g til at ligge af den, kom til at nulre ud i små klumper og så sprang det ud og ned på min t-shirt og brændte hul... nedern... tak for tippet med flad nulring!

Keep smokin' :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

boombastic skrev:
Tak :D
jeg skal altså fugte omkring der hvor jeg fyrer op for den ?

Ja, du skal faktisk fugte hele jointen. Bare ind i kæften med den :wink:

boombastic skrev:
hmm jeg har sgu aldrig været ude for noget med at hashen skulle falde på ggulvet ?

Så har du været heldig :) Jeg er nu bange for at du nok skal opleve det en dag :?

Medlem

hmm hvordan skulle det da springe ud fra jointen :D forstår ikke
og det med at fugte jointen ser heller ikke ligefrem hvordan det skulle hjælpe :D

Junior medlem
Brugeravatar

Tror heller ikke ligefrem de mener at det 'springer' ud af jointen, men at en kugle af hash falder ud af gløden fordi den ikke er nuldret nok ud, eller mixet er løst. Brændende hash + alt tekstil = træls.

Slikker fingeren på tungen og fugter stedet den brænder skævt for at undgå den brænder længere ned. The dude udfører det andet trick i the big lebowski, hvor han holder på 'filteret' af jointen, stopper den ind i munden mellem læberne og trækker den ud for at fugte hele jointen, så den brænder langsommere..

Junior medlem

God sort hash vil altid falde ud af jointen
det er i vær fald kun med sort hash det sker for mig og som regle kun hvis det er 130er

Medlem

Hash drysser kun ud ad jointen hvis der er for meget i :wink:

Medlem

BryGs skrev:
Hash drysser kun ud ad jointen hvis der er for meget i :wink:

hvis der er for meget hash i ? i forhold til tobakken eller hvad

Medlem

ja :)

Medlem

når.
fordi jeg plejer at komme lidt tobak i og meget hash så det smager bedst :p
altså ca en halv smøg til 0.5 gram

Medlem
Brugeravatar

Jeg har det på samme måde. Jeg laver altid 50/50 mix, det skal jo smage af hash.

Ang. drysseri oplever jeg det ekstremt meget med sort nepal. men der er sgu ikk så meget at gøre, andet end at sidde tæt på askebæret og bare være lidt vågen. :)

Medlem

Zipped90 skrev:
og bare være lidt vågen. :)

Kan sgi godt være svært med nepal :D

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
3 hint med hvorfor jointen brænder skæv
for lidt tobak i
for store klumper i
suger for hårdt i den

køb dyrere hash, put mindre i og slap af med den og nyd en koger

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 49 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]