Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 22:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey peeps :)

Mig og en ven skal lige til, at købe en god del Woodrose frø, men jeg har aldrig prøvet dem før og har derfor et par spørgsmål.

First of all: I må undskylde hvis jeg har placeret indlæget i et forkert forum. Jeg var lidt itvivl om hvor det hørte henne.
Anyway. Det eneste jeg har prøvet før er LSD og hash, så er der noget i den forbindelse der kan give en kraftig overraskelse i de her frø? :).

1). Har fået afvide, at man ligeså godt kan æde frøene hele med skal - En dude jeg bor i hus med har sagt, at meget af LSA'en er i skalden, er det rigtigt?

2). Har prøvet at søge rundt på nettet, men har ikke kunnet finde noget fyldestgørende. Er der nævneværdige bivirkninger ved frøene, udover kraftige mavekramper?

3). Hvordan lyder en dosis for en begynder på 4-5 frø?. Er det for meget?

4). Hvis jeg ikke skal æde frøene hele, hvordan skal de så tilberedes. Har hørt at de skal knuses, og hældes i vand. Men skal de så knuses til støv, eller? :)

Much appreciated! og sorry for eventuelle noob spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er meget vigtigt at i fjerner den yderste bløde skald. Rens derefter frøene i vand evt. med en tandbørste.

Når det er gjort, så knus dem til pulver.

De fleste af de farlige S9 giftstoffer sidder i den yderste bløde skald. (har jeg altid fået atvide)

4-5 frø lyder som en fornuftig startdosis. Jeg startede selv ud med 6 stk.

Jeg har selv taget doser på 6, 9 og 13 frø. Har aldrig ekstraheret, men altid brugt indianermetoden. + har altid kombineret med store mængder hash.

6 frø, ingen visuelle effekter, et middelkraftigt tankespind, ingen bodyload.

9 frø, få visuelle effekter, kraftigt tankespind, meget lidt kvalme.

13 frø, dejlige kraftige visuals, alt for kraftigt tankespind, overvældende kvalme.

Jeg har aldrig kastet op på LSA, men mange af mine venner har. Selv ved små doser. Så hav en brækspand parat bare for en sikkerhedsskyld.

Med hensyn til bivirkninger oplever mange inkl. mig selv at man får en underlig fornemmelse i benene, i forbindelse med bodyload. Jeg vil ikke kalde det muskelspændinger men nærmere en rastløs strammende fornemmelse.

Flower power!! ;)

#Edit: Havde lige endnu et trip på 6 frø. Hvilket resulterede i meget kraftige CEV's og få ansigts fuck-ups (OEV's). De visuelle effekter var næsten ligeså tydelige som mit trip på 13 frø. Det varede dog heldigvis ikke i lige så lang tid. :)

Jeg har altid troet at der var stryknin i HBWR. Men ja, der findes ikke meget brugbar information om disse snerler.

I en Terrence McKenna lydoptagelse jeg har på min pc, siger han at dem der sælger frøene har døbbet frøene i giftstoffer, for at undgå at folk spiser dem. Det var dog MG der var tale om her. Så det ser da ud til at der er mange der har deres egen teori om hvorfor bivirkningerne finder sted.

Senest rettet af visias 06 apr 2010 10:55, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Geografisk sted: Ønskeøen
Er der egentlig nogen der har en troværdig kilde på hvilke stoffer "S9-giftstofferne" dækker over? google giver ingen svar

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
storken skrev:
Er der egentlig nogen der har en troværdig kilde på hvilke stoffer "S9-giftstofferne" dækker over? google giver ingen svar

Well, jeg tror at S9 er en smart måde at skrive strychNINE på.
Jeg kan ikke finde nogen som helst troværdige kilder på at der skulle være stryknin i HBWR, og det ligner mest af alt en sejlivet myte, måske spundet af, at nogen benævner bivirkningerne ved HBWR og MG som "stryknineffekten":
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/hbwr/info
Citat:
Man taler om at frøene fra denne plante indeholder den såkaldte S9 "stryknin" effekt, nogle grimme kemiske stoffer som findes i skallen på frøene.

http://www.erowid.org/plants/morning_gl ... _faq.shtml
Citat:
For lack of a better term with the expectation that it is chemically non-descriptive, we will call this the 'strychnine effect' and the associated compound(s) the 'strychnine factor'.

Edit: :oops: Det var jo slet ikke det du spurgte om. Sry, nej ved ikke hvilke giftstoffer der faktisk er tale om.

Medlem

præcis.. De videnskabelige artilker jeg har læst om ekstraktion og analyse af HBWR/MG er der kun blevet fundet ergotalkaloider, og dermed hverken stryknin eller andre giftstoffer, så jeg bliver også mere og mere overbevist om at det bare er en myte..

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Grenå
Hej, Gufberg og jeg vil ligge en trip rapport ind, hvor vi skriver hver vores synspunkt.
Angående dosen, så sagde ham vi købte dem af, at de ikke var så kraftige. Men som Visias beskriver, lyder det til de var optimale. Vi endte med at spise 10 frø hver. Jeg havde kraftig kvalme, brækkede mig to gange, Gufberg brækkede sig ikke. Rapporten kommer nok om to ugers tid. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: CTU
Nogle har påstået at frøene skulle indeholde cyanoglycosider, et stof der frigiver cyanid ved angreb på plantens celler.

Jeg kommer lidt ind på det her, og stiller samtidig spørgsmål ved ideen den upolære/polære ekstraktion:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewto ... 10&t=31773

Medlem

Jack Bauer>> Kender godt til toxiteten ved cyanoglykosiderne, men kan heller ikke få bekræftet at de skulle være tilstæde i hverken HBWR eller MG.. Det eneste jeg har kunnet finde er det her: "Some reports suggest they contain cyanogenic glycosides in minute traces." men det er hverken angivet i nogle tidsskrifter, ligesom der ikke er angivet en kilde - så det virker ret tvivlsomt. Hvor har du selv læst det, siden du har oprettet den tråd?

Medlem
Brugeravatar

Jeg tror det var igennem et link på Erowid.

Anyway:
http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=218272

Der er en i denne tråd der foreslår at symptomerne kan komme fra nogle af alkaloiderne.

Medlem

bluelight er jo bare ikke nogen troværdig kilde ligesom psychedelia heller ikke er det.. Det undre mig bare at alle siger at der er S9-toxiner i frøene, men igen ved hvilke stoffer der er tale om.. så tror du har helt ret i, at det apolære solvent ikke giver nogen mening

Senest rettet af Haremis 31 mar 2010 01:44, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

http://www.itg.be/evde/48_Mycotoxinsp2.htm

Den almindelige forgiftning af LSA-frø minder utroligt meget om ergotism, hvor det altså er derivater af lysergsyre der giver anledning til forgiftning(heriblandt den "positive" del af forgiftningen).
Mavekramper er et symptom på ergotism, og det er muligvis disse samme mavekramper der har fået folk til at tro at frøene skulle indeholde strykning.

Anyway, skulle de uønskede giftstoffer være derivater af lysergsyre, er det helt sikkert umuligt at ekstrahere disse stoffer fra de ønskede(LSA etc.) ved almindelige køkken/simple laboratorie metoder.

Medlem

Det ville også give mening hvis det er ergotalkaloiderne der i sig selv bidrager til det ubehag, som folk beskriver ved brugen af frøene.. mht. til adskillelsen er det bestemt ikke umuligt, men det kræver ldt kemisk snilde, og er sikkert ikke tiden værd.

Junior medlem

Hov! Have helt glemt alt om tråden. Det må I undskylde :)

Som Fluemyg sagde, endte det med at vi spiste 10 seeds au naturel, og DAMNIT det gav en fæl kvalme!. Visuals vil jeg også sige der var. Men jeg lagde først mærke til dem, da jeg kiggede udaf et vindue og så, at gaden bølgede lol.
Alt i alt en god oplevelse. Men det føles alt for meget som at fylde sin krop med gift synes jeg. Man skulle måske prøve igen, hvor man piller skalden først.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]