Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jul 2025 18:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej,

I forbindelse med Roskilde Festival '09 tænkte jeg at det ville være pænt luksus at have en shitload af ristede smøger med hjemmefra (ristet i ugen op til most likely). Vil det udgøre noget problem at tobakken ikke er nyristet, evt. fladere smag etc? Kan det løses ved hurtigt at riste cigaretten/tobakken en smule lige inden der skal laves mix på festivalen for at gøre det lidt sprødt igen?

Yours truly,

lulzkiller

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
Tobakken vil suge vand, hvis du lader den ligge i en almindelig ikke luftæt beholder og derfor ikke være tør når du skal bruge den.

Jeg ser intet problem i at du rister tobakken og smider den i en lufttæt beholder...

Men nu.. hvorfor så ikke have mix i en lufttæt beholder i stedet? eller joints? ;)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg har før mixet en hel pose tobak som jeg har brugt af over en måned. Det var helt fint, så gi' den gas :)
Jeg tager personligt selv to poser gennemristet tobak med til Roskilde i år.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
ville lave mine joints hjemme fra og putte dem i sådan nogle joints beholder(rimlig sikker på du kan købe dem til en krone eller 2 hos div. headshops )..
burde vœre det nemmeste og bedste måde hvis du vil lave dit shit hjemme fra.

Medlem

Det er da meget nemmere og hurtigere at riste en stor mængde tobak i en gryde i stedet for at sidde og riste hver enkelt cigaret :) Brug en tykbundet gryde, og så på lav/mellem varme, og skru fuldt ud for udsugningen (!!). Køb evt. en pung med tobak i stedet for en pakke smøger så du heller ikke behøver at rive hver cigaret op.

Moderator
Brugeravatar

Jeg går helt sikkert ind for at du medbringer ristet tobak, og ikke mix eller joints, det er alligevel ret lækkert at kunne tilpasse ens joints efter humør, fremfor at sidde med samme halvkedelige mix hele vejen. I en situation hvor man bliver bustet, mener jeg også bare panserne vejer hele mixet op, og uddeler bøde herudfra.

@Offtopic, men kan man købe en pung med tobak, hvor det er skåret på samme grove vis som tobakken i cigaretter?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ikke så vidt jeg ved, nej.
Dem jeg har prøvet so far har hængt utroligt godt sammen. Det er en del anderledes med posetobak, end tobak fra en cigaret.

Men hvad fanden, varm det godt op og så er det da nemt selv at kværne til den ønskede størrelse. Selvfølgelig skaber det en masse pulver, men jeg vil hellere sidde med en pose tobak der er klar, end 50 smøger jeg skal pille og nusse rundt med.

Og jeg er helt enig. Federe med en ren pose tobak, i stedet for forudmixet mix.
Jeg laver en bunke joints jeg smider i hylstre til selve turen derover, men ellers får jeg en Joy Box hjem om et par dage - er sikker på det bliver min nye bedste ven, på Roskilde :)

Medlem
Brugeravatar

1) Ryger selv rulletobak til hverdag men har dårlige erfaringer med at bruge dem som ristetobak, da det er noget mere fugtigt og generelt sticky-icky (det klumper nemt), hvilket kan blive et problem når man stopper sine cones (luksusdyr :>), da der tilsyneladende har svært ved at komme træk i jointen fordi tobakken ligger for tæt.

2) Har ikke mulighed for at riste en stor omgang i gryde, men regner med at lave samme ordning, bare med en form for sølvpapirsbakke (måske i dette tilfælde forstørret op så den passer til størrelsesordnen).

3) Har selv et par hylstre til joints, men tror nu jeg vælger at følge connoisseurens råd og opbevare mit ristede tobak i en pose for sig. Til dette formal man kan selvfølgelig anvende en "pung" eller pakke rulletobak.

4) Damn jeg glæder mig allerede. Nogen der ved hvor omkring Byggemand Bob-camp kommer til at ligge i år?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Giv klumpetobakken en tur med saksen som hvis det var skunk, så opfører det sig næsten som smøgtobak

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
BisMann skrev:
Jeg går helt sikkert ind for at du medbringer ristet tobak, og ikke mix eller joints, det er alligevel ret lækkert at kunne tilpasse ens joints efter humør, fremfor at sidde med samme halvkedelige mix hele vejen. I en situation hvor man bliver bustet, mener jeg også bare panserne vejer hele mixet op, og uddeler bøde herudfra.

@Offtopic, men kan man købe en pung med tobak, hvor det er skåret på samme grove vis som tobakken i cigaretter?

De gange hvor politiet har været på besøg, har de været ligeglad med mix og ladet det ligge. Det vildeste jeg har oplevet i denne sammenhæng er at mixet skulle smides i skraldespanden - godt skraldeposen var tom iforvejen. :lol:

Medlem

Vask tobakkeny
y
ds

Medlem

Vask tobakken istedet for at riste den. Meget nemmere!! Kog det i fem minutter, og så skylde det, og så til tørring på et viskestykke. Vola tobak uden nikotin (tror måske også at det tager lidt af alle de andre tilsætnings stoffer) Plejer at opbevare det i en luftæt beholder, og det kan sagtens ryges en hel månede uden problemer!!

Medlem
Brugeravatar

Kan ikke se hvorfor man ikke bare kan riste smøgerne på festivalen i sit telt? Det nu engang hyggeligere at rulle sammen. Man har jo heller ikke en pose med tobak her hjemme bare fordi at man vil spare 5 min af rulletiden.

Junior medlem

@DonB:

Kan du ikke lige fortælle hvordan du 'koger' tobakken? Du tager bare en masse smøger og tømmer i en gryde med kogende vand og lader det stå i x antal minutter?
Hmm.. Det har jeg dog aldrig hørt om før - hvordan har tobakken det når det er tørret? Er der andre der kan anbefale denne metode? Står nemlig selv og skal have en ordentlig spand tobak med til Roskilde.

@Zipped90:

Nu skal jeg bo i en lejer hvor vi nok hver tager omkring 25-50 gram hash med. Hvis vi skal riste smøger HVER gang vi skal have en joint, kommer vi jo ikke til at bestille andet. Det er da hyggeligt at lave den sammen, ja, men det eneste vi går glip af er ristetiden - der skal jo stadig nuldres, rulles osv osv :D
Du bruger vel heller ikke en tandbørste til at vaske lokummet med, vel?

Senest rettet af Phansk 16 jun 2009 12:32, rettet i alt 1 gang.

Moderator
Brugeravatar

Tak for svarende!

@Zipped90
Det er jo bare noget besværligt at man skal ind i teltet, eller dæmme op for vinden hver gang man skal riste en smøg til en joint.

Medlem

Phansk skrev:
@DonB:

Kan du ikke lige fortælle hvordan du 'koger' tobakken? Du tager bare en masse smøger og tømmer i en gryde med kogende vand og lader det stå i x antal minutter?

Lige precis..
Jeg plejer at ta 40 smøger og smide dem i en gryde dække og dækker dem med vand. Det kommer sig ikke så nøje hvor meget vand. Bare de er ordentligt dække. Så koger jeg dem bare i ca 5 min, roder lidt rundt i det engang imellem med en gaffel eller noget. Når de har kogt i noget tid smider jeg det i en si og skylder det under vandhanen. Så kan man godt nok se hvor meget shit der er i tobakken, vandet bliver helt sort. Så ryger det på et viskestykke til det er ordentligt tørt, ca 2 dage,(kan også tørres i ovnen ved 50 grader, jeg sys bare det smager beder hvis det får lov til at tørre på et viskestykke) og så i en lufttæt skål... Jeg syndes at det smager meget bedere end når man riser dem normalt.. Prøv jeg frem det er nemt!!!!

Medlem
Brugeravatar

Phansk/DonB: Vandristning har været oppe her på siden en del gange før, prøv at søg. Jeg har som sagt ikke mulighed for at anvende et komfur så må slide mig igennem en relativt manuel ristning af en stor portion smøger. Desuden har jeg hørt blandede resultater om det, så det må vente til en anden gang (ville være surt at sidde til festivalen med en masse tobak man ikke ka' lide).

Zipped90: Det at mixe er helt klart noget af det hyggeligste (fuck det lyder bong), men som BisMann påpeger er det kedeligt/rimelig nedtur når det blæser/man ikke har overskud pga. der er larm, alkohol og andre ting i luften. Et godt mix skal vises kærlighed - derfor vælger jeg at riste tobakken hjemmefra! :o

Medlem

Du kan også bare skylle tobakken i varmt vand fra vandhanen (håber sgu for dig at du har adgang til rindende vand :P). Bare gør det nogle gange så (jo flere gange jo bedre), og lad tobakken ligge dernede i 15-20 minutter hver gang, og gerne med omrøring. Så kan man også bedre se hvor meget klamt lort man slipper for at ryge :lol:

Held og lykke med det

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
jeg vil lige indskyde til alle dem der har planer om at tage en røvfuld joint med til roskilde, at hvis du bliver knaldet med 40 færdigrullede joints i plastik holdere (som jeg sagtens ville kunne ryge over en festival) er der altså chance for at blive stemplet som pusher. - eller arbejdsdreng for en af slagsen.
:peace:

Junior medlem

@Francis Begbie:

Jeg skal bare riste 40 smøger - venter med at rulle joints til vi skal bruge dem :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]