Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 06 aug 2025 09:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Valhalla
Hej Psy!

Jeg sad lige og nød en XXL blunt med en ok ryger i. Jeg synes den er lidt stærk og prøver med nogle ordentlige hvæs. Av min hals! Jeg ryger rimelig meget, så det er ikke derfor. Jeg tænker for mig selv om det udelukkende kan være fordi det ryges med blunt og ikke normalt paper?

Jeg ryger så en joint efter blunten. Det river ikke li' så meget, og det er af det samme mix?

Jeg er nu i min søgen havnet her :) - så "help needed" :mrgreen:

Er det blunten der gir en anden gennemgang af røgen eller et eller andet?

På forhånd tak for hjælpen 8)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg synes også de er nooooget krads i det, i hvert fald de blunt wraps jeg har røget. Jeg plejer som regel, at klippe et godt stykke af papiret og så rulle en lille én i stedet; man kan også klippe det skrå, hvis man er ferm til sådan noget, og derved undgå overflødigt papir, synes jeg plejer at hjælpe en smule.

Men ellers så må du skaffe dig nogle ordentlige cigarer og lave blunts af skallen på dem, har jeg ikke selv prøvet, men kunne forestille mig at kvaliteten var væsentligt bedre...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jamen kræver det ikke at man har kvali cigarer? For jeg mener at jeg engang har prøvet med en billig lorte en fra brugsen af, og skal ikke kunne svare på om jeg bare var for destruktiv oder was, men det lykkedes mig ihvertfald at ødelægge den 8)

Titel: Blunts
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Rumhullet
Det er en vanesag, angående styrken, men hvis du vil have en cigar, som du tømmer og fylder igen, skal du gå efter Phillies Blunts, honning er klassikeren, men de kan nu også fåes med andre smagsvarianter, såsom Jordbær...

MoS :mrgreen:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jamen var lige nede i den lokale head shop idag, og blev lige lokket til en XXL blåbærs blunt, den var stor hehe 8)

EDIT: (pre rolled)

Titel: Re: Blunts
Moderator
Brugeravatar

MoS skrev:
Det er en vanesag, angående styrken, men hvis du vil have en cigar, som du tømmer og fylder igen, skal du gå efter Phillies Blunts, honning er klassikeren, men de kan nu også fåes med andre smagsvarianter, såsom Jordbær...

MoS :mrgreen:

De kan også fåes tømt, og selvom det ikke er helt så oldschool, sparer man en del besvær. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

hvad koster sådan en ca i håndkøb i en kiosk?

Moderator
Brugeravatar

Omkring en 20'er.

Medlem
Brugeravatar

Tak for fine svar. Men er der nogen der ved hvorfor en blunt river mere?

Moderator
Brugeravatar

Tykkere papir (af tobak) samt eventuelle smagsstoffer tror jeg er grunden. Måske også at man har en tendens til at lave en ordentlig satan når man laver blunts - jeg har i hvert fald.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Hippieville Freakston Downtown. Earth
synes ikke blunts river i halsen, heller ikke pinde... Handler det ikke bare om at mixe den ordenligt?

Kan også være i ikke er "garvede" nok simpelthen - det jo ingen løgn at go hash får den uvante ryger til at hoste. Sådan har jeg det med virkelig højkvalitets hash - Sådan noget som caramello - afghansk hash (bodha, Mazar-i-sharif f.eks) enkelte lyse rygere får mig også til at hoste lidt pga det kradser, men virkningen af den slags røg fucker også min hjerne totalt op:) :) :)

Personligt synes jeg at Prerolls er noget fucking crap - det kan lige gå med pinde.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Tykkere papir (af tobak) samt eventuelle smagsstoffer tror jeg er grunden. Måske også at man har en tendens til at lave en ordentlig satan når man laver blunts - jeg har i hvert fald.

Det lyder som en rimelig forklaring... Tak :joint:

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Espersen skrev:
BisMann skrev:

Det lyder som en rimelig forklaring... Tak :joint:

Ja, det er vel fordi at det er en tung omgang klam kemi, som blunts´ene er dyppet i?
Jeg kan ikke forestille mig, at smagsstofferne er i nærheden af at være naturlige eller naturidentiske?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jamen er vanilien i din is naturidentisk? Den er jo bare fremstillet af en oxylsyre og en alkohol som er blevet blandet sammen.

Findes der egentlig kvalitets blunts med naturlige smagsstoffer?

Moderator
Brugeravatar

Skou skrev:
Jamen er vanilien i din is naturidentisk? Den er jo bare fremstillet af en oxylsyre og en alkohol som er blevet blandet sammen

Ja, medmindre jeg får serveret noget nasty emulgeret valle fra Netto af en eller anden blåpung. Kvalitet FTW :wink:
Hvis jeg skulle ryge et par korn af en finere polynesisk vanilie tror jeg heller ikke at disse ville smage ubetinget godt? Der er jo forskel på at ryge og spise et produkt!
Men da methyl- og ethylvanillin er to fremstædende komponenter i vanilie, som også kan syntetiseres næsten uden omkostninger, kan det jo meget vel tænkes at disse to, eller flere forbindelser er tilsat din vanilieblunt!

For 10-12 år tilbage var smagen i jordbærtyggegummiet fra Dandy sammensat af vist nok 14 forskellige forbindelser, alkoholer, aldehyder og estere. Smag og aroma i jordbær er en kompleks sammensætning, men kan tilnærmelsesvis efterlignes med nogle af de mest markante flavors - i dette tilfælde de 14 forskellige forbindelser. Det smagte ok af jordbær, men dog temmelig kunstigt(no shit?). MEN jeg vil tro, at det smager umådeligt grimt at ryge!
Damn, aldrig før jeg jeg hældt så meget hjemmelavet jordbærvodka på mig selv og min omgangskreds :whogives:

Kan du ikke uddybe hvorledes du vil fremstille "vanilie" ud fra en oxylsyre og en alkohol?....eller...du kan også la´vær :)

Medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Skou skrev:
... Kan du ikke uddybe hvorledes du vil fremstille "vanilie" ud fra en oxylsyre og en alkohol?....eller...du kan også la´vær :)

Han mener en Carboxylsyre og en alkohol. På denne måde kan du lave et aromastof.

Moderator
Brugeravatar

Espersen skrev:
CannaChem skrev:
Skou skrev:
... Kan du ikke uddybe hvorledes du vil fremstille "vanilie" ud fra en oxylsyre og en alkohol?....eller...du kan også la´vær :)

Han mener en Carboxylsyre og en alkohol. På denne måde kan du lave et aromastof.

Nej, han mener oxalsyre. Det er dig som er galt på den :) Vanillin er vel ikke et slutprodukt af to reaktanter, hhv. en carboxylsyre og en alkohol?
Så vil du måske også kalde kondenseringsproduktet af en svovlsyrekatalyseret reaktion mellem en carboxylsyre og en alkohol for en ester?

Nå, skal vi ikke lade det ligge. Ellers lukker jeg sgu tråden :lol:

Medlem
Brugeravatar

Fedest... der er nok nogle der er syge til det kemi... Over and out 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]