Ipomoea violacea/tricolor (Morning Glory/Blå Pragtsnerle). Ikke I. purpurea, trods at nogle kilder siger at I. purpurea er aktiv, er dette ikke hvad jeg har erfaret. Planten er fuldstændig lovlig og rimelig nem at finde i frøposer. Indeholder LSA og altså ikke LSD. LSD kan du ikke finde i nogen kendt plante. Den er en nem plante at holde. Pas på med doseringer, Ipomoea Tricolor, modsat Argyreia nervosa (Hawaiian Baby Woodrose/Elefantsnerle) hvor dosen er ca. 1-16 frø, er doserne for Ipomoea oppe i nogle hundrede. Plant derfor en god mængde planter, da én plante nok ikke er nok. Tror én plante typisk vil give op til 1000 frø max. med nok nærmere omkring 500 over en hel sæson (hvis jeg husker rigtigt). Det kan dog afhænge meget af hvor stor planten får lov at blive, samt mange mange andre forhold.
Desuden skal man huske på, at LSA kan være
stærkt psykedelisk (som regel det man er ude efter

), samtidig med at det også medfører en god omgang forgiftning. Typisk opleves dette som brækfornemmelser (ofte med opkast til følge), smerter i læg, lår, arme og hals som følge af vasokonstriktion, altså sammentrækning af blodårer. Derfor bør man også huske at holde gode pauser, af flere grunde en blot det mentale pres, for en sikkerheds skyld (selvom jeg dog aldrig har hørt om noget værre end hænder og fødder som er blevet lidt blålige). Søg rundt og du skal finde, der er massere af info på emnet.
Jeg skal ikke kunne sige om det vil give afkald med LSA med sikkerhed. For hvis F|ak har ret, så gør de det sandsynligtvis ikke.