Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 26 jul 2025 08:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey ppl :peace:

Skal først lige siges at dette er min første post, og jeg er 112% newb indenfor psykedeliske stoffer.
Men efter at have røget hash og pot (primært pot) de sidste par år, har jeg fået lyst til at udvide im horisont lidt og prøve svampe.
Så kommer problemet jo bare med at få købt et godt fungi grow kit, eller hvad de nu hedder. Har siddet og kigget lidt på potseeds (engelsk side) men er lidt itvivl om hvad der er lettest, kontra hvilke slags der har den bedste effekt.
Også er der jo også det med om det overhovedet er lovligt at importere sådanne ting til Danmark, er det det?.

Og kan nogen af jer pros eventuelt give mig nogen gode råd, angående hvilket kit jeg skal vælge? :D

Takker på forhånd!

P.S
Glemte lige, vil også gerne købe noget salvia divinorum, men så vidt jeg kan se er det ulovligt i Danmark. Er det sikkert at købe via udenlandske sider, jeg mener, bliver det taget af politiet når det kommer til Danmark eller?. Hvordan får I fat i det? :), altså sådan mere generelt.

Tak fordi I læste med!

NOTE: Fjernede mit eget link, da jeg har forstået på folk at man ik må linke.

Medlem

gufBerg skrev:
Hey ppl :peace:

Skal først lige siges at dette er min første post, og jeg er 112% newb indenfor psykedeliske stoffer.
Men efter at have røget hash og pot (primært pot) de sidste par år, har jeg fået lyst til at udvide im horisont lidt og prøve svampe.
Så kommer problemet jo bare med at få købt et godt fungi grow kit, eller hvad de nu hedder. Har siddet og kigget lidt på potseeds (engelsk side) men er lidt itvivl om hvad der er lettest, kontra hvilke slags der har den bedste effekt.
Også er der jo også det med om det overhovedet er lovligt at importere sådanne ting til Danmark, er det det?.

Og kan nogen af jer pros eventuelt give mig nogen gode råd, angående hvilket kit jeg skal vælge? :D

Takker på forhånd!

P.S
Glemte lige, vil også gerne købe noget salvia divinorum, men så vidt jeg kan se er det ulovligt i Danmark. Er det sikkert at købe via udenlandske sider, jeg mener, bliver det taget af politiet når det kommer til Danmark eller?. Hvordan får I fat i det? :), altså sådan mere generelt.

Tak fordi I læste med!

NOTE: Fjernede mit eget link, da jeg har forstået på folk at man ik må linke.

begge dele er ulovligt, hvis du er heldig slipper det igennem tolden og hvis du er uheldig tror jeg bare det bliver taget. der har været lidt debat om hvor vidt det bare blev taget eller om man fik en bøde.

Hvis du nu vil have noget lovligt, kan jeg anbefale HBWR frø.

Junior medlem

Okay Akira, tak for oplysningen :)

Tror nu jeg vil tage chancen, selvom HBWR som du nævner, også ser rigtigt interessant ud faktisk.

Men har du evt et grow kit du kan anbefale?.

Medlem

gufBerg skrev:
Okay Akira, tak for oplysningen :)

Tror nu jeg vil tage chancen, selvom HBWR som du nævner, også ser rigtigt interessant ud faktisk.

Men har du evt et grow kit du kan anbefale?.

Nej desværre, men jeg er sikker på hvis du søger lidt her inde, så finder du noget infomation du kan bruge om grow kits :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
gufBerg skrev:

Potseeds - potfrø? Det har ikke noget med svampe at gøre, det er en cannabisplante. Eller også har jeg misforstået hvad du mener?

Anyways; der er mig bekendt kun 2-3 forskellige growkit-magere, men alle er de af shake 'n bake metoden; just add water! Så det er skide nemt. Tilgengæld skal du også betale for det. Til sammenligning kan du få et helt kilo rug for 35,- kr.

Men growkits er alt andet lige nemmere og en god start.

Medlem

And skrev:
gufBerg skrev:

Potseeds - potfrø? Det har ikke noget med svampe at gøre, det er en cannabisplante. Eller også har jeg misforstået hvad du mener?

Anyways; der er mig bekendt kun 2-3 forskellige growkit-magere, men alle er de af shake 'n bake metoden; just add water! Så det er skide nemt. Tilgengæld skal du også betale for det. Til sammenligning kan du få et helt kilo rug for 35,- kr.

Men growkits er alt andet lige nemmere og en god start.

det er en hjemme side der hedder potseeds, det er ikke cannbis frø han snakker om :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Er det så ikke "ulovligt" at skrive? Anyways, har været derinde og kigge, og de har da ikke svampe growkits, udover til almindelige spise-svampe! De sælger dog sporer, og deraf kan du selvfølgelig opdyrke dine svampe.

Junior medlem

Ja, helt rigtigt mente jeg potseeds.co.uk, altså siden :).

Men And:

Tænkte at man kunne plante sporerene i de der grow kits, ellers har jeg måske misforstået noget. Men kan ikke finde nogen sider der sælger grow kits til 'rigtige' shrooms. Vil du give nogen links evt? :)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Du kan godt finde sider der sælger growkits, der bruges til at dyrke psilocybin svampe med. Jeg har selv gang i et Cubensis growkit, og det er fandme nemt. Som And skriver: shake'n'bake :D - Men man må ikke poste links til forhandlere af sådanne, ifølge psychedelias regelsæt. Det må du hellere lige få læst :)

Ps: Cubensis er de svampe der også går under navnet mexikanske svampe.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Kan godt forstå du vil prøve andet end hash osv, og det lyder meget fornuftigt at starte med svampe. Hold dog dosen lav og sæt dig ordenligt ind i det. Salvia D. er dog noget af et spræng som jeg synes du burde tage op til overvejning. Læs evt. en masse om det. Anyways, held og lykke med dit grow!

Og som Thomhash siger, du må nok hellere få læst regelsætte :lol:

Junior medlem

Tak for svarerene, og sorry jeg ik lige fik læst reglsættet.

Men nu har jeg fundet en side at købe et set fra, og det ser rigtig let ud.

En sidste ting jeg dog ik helt forstår, skal svampene 'høstes' før 'hattene' (ja jeg er fuld af gode beskrivelser idag) begynder at poppe ud?, og hvor langtid skal de stå før de skal høstes, ved de der 22-28C som jeg har læst de skal have?. Fik nemlig lidt selvmodsigende info omkring det da jeg søgte rundt på nettet :)

Og har iøvrigt læst lidt mere om Salvia D, og det lyder en anelse for vildt, så tror jeg jeg sprænger over den her gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Samlet viden/guldkorn
Du skal over i Psilocybin Svampe foraet.

Men solen skinner, så her er dit svar: Du skal høste når hattene(det er i øvrigt det korrekte udtryk) er foldet tilstrækkeligt ud til sløret er smidt. Eller til de smider sporer, altefter om du vil have sporerne med. Dette svarer også på hvor længe de skal stå, og det er gerne en lille måneds tid ved første høst, derefter går det hurtigere (1-1,5 uge mener jeg).

Junior medlem

Okay, mange tak for svarerene :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]