Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:49

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Jeg skal til at bestille nogle Lophophora frø hjem og vil gerne vide lidt om såning, da jeg ikke har kunne finde så meget information på nettet. Det drejer sig om arterne fricii og williamsii.

Har snakket lidt med en af mine venner der ved lidt mere om Lophophora end jeg gør. Han siger at jeg bare kan så dem i fugtigt spagnum. Passer det?
Udover det vil jeg gerne vide hvor stor spiringsprocenten (eller hvad man nu kalder det) er?
Kan jeg så dem her i slutningen af Marts/starten af April?

Jeg regner med at bestille 100 frø af hver art. Hvor meget plads skal de have? Altså hvor stor skal potten/bakken jeg sår dem i være?

Mvh
ShpongleMan

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
Det er god timing at så dem nu, Lophophora har ikke brug for meget sol de første måneder og skal derefter tilvænnes solen. Det er nemt at se hvis de får for meget sol, så bliver de lilla. Du kan sagtens bruge spagnum, spirings % er svær at vide noget om men regn med alt fra 5-højst 60%. Når du sår dem, kan du med fordel gøre det i en bakke og senere plante de små om i hver deres potte.

Medlem

Hey.. Tror faktisk spiringsprocenten er son rimelig, men skal ikke lige kunne sige det.. Jeg har selv sået 10 stk. Lophophora, her for 3-4 uger siden og kan nu se 3 der er kommet op, som en lille lysegrøn kugle :D Jeg brugte noget kaktusjord, købt i A-Z. Og kom det i små plastic potte. De små frø lå jeg IKKE ret langt ned i jorden. Og så har jeg lagt film over potterne og et elastik over så det er tæt,, da det skulle funger som et mini drivhus…
Ret mig endelig hvis jeg tager fejl...

Held og lykke med det...

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sydfyn
Mange tak for de gode svar!

Mvh
ShpongleMan

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]