Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 15:10

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: slukke joint
Medlem
Brugeravatar

I ved godt når man nu ryger en joint og måske gerne vil gemme noget af den.
så kan man jo ligge den i askebærget og lade den gå ud af sig selv.
Men ville spørge om det enlig gør nogen "skade" på jointen?
Fx brænder meget af mixet, eller noget med gløden eller noget.
Hvis det gør skade, er det jo nok ikke særlig meget. Men ville bare gerne vide det aligevel :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ama'r
Hmm ja joints går jo normalt ud af sig selv, men kan godt forestille mig at hvis der er meget tobak i og ikke så meget hash, skal man rykke gløden af, og hvis den brænder sløvt pga meget hash, så lade den gå ud... kan godt være andre vil sige noget andet...

8)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
du skal ikke hænge dig i hvorvidt der går noget til spilde ved slukningen. Joint-rygning er alligevel "spild", hvis du ser det fra en økonomisk vinkel. Den bedste udnyttelse får du ved at spise det.

Selv slukker jeg altid min joint en gang eller to hvis jeg ryger alene. uanset jointens størrelse. de går alligevel ud en gang imellem. god røg.

Medlem

Et lille tip når man slukker sin joint: Pust igennem den, så den "stall smoke" der er inde i mixet bliver blæst ud, inden du lægger den fra dig. Så lugter den ikke så meget + smager ikke så meget af noget "der har været røget på" :D

Medlem
Brugeravatar

Bull Lee skrev:
du skal ikke hænge dig i hvorvidt der går noget til spilde ved slukningen. Joint-rygning er alligevel "spild", hvis du ser det fra en økonomisk vinkel. Den bedste udnyttelse får du ved at spise det.

Selv slukker jeg altid min joint en gang eller to hvis jeg ryger alene. uanset jointens størrelse. de går alligevel ud en gang imellem. god røg.

ja det er jo spild, men min pibeting har jeg lige smadret, så har ikke rigtig noget bedre og ryge på. desværre :(

Men når jeg ryger en joint er det ikke altid jeg kan ryge det hele (når jeg er alene)
så derfor er det da rart at kunne ligge den i askebægeret og ryge videre lidt senere.

Medlem
Brugeravatar

Og jeg gider ikke rigtig spise det.
Jeg har prøvet det, og ved ikke rigtig hvorfor? men fik ikke nogen virkning. og jeg spiste VOLDSOMT meget.
Vi lavet sådan noget brownies og spiste nok 4. Der var 12 ialt og vi puttede ca 10g skunk i.
Men så røg vi en pind og jeg blev herre skæv. Men det kom jo også først efter jeg havde røget.

Moderator
Brugeravatar

Mr.Mista, der kan gå helt op imod 4-5 timer før rusen går i gang, vil du have blevet "herre skæv" ved at have røget den mængde der var i jointen, ellers?

Tror ikke det går særligt ud over cannabisen, at den bliver slukket, måske lidt varme der sidder i den et stykke tid, men helt sikkert ikke noget af nævneværdig grad. Rygeoplevelsen kan det dog gå ud over, eftersom det kommer til at smage og lugte som et skod. Jeg plejer normalt bare at skodde dén, men man kan med fordel klippe toppen af, til det ikke afbrændte, og så lade være med at ligge jointen i askebæret.

Medlem
Brugeravatar

BisMann skrev:
Mr.Mista, der kan gå helt op imod 4-5 timer før rusen går i gang, vil du have blevet "herre skæv" ved at have røget den mængde der var i jointen, ellers?

Tror ikke det går særligt ud over cannabisen, at den bliver slukket, måske lidt varme der sidder i den et stykke tid, men helt sikkert ikke noget af nævneværdig grad. Rygeoplevelsen kan det dog gå ud over, eftersom det kommer til at smage og lugte som et skod. Jeg plejer normalt bare at skodde dén, men man kan med fordel klippe toppen af, til det ikke afbrændte, og så lade være med at ligge jointen i askebæret.

tak for svaret Bismann, hehe ja men jeg kan faktisk godt li når den bliver lidt "skod agtig" ved godt det lyder klamt. men så bliver den den en smugle stærkere, og synes ikke rigtig smagen er så anderledes. Og jeg kan godt lide at min joint kradser lidt i halsen ;)

Ja ved godt det kan tage lang tid før man får virkningen når man spiser det, men jeg er vist ikke helt på de tålmodiges side hvis du forstår hehe.

Nej jeg mener jo at jeg tror at pga. jeg spiste det og så røg bagefter, så blev det jeg spiste "forstærket" hvis du forstår. altså af jointen.
Undskyld hvis i ikke fatter hvad jeg siger. er virkelig en tegning til at formulere mig ordenligt :)

Medlem

Jeg har en lille kugle i mit askebære jeg kan slukke mine joints rigtig pænt på og når jeg så tænder jointen igen rister jeg den lige hen over en lighter. Det tager det værste af smagen, uden at fratage røgen den kras følelse der virkelig er afstraffelse til lungerne(som vi er nogen der kan lide)

Mvh
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Jeg har en lille kugle i mit askebære jeg kan slukke mine joints rigtig pænt på og når jeg så tænder jointen igen rister jeg den lige hen over en lighter. Det tager det værste af smagen, uden at fratage røgen den kras følelse der virkelig er afstraffelse til lungerne(som vi er nogen der kan lide)

Mvh
Anarkrig

er jeg virkelig den eneste der syntes det rart nok når det er lidt stærkt?

Insane psychedelia user!

Mr.Mista skrev:
Anarkrig skrev:

Mvh
Anarkrig

nej, åbenbart ikke jo. :wink:

Medlem
Brugeravatar

FromCirclesAllRise skrev:
Mr.Mista skrev:
Anarkrig skrev:

Mvh
Anarkrig

nej, åbenbart ikke jo. :wink:

hehe trist. jeg er en klam taber :P haha

Dedikeret medlem

Mr.Mista skrev:
Jeg har prøvet det, og ved ikke rigtig hvorfor? men fik ikke nogen virkning. og jeg spiste VOLDSOMT meget.
Vi lavet sådan noget brownies og spiste nok 4. Der var 12 ialt og vi puttede ca 10g skunk i.
Men så røg vi en pind og jeg blev herre skæv. Men det kom jo også først efter jeg havde røget.

Det er svært at tilberede skunk, synes jeg. Jeg har endnu ikke haft held til at få en virkning med skunk + mad. Dog havde jeg masser af held da jeg opløste 0,5g hash i et shot sambuca. Faktisk synes jeg rusen var lidt ubehagelig. :shock:

Medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:
Mr.Mista skrev:

Det er svært at tilberede skunk, synes jeg. Jeg har endnu ikke haft held til at få en virkning med skunk + mad. Dog havde jeg masser af held da jeg opløste 0,5g hash i et shot sambuca. Faktisk synes jeg rusen var lidt ubehagelig. :shock:

hvad? opløser alkohol ikke thc'en?

Insane psychedelia user!

:stupid:

Medlem

jo, alkohol opløser thc'en, det er lidt det der er meningen. en lille smule. :)

Medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
jo, alkohol opløser thc'en, det er lidt det der er meningen. en lille smule. :)

så thc'en bliver liggende i alkoholen?
troede det for-dampet?

Medlem

Geografisk sted: På flugt
Ja naturligvis bliver den liggende. Hvad få dig til at tro thc'en fordamper?

Medlem
Brugeravatar

hmm syntes jeg bare at jeg har fået fortalt. men det det giver da ikke helt meningen

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]