Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 17:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Indianersnus
Medlem
Brugeravatar

Goddag, Psychedelia!

For tiden har jeg fået en voksende interesse for de forskellige former for snus, der kan laves af Anadenanthera Colubrina (Cebil), Virola callophylla (Virola/Epeña) og lignende arter.

Jeg vil for det første gerne have et par forslag til opskrifter. Indtil videre er jeg blevet fortalt følgende om Cebil:
1. "Pop" frøene på en pande (så den brune skal kan pilles af).
2. Knus frøene til fint pulver.
3. Bland med kalksten og bag.
4. Knus til pulver og indtag.

Jeg vil gerne have en mere detajleret opskrift - især med hensyn til forholdet mellem slutprodukt og gram cebil frø/kalksten.

Doseringer synes jeg generelt også er svære at finde, så det ville ikke være dårligt, hvis nogen lå inde med nogen.

Virola virker som en endnu mere "umulig" ting at finde information om. Jeg har ingen opskrifter fundet her, dog et par beskrivelser af, hvordan indianere forberedte det:
1. Opvarmning af barken indtil resin rødlig resin drypper ud.
2. Resin opsamles og tørres.
3. Knuses og indtages oralt eller nasalt.

Samme som før - jeg vil gerne høre lidt om doseringer og forhold af ingredienser i opskriften.

Andre erfaringer er også velkomne.

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg har set i flere dokumentarer om de indfødte grupper som gør brug af snus at de tager hvad der lige kan være mellem pege- og tommelfinger og snuser op, én til hvert næsebor. Derefter dosérer de op alt efter hvad de lige føler for :) Det er sådan jeg har indtaget yopo snus de gange jeg har gjort det og det virker til at være en pålidelig metode. Hvis du virkelig insisterer på en afvejet dose, så prøv dig frem med "fingerspids"-metoden til du rammer en effektiv dose, tag så tilsvarende og vej det.

Medlem
Brugeravatar

Har du tjekket alle opskrifterne på erowid?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et sted få finder.
Jeg har selv bestilt en bunke cebil frø hjem, og den opskrift jeg har kunne snuse mig frem til er:
Pop 4 frø på panden
Pil den brune skal af
Knus frøene i en mortor
Bland frøene med enten kalksten som du selv nævner, eller NaOH(skulle vist være den måde at man undgår mest ubehag i næsen bagefter) mængden af NaOH skulle vist være noget i stil med en eller to af de små korn som NaOH findes i.
Og put en lille smule vand i blandingen, bare til at massen bliver til en dej.
Her er det så at min lille rygerhjerne ikke husker så godt mere, men mener at det er noget med 5-10 min i en ovn med 120 grader?
Når man så har "bagt" sin dej knuser du skidtet en gang til og deler bunken af pulver i to, herefter starter du så med og suge den ene halvdel af bunken, og deler den anden halvdel i to mindre bunker som du så har klar hvis ikke den første streg gjorde jobbet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]