Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 31 jul 2025 10:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, Kan hårdt og tørt hash godt være god hash?

Junior medlem

http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/
Se under 'kvalitetstest'

Junior medlem
Brugeravatar

Jo altså jeg havde nu godt læst alt det der men tænkte om hash død og kridte skulle være blødt og kraftigt boblende for at være godt nok. Kan man ikke opleve at hårdt hash kan være godt?

Mine fingre er en smule fedtede efter at ha befamlet det lidt så det er ikke helt vildt tørt og det er langt fra lige så mørkt og kedeligt som standart. Har ikke prøvet at lave flamme prøven men det ligner dælme ikke noget som skulle have lyst til at boble

Senest rettet af fersken 05 feb 2009 22:29, rettet i alt 1 gang.

Medlem

altså hvis det ikke bobler eller dufter specielt meget når du varmer det er det nok ikke det bedste. Men man kan godt blive positivt overrasket selv om hashen ikke er blød eller dufter.

Mit bedste bud ville være at ryge det og tage den der fra :P

Junior medlem
Brugeravatar

Jo men ville høre om der ikke var nogen der fx var blevet rigtig positiv overrasket over en hård klump.

Hov bonus spørgsmål: Skal man sætte en lighter hen til klumpen for at smuldre den eller er det bare fordi det er nemmere end bare at knuse det på en anden måde. Med andre ord, Gør varmen ved smuldringen noget ved hashen så den bliver klar til rygning? :?

Medlem

fersken skrev:
Jo men ville høre om der ikke var nogen der fx var blevet rigtig positiv overrasket over en hård klump.

Hov bonus spørgsmål: Skal man sætte en lighter hen til klumpen for at smuldre den eller er det bare fordi det er nemmere end bare at knuse det på en anden måde. Med andre ord, Gør varmen ved smuldringen noget ved hashen så den bliver klar til rygning? :?

hashen behøver ikke at være blødt for at være godt, den kan sagtens være hård og alligevel god.. det er bare vigtigt at den bobler og dufter godt når du holder en lighther under.

Varmen gør bare at det er nemmere at smulder, hashen bliver ikke bedre af det :)..

Medlem
Brugeravatar

Som sagt - boblende og velduftende. Men min foretrukne hash er nu sort marok, der er helt mørkt og blødt.

Mvh,
Gargarin

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Citat:
Kan man ikke opleve at hårdt hash kan være godt?

Har engang haft en klump der var meget hård men den var kun til den fik lidt varme så var den eller bloblende og blød, men så snart den blev kold var den meget hård igen. Klumpen havde kostet 100-120kr så det var ingen overraskelse at den var god, men en hård klump kan sagtens være god. En hård og tør klump derimod vil nok sjældent være særligt fantastisk

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Grusom skrev:
Som sagt - boblende og velduftende. Men min foretrukne hash er nu sort marok, der er helt mørkt og blødt.

Mvh,
Gargarin

Sort marok? :shock:
Mener du ikke sort Nepal, -Libanon eller -Afghan, på trods af sidstnævnte er meget sjælden af hensyn til forholdene, der hersker i Afghanistan for tiden?
Uden at vide det, kunne jeg forestille mig, at sort marok(hvis den findes?), ville være noget tarveligt røg.
Der florerer en del sort marok(talkum og skosværte?) rundt i Kbh., man fællesnævneren for dem alle, er kedeligt røg og ingen nævneværdig virkning.
Kun den meget tyndtpressede "honning-Nepal" er værd at skrive hjem om(foruden libanon, afghansk og tibetansk, som dog meget sjældent findes i den alm. handel nutildags).

Junior medlem

efter egne erfaringer=hovedpine

smid det i en flod og lad det aldrig blive fundet af noget levende væsen, ham der sælger det burde skamme sig

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Tørt hash kan jo sagtens være koldpresset hash der ikke efterlader samme fedtede konsistens som varmpresset hash pga. den frigivede olie. Forskellen på rygelsen er at varmpresset ofte er mere indica præget, men det afhænger altid af sorten til at starte med - men lav dog endelig lighter prøven og find ud af om det er godt, nu har du ihvertfald fået et par gode råd med på vejen.

Senest rettet af annaki 09 feb 2009 10:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for København
Btw, Som du også starter med at nævne kan det godt lyde som koldpresset da den også er lysere end varmpresset som du også siger at klumpen er. Det er imo bedre røg hvis man ønsker en sativa domineret rus.

Medlem
Brugeravatar

Som Velvet siger kan hård hash der ikke bobler sagtens være rigtig god, koldpresset hash ligesom blød hash lige så vel kan være elendig hash tilsat noget der bobler ved opvarmning. Jeg har vel nærmest lige så ofte været udsat for god, hård hash som jeg har set god, blød hash. Jeg synes en brændetest er det bedste, da bobbeltesten ikke altid fortæller det hele. Tag et lille stykke og brænd det af. Duft til røgen og se hvor meget aske der er tilbage. Og så selvfølgelig bare generelt dufte til klumpen inden du køber.

Medlem
Brugeravatar

CannaChem skrev:
Grusom skrev:

Mvh,
Gargarin

Sort marok? :shock:
Mener du ikke sort Nepal, -Libanon eller -Afghan, på trods af sidstnævnte er meget sjælden af hensyn til forholdene, der hersker i Afghanistan for tiden?
Uden at vide det, kunne jeg forestille mig, at sort marok(hvis den findes?), ville være noget tarveligt røg.
Der florerer en del sort marok(talkum og skosværte?) rundt i Kbh., man fællesnævneren for dem alle, er kedeligt røg og ingen nævneværdig virkning.
Kun den meget tyndtpressede "honning-Nepal" er værd at skrive hjem om(foruden libanon, afghansk og tibetansk, som dog meget sjældent findes i den alm. handel nutildags).

Sort hash er jo oftest bare et produkt af godt modne planter og rulning i hånd. Jeg har før hørt rygter om at sort marok skulle være god røg. Jeg håber selv på at løbe ind i det en dag, ligesom honning-Nepal også lyder spændende.

Medlem
Brugeravatar

CannaChem: Det lyder meget sandsynligt. Kommer faktisk også ofte til at kalde det sort nepal (hvilket forvirrer personerne, der håndterer det en del), hvilket jeg tror, jeg må have læst om på dcf eller her. Så det er nok en Sort Nepal, der er tale om - men som sagt er hashen helt sort, blød som modellervoks. Den ligger i omkring 80-120 kroner i min omgangskreds, og 1 gram er nok til, at 4-5 gutter kan have en rigtig god aften.

Mvh,
Gargarin

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Sort marok? Mørk marok/varmepresset ved mange tons måske? Bliver næsten sort men har en anden struktur end rubbet sort nepal etc.

En kilde beretter om næsten udelukkende ryste-hash i pågældende land. Muligvis er tidsforbruget og det lave udbytte ved rub medbestemmende, ihvertfald ser jeg mere og mere nepalesisk hash der er fremstillet på marok-vis med filtre. Smager af nepal dog ikke så krydret, men friskt efter min erfaring. Hashen er opbygget som marok, dog med mindre trichomes der giver en tættere hash. Den bliver derfor næsten sten-hård hvis den presses godt.

God hash kan sagtens være hårdt, se kedeligt ud og være tørt. INDTIL det får varme og man presser lidt på det. Det er forskellen. Altid test hashen og din tommelfinger med en lille varme. Lugten kan ligesom tørrede krydderier og skunk/pot gemme sig i hårdt presset hash. Varm det lidt og bryd det op og duften vil brede sig hvis den altså findes.

Der kommer snart en nyere og bedre kvalitetsbestemmelse i hashguiden som forsøger at tage højde for de fleste forskelle.

Bubbletesten og en lup er imo den bedste bestemmelse udover rygning, men det bliver sværere og sværere at bedømme jo tarveligere hashen er.

Men selv om hashen bobler, der er fine rav-gyldne trichomes og den dufter godt så kan den være dårlig som den vi fik engang. Overholdte alle kriterier men virkede mellem-dårligt. Byttede med pushers accept, den var god nok. Lav-potente planter, men ellers ren hash? Nogengange kan det gå galt

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Bunden af en Lyseblå SweetChiliSauce Flaske
Ryg det, så ved du om det er godt eller noget lort, har prøvet at det var hårdt og tørt, men godt, og har prøvet at det også var noget lort...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]