Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: hvad er bedst
Junior medlem

hvad er bedst, er det standard semi eller ryger? og hvad betyder alt det 70'er, 90'er 120'er osv hvad er bedst

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Du kan aldrig være sikker da sælger kan kalde det lige hvad han har lyst til.
Men hvis du tænker dig lidt om, tror du så ikke at en ryger er bedre end en std, og 120'er er bedre end 70'er? :wink:

Junior medlem

jamen er der så standard 50 - 60 - 70 bla bla op til omkring 120 eller hvor meget
og semi 50 - 60 - 70 bla bla
og ryger 50 - 60 -70 bla bla ?? er tallene bare et fingerpeg om kvaliteten??

Medlem

steezyr skrev:
jamen er der så standard 50 - 60 - 70 bla bla op til omkring 120 eller hvor meget
og semi 50 - 60 - 70 bla bla
og ryger 50 - 60 -70 bla bla ?? er tallene bare et fingerpeg om kvaliteten??

tallene er bare et fingerpeg om kvaliteten, ja

men du skal aldrig vedhæfte dig de tal for meget da en 60'er ryger kan være lige så god som en 80'er i nogle tilfælde.

Junior medlem

så en 60'er semi er bedre end en 120 standart...? og 60'er ryger er bedre end 120 semi.. eller

Moderator
Brugeravatar

Tallene kommer af prisen per gram, men sjællent det bliver solgt til den pris alligevel, i det fleste tilfælde hænger pris og kvalitet sammen, men der er afvigere. Standard, semi, ryger osv. er en anden, og lige så ubrugelig skala. Du skal ikke bruge dem flettet ind i hinanden. Af de tre er Standard værst - hold dig fra det, tit direkte sundhedsskadeligt, semi er det næst værste og ryger er så de bedste af de tre.

Medlem

steezyr skrev:
så en 60'er semi er bedre end en 120 standart...? og 60'er ryger er bedre end 120 semi.. eller

der er ikke noget der hedder 120 standard

standard er vel det samme som en 60'er

standard, semi, ryger, super ryger osv. er bare betegnelser for hvor godt hash det er.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

steezyr skrev:

Slettet, se svaret fra Bismann

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Ja altså, pushere kalder deres hash hvad de har lyst til. Men selvfølgelig bør en 70'er altid være bedre end en 60'er osv. men forskellige pushere, forskellige kvaliteter, selvom de måske kalder det det samme. Der hvor jeg køber hedder det også, i vilkårlig rækkefølge: semi, ryger, superryger. om vinteren er der så juleryger, det betyder bare at alt hashen bliver lidt bedre, men til samme pris. altså semi bliver til ryger, ryger bliver til superryger, superryger bliver til noget andet jeg ikke kan huske. andre steder er juleryger en specielt udvalgt 120'er til dyre penge. det er forskelligt alle steder.

Medlem

TheRagingPussy skrev:
andre steder er juleryger en specielt udvalgt 120'er til dyre penge. det er forskelligt alle steder.

Og hvad skal det så betyde? Jeg er træt af folk skal snakke om et tal som om det var en slags hash.

drop nu bare de tal. Grow up og lær at kende forskel på kvalitet og lort, det er det letteste i verden. ellers så stop med at ryge fede. Jeg har ondt af folk der køber hos pushere der kalder deres hash for fucking beløber, eller ting som "ryger" osv. findes der noget mere barnligt og taber agtigt?

(ja, er udmærket klar over hvad de kalder deres røg på staden)

Medlem

BryGs skrev:
Jeg har ondt af folk der køber hos pushere der kalder deres hash for fucking beløber, eller ting som "ryger" osv. findes der noget mere barnligt og taber agtigt?

hvorfor er det barnligt at kalde hash for forskellige nummer? det er da pænt meget nemmere end at have et navn for fx 10 forskellige hash typer, desuden er det en nem måde at vælge den bedte kvalitet hos pusheren på

det er heller ikke alt slags hash der er navngivet.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Silenoz skrev:
BryGs skrev:
Jeg har ondt af folk der køber hos pushere der kalder deres hash for fucking beløber, eller ting som "ryger" osv. findes der noget mere barnligt og taber agtigt?

hvorfor er det barnligt at kalde hash for forskellige nummer? det er da pænt meget nemmere end at have et navn for fx 10 forskellige hash typer, desuden er det en nem måde at vælge den bedte kvalitet hos pusheren på

det er heller ikke alt slags hash der er navngivet.

Jeg synes ikke det er decideret barnligt, kun tilnærmelsesvis, at kalde tjald for en beløbsstørrelse. Derimod synes jeg det er hamrende intetsigende.

For folk, som som værdsætter kvalitet, er et tal totalt intetsigende.
Derimod kan feinschmeckeren/connoisseuren godt slikke sig om munden, når han hører f.eks. hører om tibetanske tempelkugler, Kashmir-cream, Mazar i Sharif, indisk charras, rød libanon etc. etc. hvor et tal slet ikke hører hjemme.
Om et gram rigtig god røg koster 20 eller 200 kr er for mange personer ligemeget, hvis bare de kan få den rigtige vare.

At de sælger "kashmir" på staden er bare et salgstrick og har intet med den oprindelige ryger fra indien at gøre.
Ja, det er jo faktisk deres eneste kvalitetstegn på Staden for øjeblikket: Er det kashmir- er det skidegodt. Er det 120 kr´s "topskud", er det også skidegodt...BULLSHIT siger jeg dig bare :) Det er mange år siden at en pusher på staden rent faktisk havde styr på hvad han solgte. Nu er det en flok yngre fortumlede rockerwannabetaber-Brianer(sorry Mr. C - den er ikke møntet på dig), som bare skal holde gang i en geschæft uden at sætte ære i deres forehavende. Deres eneste præferencer til godt røg er...ja, et tal. Det er sgu synd!!!

@Silenoz: Med alderen vil du lære at det rent faktisk forholder sig sådan.
Du siger at den bedste måde at finde god kvalitet hos pusheren er beløbet. Jeg vil gerne give dig ret. Men damn, du vil da få et problem, hvis pusheren har to forskellige rygere til hver 100kr/g...
Hvis du kender til fænomenet "skunk", vil du vide at der er vildt mange forskellige strains af både C. sativa og C. indica, som varierer utroligt meget i styrke, virkning og smag.
Her kan en strain, der er svær at gro måske koste mere end en anden strain, som er lettere at dyrke, giver bedre udbytte og ovenikøbet virker bedre.
Når man, i stedet for en pris, sætter navne på disse forskellige strains, så ved man pludselig hvad man har med at gøre, mht. smag og virkning. Det samme gælder for klump :wink:

Medlem

CannaChem skrev:
@Silenoz: Med alderen vil du lære at det rent faktisk forholder sig sådan.
Du siger at den bedste måde at finde god kvalitet hos pusheren er beløbet. Jeg vil gerne give dig ret. Men damn, du vil da få et problem, hvis pusheren har to forskellige rygere til hver 100kr/g...
Hvis du kender til fænomenet "skunk", vil du vide at der er vildt mange forskellige strains af både C. sativa og C. indica, som varierer utroligt meget i styrke, virkning og smag.
Her kan en strain, der er svær at gro måske koste mere end en anden strain, som er lettere at dyrke, giver bedre udbytte og ovenikøbet virker bedre.
Når man, i stedet for en pris, sætter navne på disse forskellige strains, så ved man pludselig hvad man har med at gøre, mht. smag og virkning. Det samme gælder for klump :wink:

hvad har alder med det at gøre?

jeg sagde ikke at prisen er den bedste måde at finde god kvalitet på men den nemmeste måde.

jeg ved godt er der er sindsygt mange forskellige sorter af hash planten og endnu flere forskellige typer hash bliver lavet af dem på forskellige måder. men det er sjældent at en pusher har specielt stort udvalg af hash med mindre at det er på staden og som du selv siger så ved pusherne på staden meget lidt om hvad de egentlig sælger.

så med mindre man kender en rigtig god pusher med mange forskellige typer hash så er det stort set umuligt at finde lige præcis den type man vil have, men mindre man bare siger at man vil have noget sativa dom hash men det kan sku være så meget.

og ja jeg kender til "fænomenet" skunk, har selv dyrket det. :wink:

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Har ikke læst alle indlæg igennem, men jeg kan se at der ikke er nogen der har smidt et link til hash-guiden - http://psyhosting.info/xp3rt/hashguiden/

Læs den og dine spørgsmål bliver besvaret på en måde som alle kan forstå. Især kvalitetstest svarer utroligt godt på dine spørgsmål.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Silenoz skrev:
steezyr skrev:

der er ikke noget der hedder 120 standard

standard er vel det samme som en 60'er

standard, semi, ryger, super ryger osv. er bare betegnelser for hvor godt hash det er.

60 for en standard, ham du handler med må jo sidde med kassen :lol:

Medlem

extanor skrev:

Nu er det jo sjældent at en fx. 80'er koster 80 kr for et gram :P vil da mene at hvis man køber en 60'er ryger på staden så får man ca. det som folk kalder standard.

Jeg forbinder ikke tallene som priser man snarere som kvalitets tjek.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Silenoz skrev:
extanor skrev:

Nu er det jo sjældent at en fx. 80'er koster 80 kr for et gram :P vil da mene at hvis man køber en 60'er ryger på staden så får man ca. det som folk kalder standard.

Jeg forbinder ikke tallene som priser man snarere som kvalitets tjek.

Når okay, ja der hvor jeg handler snakker vi ikk lige 60er og sådan det mere semi ryger og så for hvor tjalden kommer fra, hvilket man ikk altid kan være sikker på desværre, derfor har jeg egentlig altid troede folk har kaldt det 60er 70er osv pga det var prisen på det, men så lærte jeg da også lidt i dag ;)

Medlem

extanor skrev:
Når okay, ja der hvor jeg handler snakker vi ikk lige 60er og sådan det mere semi ryger og så for hvor tjalden kommer fra, hvilket man ikk altid kan være sikker på desværre, derfor har jeg egentlig altid troede folk har kaldt det 60er 70er osv pga det var prisen på det, men så lærte jeg da også lidt i dag ;)

Jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det.

personligt har jeg aldrig købt standard hash eller 60'er så jeg ved ikke om det passer.. men når man spørger på staden hvad de sælger så synes jeg altid at de betegner enten 60'er eller standard som deres dårligste kval og det er sådan set grunden til at jeg siger at standard ca. er det samme som hvis du køber en 60'er ryger :P.

der er helt sikkert mange der betegner talene som prisen men det synes jeg aldrig passer, når man køber på staden ihvertfald.. ellers har jeg bare fået en helveds masse rabat :P.

Der hvor jeg normalt handler fra betegner man heller ikke hashen som 60'er osv men som du siger semi, ryger osv. tror mest at det er en ting der bliver brugt på staden af en eller anden grund.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Fatter ikke hvorfor folk bliver ved med at kalde hashen alt muligt det ikke er. "her har vi så en 80´er, den koster 50.."
Altså det gir jo nada mening ?
Hva fanden skal man bruge et tal til som skal forestille prisen, men så alligevel ikke ?
Var det ikke lettere at sige "Det her er god hash, det koster 100" "Det her er knap så god hash, det koster 70"

Ligesom når man får at vide "Nårh hvad mayn det her er den gode pollen"... ØØØh okay ? Hva fanden skal jeg med pollen ? Ligner jeg én der har brug for at bestøve mine planter ?

Altså, fat dog man ikke kan bruge de begreber pushere slynger ud til en skid. Den ene dag er semi'en en go semi, den næste dag er det ryger.. Blaaah.

Men det er vel folks trang til at være street dér

Medlem

cake skrev:
Fatter ikke hvorfor folk bliver ved med at kalde hashen alt muligt det ikke er. "her har vi så en 80´er, den koster 50.."
Altså det gir jo nada mening ?
Hva fanden skal man bruge et tal til som skal forestille prisen, men så alligevel ikke ?
Var det ikke lettere at sige "Det her er god hash, det koster 100" "Det her er knap så god hash, det koster 70"

Ligesom når man får at vide "Nårh hvad mayn det her er den gode pollen"... ØØØh okay ? Hva fanden skal jeg med pollen ? Ligner jeg én der har brug for at bestøve mine planter ?

Altså, fat dog man ikke kan bruge de begreber pushere slynger ud til en skid. Den ene dag er semi'en en go semi, den næste dag er det ryger.. Blaaah.

Men det er vel folks trang til at være street dér

tror ikke du har fået læst alle indlæg igennem...

Tallene er egentlig for at betegne prisen, og eftersom prisen selvfølgelig også betegner kvaliteten, bruger mange de tal for at få noget godt hash hvis de ikke ved så meget om de forskellige sorter og typer.

du siger selv: "Var det ikke lettere at sige "Det her er god hash, det koster 100" "Det her er knap så god hash, det koster 70"", det er jo netop det du siger når du bruger de forskellige tal, bortset fra at du ikke får en pris men det kan du jo altid spørge om hvis det er, det giver jo sig selv at en "100'er" er bedre end en "80'er",. personligt spørger jeg aldrig om prisen per gram dels fordi at det er lige meget hvis jeg vil have god ryger og fordi at det stort set altid er det samme.

jeg kan ikke se nogen anden måde at betegne det på men mindre at man står over for en pusher der har alt og man så spørger efter hash der fx er lavet af orange haze eller lignende.

man kan selvfølgelig altid bruge "semi" "ryger" "standard" osv men hvad får man ud af det?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]