Silenoz skrev:
BryGs skrev:
Jeg har ondt af folk der køber hos pushere der kalder deres hash for fucking beløber, eller ting som "ryger" osv. findes der noget mere barnligt og taber agtigt?
(ja, er udmærket klar over hvad de kalder deres røg på staden)
hvorfor er det barnligt at kalde hash for forskellige nummer? det er da pænt meget nemmere end at have et navn for fx 10 forskellige hash typer, desuden er det en nem måde at vælge den bedte kvalitet hos pusheren på
det er heller ikke alt slags hash der er navngivet.
Jeg synes ikke det er decideret barnligt, kun tilnærmelsesvis, at kalde tjald for en beløbsstørrelse. Derimod synes jeg det er hamrende intetsigende.
For folk, som som værdsætter kvalitet, er et tal totalt intetsigende.
Derimod kan feinschmeckeren/connoisseuren godt slikke sig om munden, når han hører f.eks. hører om tibetanske tempelkugler, Kashmir-cream, Mazar i Sharif, indisk charras, rød libanon etc. etc. hvor et tal slet ikke hører hjemme.
Om et gram rigtig god røg koster 20 eller 200 kr er for mange personer ligemeget, hvis bare de kan få den rigtige vare.
At de sælger "kashmir" på staden er bare et salgstrick og har intet med den oprindelige ryger fra indien at gøre.
Ja, det er jo faktisk deres eneste kvalitetstegn på Staden for øjeblikket: Er det kashmir- er det skidegodt. Er det 120 kr´s "topskud", er det også skidegodt...BULLSHIT siger jeg dig bare

Det er mange år siden at en pusher på staden rent faktisk havde styr på hvad han solgte. Nu er det en flok yngre fortumlede rockerwannabetaber-Brianer(sorry Mr. C - den er ikke møntet på dig), som bare skal holde gang i en geschæft uden at sætte ære i deres forehavende. Deres eneste præferencer til godt røg er...ja, et tal. Det er sgu synd!!!
@Silenoz: Med alderen vil du lære at det rent faktisk forholder sig sådan.
Du siger at den bedste måde at finde god kvalitet hos pusheren er beløbet. Jeg vil gerne give dig ret. Men damn, du vil da få et problem, hvis pusheren har to forskellige rygere til hver 100kr/g...
Hvis du kender til fænomenet "skunk", vil du vide at der er vildt mange forskellige strains af både
C. sativa og
C. indica, som varierer utroligt meget i styrke, virkning og smag.
Her kan en strain, der er svær at gro måske koste mere end en anden strain, som er lettere at dyrke, giver bedre udbytte og ovenikøbet virker bedre.
Når man, i stedet for en pris, sætter navne på disse forskellige strains, så ved man pludselig hvad man har med at gøre, mht. smag og virkning. Det samme gælder for klump