Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 04 aug 2025 22:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: CPH
Ey.

Jeg har tænkt mig at lave en Lotus tinktur.
Jeg er kommet frem til følgende fremgangsmåde, men ville lige høre Psychedelia.dk´s brugere om der er nogen indvendinger?
Er denne fremgangsmåde brugbar?
- Det er mit første forsøg på at lave en tinktur af nogen art...
Jeg er ikk noget matematisk geni, så jeg håber specielt at i kan fortælle mig om jeg er på rette vej med hensyn til mine doserings udregninger.
Håber jeg kan forståligt gøre mig:

Blå Lotus tinktur (40G)
1. 40 gram Blå Lotus tørrede blomster overhældes med 40 CL 70% vodka i et syltetøjsglas. Er der nogen ide´ i at tilføje syre?
– Som Eksempel: 40 CL 70% vodka(40 CL/400 ML) til 40G Lotus. Koncentrer til 16 CL/160 ML. 160 ML = 40G Lotus. 8 doser af 5G, 4 doser af 10G, 2 doser af 20G, 1 dosering af 40G.
160ml Lotus tinktur(40G.) dosering(ca.):
- 20ml(2cl) = 5g.
- 40ml(4cl) = 10g.
- 80ml(8cl) = 20g.
- 160ml(16cl) = 40g.
2. Lad de tørrede Lotus blomsterne trække 1-4 uger(Nogen forslag her?). Omrystes gerne engang imellem. Opbevares mørkt og ikke for varmt.
3. Filtrer Lotus blomsterne fra.
4. Varm de 40cl Lotus ekstraktet svagt, så alkoholen fordamper(Måske det egentligt er bedst ikke at påføre udtrækket varme, men er det så ikke ret svært at kontrollere hvor meget man koncentrere det?). Koncentrer udtrækket til 16cl/160ml.
5. Fyld det koncentrerede ekstrakt på flaske eller anden beholder. Træk evt. ekstraktet op med en 200ml sprøjte, eller træk op i separate doseringer i separate sprøjter, og opbevar i køleskabet for hurtig, nem og effektiv dosering. F.eks. 8 20ml(5g.) doseringer i hver sin 50ml spøjte.
Indtag Lotus Tinktur blandet op med the, vin, som base for drinks eller som shot..

Er der evt. nogen der ved hvor man kan skaffe sådan nogen små glas beholdere med sådan en dropper på. Og evt. hvor meget sådan en dråbe indholder.

VH Vincet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Det lyder som en velgennemtænkt plan, men har kun læst lidt på fremstilling af tinktur så kan ikke hjælpe så meget. Har læst at det skulle være bedre at bruge alkohol på 90%+.

Citat:
Er der evt. nogen der ved hvor man kan skaffe sådan nogen små glas beholdere med sådan en dropper på. Og evt. hvor meget sådan en dråbe indholder.

Ifølge reglsætte må vi ikke linke til steder hvor du kan få den men prøv at søg noget mere på google da jeg tidligere har set dem på nettet i mange forskellige størrelser, både gennemsigtige og de mørkebrune.
Har lige til ære for dig prøve at veje et par dråber vand trykket ud af en 2ml sprøjte og der var et gennemsnit på 40mg pr dråbe vand.

Medlem

Geografisk sted: CPH
Grunden til at jeg ville bruge vodka, er at det både indeholder alkohol og vand.
Jeg har læst flere steder at det kunne være en god ide´, da man så sq få et mere "autentisk" produkt.
I det gamle egypten skulle de jo efter sigende også ha´brugt vin.
Nogen mener at det ikke giver helt det samme resultat at trække i finsprit, da dette undlader nogle susbstanser, som muligvigs har indflydelse på effekten. Disse skulle så opløses i vandet.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
Kan godt se ideen i at vandet nok også godt kan trække nogen stoffer med ud, men har som sagt ikke læst så meget om tinktur og det jeg læste var om opium, cannabis og psilocybin tinktur.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]