Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 03 aug 2025 00:23

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

hej !
har kun røget hash en enkelt gang men skal igen her om et par dage til en forsinket julefrokost. havde tænkt mig at drikke mig i hegnet ved samme lejlighed og så ryge senere på aftenen. men har så hørt at det er en dum ide at mixe alkohol og hash, er det rigtigt? og lige et andet spørgsmål, hvilken tobak er bedst at blande hashen med?

på forhånd tak :D

Junior medlem

Det kan være en dum ide, da du kan få det rigtigt rigtigt dårligt, er forskelligt fra person til person.
Men hvis du balancere det godt, dvs. hvis du kan styre det, og du ikke er AAALT for stiv inden du ryger, og du ikke ryger alt for meget, så kan du få en rigtig fed rus ;) ..
Du kan kun prøve dig frem jo :)

Junior medlem

Og forresten så omkring, det bedste tobak, så vil jeg personligt mene enten ganske almindelige Prince, eller Gule kings.
Jeg bruger selv altid Prince

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
som de andre også skriver er det vidst meget forskelligt, i starten da jeg røg hvor jeg ikk røg så tit fik jeg det for det meste dårligt når jeg blandede det i store doser, men nu ryger jeg hver dag, og kan drikke mig fuldstændig sanseløs og bagefter sætte mig ned og straffe bongen en times tid for derefter at vurdere at jeg på ingen måde har det dårligt, men kun har en pisse fed rus.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Gør det den anden vej; Ryg først, drik bagefter. Så kan du meget nemmere mærke hvornår du har fået nok, og vil undgå eventuel kvalme og de andre ting det kan medføre, hvis man får for meget i den combo. Det er ikke sjovt når man havner i tilstanden hvor man taber hudfarven, læberne bliver hvide, man får koldsved og kvalme osv.

Jeg kan personligt godt drikke mig fuld, og ryge godt til bagefter, uden at få andet end velbehag ud af det, men det er forskelligt fra person til person.
I starten fik jeg det dog ret nemt dårligt af thc oven på en ordentlig brandert, men det har ændret sig siden.

Hvis du ikke vil risikere noget, så ryg først og drik efterfølgende. Men hvis ikke du vil sidde pisse skæv til julefrokosten, og alligevel beslutter dig for at ryge efter du har drukket, så tag 1-2 sug og vent et godt stykke tid på virkningen. Man får lynhurtigt for meget når man har meget alkohol i blodet, så giv det tid, og hvis du til den tid føler for det, så tag et sug eller to mere :).

God vind!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
Hash og alkohol virker stik modsat hinanden - deraf den mærkelige følelse. Hvis det er første gang du ryger og drikker på samme tid får du det nok rimelig mærkeligt.. Det er op til de individuelle personer hvorvidt man har det godt eller skidt. Jeg synes bestemt ikke du skal ryge ret meget, da man i allerede påvirket tilstand af alkohol, får en fornemmelse af at hashen virker meget kraftigere og somme tider hurtigere. Det synes jeg i hvert fald. Ved ikke om du skal dele dit røg med nogen, det skal du jo nok, men jeg vil foreslå dig kun at ryge en halv joint.. Alt afhængigt af hvor god en røg det er selvfølgelig. Men der er nu ikke noget der afslutter en god druk-tur som en kebab og en joint.. Så kan man sove! Hehe.

Men pas nu på... Det er altså ikke harmløst :)
God julefrokost.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
@Paranoid

Næsten alle jeg har snakket med omkring kombinationen af hash og alkohol har sagt, at virkningen kom forsinket hos dem. Sådan har jeg det også.
Man står og ryger imens man er fuld, og giver det lidt tid, men man tror virkningen udebliver, så man napper lige et par sug mere.
Ligepludselig kommer virkningen så som et ordentligt los bagi, og så mister man orienteringen fuldstændig, og får det af helvede til!

Ville jeg lige indskyde, så topicstarter ikke tror at virkningen burde komme hurtigt, og derfor tager for mange sug, fordi han tror at han ikke har fået nok.

Derudover er jeg dybt uenig i at han skal ryge en halv joint, første gang han skal prøve det kombineret med alkohol!

Junior medlem

gode svar :D jeg tager en chiller og ser hvordan det slår, stille og roligt. og så måske ikke helt så mange øl som ellers beregnet haha.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Henne i hjørnet
@Halose

Meget vel.. Jeg får det bare som om det virker allerede efter et par sug, når jeg ryger en joint og er fuld samtidig.
Dog har du ret, det nok ikke er en god idé at ryge en halv joint. Det var så en fejl fra min side, havde ikke lige spottet, at det var første gang.
Troede enkelt nok, at han havde prøvet det en enkelt gang før, og var vant til at ryge. Men det var så hashen han havde prøvet én gang.

Håber ikke jeg har forvoldt nogen skade. Beklager.

Medlem
Brugeravatar

Pot og øl en en god kombo.

Junior medlem

fra egne erfaringer har jeg "dræbt" mig selv par gange hvor jeg har været 10 stiv og røget..
hvis jeg ryger inden jeg drikker, så for jeg problemer med at blive stiv, men en helt sikker vinder er hvis du skal hjem fra byen og er stiv, så synes jeg man skal ryge en god joint, så er man sikker på at sove til kl 3:)

Medlem
Brugeravatar

Har det også på den måde de fleste her udtrykker, joints skal gerne nydes før man drikker. Men hvis det er man vil ryge mens man er stiv (og den lyst kan MEGET let ind finde sig :)) så er det 10x bedre at ryge pot eller skunk.. jeg får altid kalvme af hash hvis jeg er fuld.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
jeg synes helt klart det er fedest når man er stiv inden man ryger, for man for en meget federe rus. det er så også nemere at få for meget.
jeg har ikke røget uden at være stiv først, i et halvt år nu og har også tænkt at forsætte sådan. så bare tag at bland det, for du for en federe rus og skal heller ikke ryge ligså meget, men vær opmærksom på at du nemmere kan få for meget og blive dårlig, men man lære at styre det efterhånden.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Enig med Rasmus i at du opnår den fedeste rus, hvis du allerede er påvirket af alhokol når du ryger. Men eftersom du ikke er så vant til thc rusen, vil jeg foreslå at du starter ud med at ryge en smule på en pind, og derefter drikker alt efter behov. Hvis jeg var dig, ville jeg holde mig fra pibe og bongen i første omgang.

Medlem
Brugeravatar

Syntes det rigtigt dårlig ide at opfodre til at drikke->ryge.
IMO er det lang nemmere at styre den anden vej, bemærk dog du så aldrig vil blive rigtigt stiv, eller man kan godt men man gør det sjældent.
Men drikker og så ryge er bræk på bræk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Engang var jeg "allergisk" over for drik-->haz men efter et par år gik det over, og nu kører det ganske fint med at blande. Det er intet bedre end når ens motorik er noget rod, samtidig med hovedet også er helt tosset... Jeg tror muligvis det kan have noget at gøre med at jeg har fået en del erfaring med THC rusen. Ikke fordi jeg har røget tit eller sådan, jeg har dog alligevel suget mit. For samtidig oplever jeg heller ikke rigtigt overdoseringer med THC (thc alene, ikke med alkohol) længere, som jeg godt kunne støde ind i den gang.

Så hvis du ikke har røget mere end et par gange, tror jeg at bare fx 6 pils + 6 pufs hurtigt kan risikere at ende i end enorm trang til at ligge ned og slappe af, for derefter evt. at spule godt og grundigt...

(Baudelaire 1860).

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordpolen
Ryg - Drik - Ryg - Drik osv osv ..

Sådan har jeg altid gjordt det, og har aldrig fået det dårligt, hvertfald ikke på den her måde !; )

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Nogle gange kan jeg godt drikke en del og så ryge en joint og andre gange får jeg det dårligt. Men det svinger en del; man skal nok passe på med at drikke for meget. Jeg synes hashen forstærker alkoholen en del, og hvis man i forvejen har fået meget at drikke kan det godt blive overvældende.

Det kommer self an på doseringen.
Imo kan jeg ikke li' at ryge inden jeg skal drikke, men den anden vej fungere det fint. Det der fungerer for mig =
Drikke 4 genstande også derfter ryge, det er super lækkert og slår lidt hårdere end hvis du ryger før du drikker IMO
EDIT
Det skal lige siges jeg har et dagligt forbrug af THC

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

kimmykaj skrev:
hej !
har kun røget hash en enkelt gang men skal igen her om et par dage til en forsinket julefrokost. havde tænkt mig at drikke mig i hegnet ved samme lejlighed og så ryge senere på aftenen. men har så hørt at det er en dum ide at mixe alkohol og hash, er det rigtigt? og lige et andet spørgsmål, hvilken tobak er bedst at blande hashen med?

Du kan sagtens mixe alkohol og hash, men den konkrete strategi, som du her beskriver, er selvmord (billedligt talt).

Læs mere: http://cannabismyter.dk/cm/cannabismyte ... cid3825020

Personligt bruger jeg aldrig tobak, da nikotinen har en meget grim virkning på mig, når jeg inhalerer dybt. Alkohol + nikotin + hash er endnu værre. Alkohol + hash kan i sig selv give en ukarakteristisk svimmelhed og kvalme (trods det at hash normalt er kvalmestillende), men nikotin kan give enormt meget svimmelhed og kvalme alene i sig selv, og jeg synes ikke hash eller alkohol gør noget videre godt i den blanding.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]