Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 22:19

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Øjemål
Medlem
Brugeravatar

Jeg er desværre ikke i besiddelse af en fin vægt, så normalt tager jeg bare og fylder min lille grinder op med skunk og så har jeg til en joint. :)
Nu er situationen dog at jeg gerne vil prøve at kokkerere lidt, og jeg har hørt man skal være lidt mere påpasselig ved oralt indtag. Så hvordan kan jeg bestemme mængden jeg skal bruge i maden?
Vil det være passende at tage ca. halvdelen af det jeg normalt bruger til rygning, eller skal det være endnu mindre?

Titel: Re: Øjemål
Junior medlem
Brugeravatar

Tja, start med halvdelen, så spis noget og så vent 2 timer eller deromkring og se hvordan du har det.. Nogle gange kan det først peake efter 4 timer, og man mærker først virkningen efter 1½ til 2 timer (afhængigt af hvor meget mad du har i maden osv).

Medlem
Brugeravatar

Det kan da godt blive ret besværligt at redosere hvis jeg først mærker den fulde virkning efter 4 timer, så falder jeg da i søvn før anden dosering virker. :p

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Du skal bestemt passe på ved oralt indtag, du kan jo ikke mærke om du har fået for meget før det er for sent! Hvilken som regel medfører kvalme, koldsved, opkast, rastløshed osv.
Ved rygning kan man hurtigt mærke hvornår det er ved at være nok, så længe man lige holder et par minutter imellem hvert hvæs.

Derfor er en vægt alfa omega generelt, men især når vi snakker oral indtagelse!
Jeg vil også råde dig til at starte meget forsigtigt ud, også selvom det kommer til at tage noget tid.

Hvordan er din tolerance?

Moderator
Brugeravatar

Du kan evt. redosere med en lille joint 1/4-1/2 af hvad du plejer, i stedet for at redosere oralt. Synes ikke det er så væsenligt om du har en vægt, hvis bare du ved hvor meget af dit cannabismateriale der normalt skal til for at gøre dig skæv, jeg vil sige 50%-80% af det der gør dig skæv når du ryger det.

Medlem
Brugeravatar

Jeg ryger ca. 1 gang i ugen.
Jeg vil helst ikke starte alt for forsigtet ud, da jeg netop gerne vil have en forstærket rus i forhold til at ryge.
Jeg tror jeg prøver at tage 50-80% af det jeg plejer at ryge, og hvis jeg så får det dårligt må jeg jo tage det med :)
Jeg vil helst opleve en ren oral skævert lige til en forskel, da jeg har læst mig frem til at den er en smugle anderledes.

Er der andre der kan stå ind for at 50-80% af ens normale indtag ved rygning, er passende til oralt indtag?

Medlem

personligt skal jeg bruge mere hash når jeg indtager det oralt i forhold til når jeg ryger det, hvis jeg skal være skæv.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Silenoz skrev:
personligt skal jeg bruge mere hash når jeg indtager det oralt i forhold til når jeg ryger det, hvis jeg skal være skæv.

Så tilbereder du det nok forkert, eftersom det jo er rent logik at når lige nær 100 procent af thcen kommer indenbords og bliver der istedet så burde du ikk sku bruge så meget som når du kun optager en noget mindre del af det som ved rygning,

Medlem

plejer normalt at opløse det i smør i buden af en gryde når jeg laver hash kage eller kakao..

hvis jeg tager 2 gode bong hoveder bliver jeg meget mere basked end hvis jeg drikker en kop kakao eller spiser et stykke kage med samme mængde ryger i.

virkningen varer dog længere når jeg indtager det oralt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Det er helt klart en fordel at have en vægt og jeg kan ikke se hvorfor man ikke køber en 100 kr på ebay. Lige den her vægt jeg linker til her har jeg og mange jeg kender brugt sådan til ture osv hvor det ikke skulle være alt for dyrt hvis den kom væk. Men brugte min flere gange om ugen i 6 md. Det var godt nok nummeret dyrere pga. større nøjagtighed, helt samme vægt bare et par chips extra. 0.001 koster lige 2.5 gange så meget. Men 100 kr er jo ingen penge, kræver dog paypal.
http://cgi.ebay.com/100-x-0-01-Gram-Dig ... 7C294%3A50

Medlem
Brugeravatar

DoYouSpeakWak?? skrev:
Det er helt klart en fordel at have en vægt og jeg kan ikke se hvorfor man ikke køber en 100 kr på ebay. Lige den her vægt jeg linker til her har jeg og mange jeg kender brugt sådan til ture osv hvor det ikke skulle være alt for dyrt hvis den kom væk. Men brugte min flere gange om ugen i 6 md. Det var godt nok nummeret dyrere pga. større nøjagtighed, helt samme vægt bare et par chips extra. 0.001 koster lige 2.5 gange så meget. Men 100 kr er jo ingen penge, kræver dog paypal.
http://cgi.ebay.com/100-x-0-01-Gram-Dig ... 7C294%3A50

Så er den bestilt hjem :) Er nok også en "lille" fordel når jeg engang i fremtiden skal på mit jomfru-svampetrip :lol:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]