galskabens-gardner skrev:
Alt Ædende Ateist skrev:
Til sidst kan jeg ikke lade være med at kommentere dig Galskabens Gartner: "hash er det sværeste stof at stoppe med". Det tvivler jeg stærkt på det er, har du nogen sinde været afhænig af benzoér eller opiater? Hvis ikke, tror jeg ikke du kan udtale dig om hvad for et stof der er sværest at stoppe med.
jeg har selv været temmelig hooked på morfin, og JA det er virkelig svært at komme ud af...
men når du først er ude er det nemmere at holde sig væk.
hash er noget der er omkring en hele tiden, ligemeget hvor du kigger hen.
det er et socialt stof,, og i manges øjne et meget acceptabet stof.
derfor er det næsten umuligt at komme ud af ''den onde cirkel''.
man kan gå i flere uger, og alligevel er der en der byder en et ''hvæs'' af jointen, og det er herre svært at sige fra hver eneste gang.
hvor du i modsætning til opioder har en direkte følelse omkring stoffet - altså nu er jeg på... nu er jeg ikke. hash er et hverdags stof som er meget mere nemt at omgås, og derfor er det meget nemmere at falde i... nødvendigvis ikke nemmere at stoppe...
Jeg er helt med på hvad du siger mht. at der er flere som ryger, der er noget socialt i det, etc.
Men hvor lang tid var du "hooked" på morfin?
Jeg kan love dig, hvis du tager opiater eller benzoer i samme omfangm, over den samme periode, ville du slet ikke komme med den kommentar.
Forskellen for mig er at benzoerne skaber et slags "monster" i mig, som hiver og flår på en HELT anden måde det ville gøre når jeg får lyst til hash, og jeg har endda røget hash i 4-5 gange så lang tid som jeg tog benzoer.
Slet ikke fordi det er nemt at stoppe med hash, det sidder jeg stadig "fast i", men det er også helt sikkert fordi at jeg meget nemmere kan få en hverdag til at fungere selvom jeg er påvirket af hash; benzoer, og opiater til dels, overtager fuldstændig min hverdag.