Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 25 jul 2025 17:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey drenge!

Jeg kunne godt tænke mig at lave nogle hashbrownies, og overvejer hvordan jeg skal tilsætte hashen (Jeg bruger ikke pot, skunk eller noget i den dur).
Min kammerat siger, at man godt bare kan nolle den ned i noget olie på en pande og på den måde blande det op. Hvad er jeres forslag?

På forhånd tak,
Hash-Mads.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Bare smelt/varm noget fedtstof (markerine osv.) og smid hashen deri, så skulle den gerne blive opløst. Det bruger du så bare i dejen :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg plejer at tage en lille gryde og fylde den lidt op med vand. I den placerer jeg en keramik skål eller lignende med en ordentlig klat smør. Når vandet koger skruer jeg ned så det ikke bobler helt abnormt, men bare simrer. Lidt efter er smørklatten smeltet og helt flydende, i den noller jeg hash/pot/skunk/brødkrummer ud i. Efter at det har opløst sig godt og grundigt lader jeg det stå lidt og trække og smækker det så i fryseren. Når det har stået der og er blevet stift igen smører jeg mig en bolle....

(Baudelaire 1860).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Pivo_Cerveza skrev:
Jeg plejer at tage en lille gryde og fylde den lidt op med vand. I den placerer jeg en keramik skål eller lignende med en ordentlig klat smør. Når vandet koger skruer jeg ned så det ikke bobler helt abnormt, men bare simrer. Lidt efter er smørklatten smeltet og helt flydende, i den noller jeg hash/pot/skunk/brødkrummer ud i. Efter at det har opløst sig godt og grundigt lader jeg det stå lidt og trække og smækker det så i fryseren. Når det har stået der og er blevet stift igen smører jeg mig en bolle....

NICE!!! hvor meget smør bruger du ca. per gram?

Junior medlem

Jatak! Det vil jeg da prøve mig ad med så! ..

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Citerer Bwanas kogebog
Citat:
Hampsmør (luxus)

Det er nemt at lave sit eget hamp smør. Her er opskriften, som er beregnet til at blive brugt, som erstatning for alm. smør.

500 g. alm. smør
25-30 g. tørret skunk skud eller ca. 50g tørret (gode) potskud

Smelt smørret landsomt i en gryde. Sigt hampen omhyggeligt ned i gryden, og hold smøøret flydende i 20 min indtil smørret får en grønlig farve. Det må endelige ikke brænde på. -

Tag gryden af bluset og lad det stå og trække 1 time - Varm meget langsomt smørret op igen og hold smøret flydende i 30 minutter

Hæld gryden på skrå og pres så meget smør ud af bladmassen som muligt. Si smørret. Gem bladmassen.

Hæld smørret i en skål med låg og stil den i køleskabet. Når den er blevet kold - så del den op i 100g stykker og smid dem i fryseren

Hampesmør 2

Har man en masse gamle skud - trim/blade liggende så brug denne opskrift

500g smør
2-3-400g Pot/trim/blade
ca. 1 - 1 1/2 liter kold vand

Find en stor gryde og hæld vand og smør i - varm langsomt op mens du lidt efter lidt smider hampen i under omrøring

Hampen skal være dækket af vand - så hvis det er nødvendigt så hæld en sjat kold vand i

Lad smør/vand/hampen koge let op under omrøring - så skru ned på et lavt blus og lad det hele simmer i mindst 4 timer - kik forbi regelmæssigt løft på låget og rør rundt (må ikke koge)

Så hiver du låget af gryden og lader så meget som muligt af vandet dampe af - ned gennem en fin si og gem resterne til din chai -

Smørret smider du i en fryser eller køleskab - når det er blevet kold ligger smørret på toppen og kan skabes af og evt. fryses - og tager det frem når du skal bruge det til dine kager - Vandet kan sammen med bladmassen brues i en pot-chai - der er stadigvæk en del nol i

Når man så får lyst til en stak pandekager eller et par cookies - så har man altid lidt smør Brug evt. bladmassen til din potchai eller lav
en kop te med mælk.

Men ingen der siger du skal lave så store portioner af gangen, der har du bare nogle bud til forhold imellem smør og cannabis. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Hehe det er sku ved at være nogle år siden jeg sidst skrev her på psy, har faktisk nærmest ikke været herinde i flere år nu. :)

Men hell, jeg lavede sku selv hashbrownies i går, og de blev skidegode! Så jeg vil da lige give lidt input :)

Jeg smeltede bare det smør der nu stod i opskriften, på en pande, og smed tjalden i smørret. Så lod jeg smørret koge ca 30-60 sekunder, og blandede det sammen med de andre ingredienser, i den rækkefølge der nu stod i opskriften.

Resultatet blev en kæmpe skævert der varede til langt ud på natten, og jeg var faktisk stadig skæv da jeg vågnede i morges!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]