Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 18:11

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej psychedelia.dk :)

Jeg er ny bruger her, og i det hele taget ny i den her spændende verden. Det her med entheogene stoffer fangede mig, da jeg læste nogle af de trip rapporter i har her. Fascinerende hvad en håndfuld frø kan gøre. I kan nok regne ud at det særligt er Morning Glory frøene, som jeg tænker på. Jeg har kigget rundt på nettet efter steder man kunne købe disse "untreated".
Af oplagte grunde vil jeg ikke spørge efter et sted at købe disse, men da jeg er stødt på forskellige navne for frøene, kunne jeg godt tænke mig at vide forskellen. Jeg ved at Ipomoea Violacea er den "rigtige", men jeg læste at tricolor er den samme sort. Endelig stødte jeg på purpurea.. Jeg kunne forestille mig at det var en lilla udgave af de andre, men har den samme effekt?

På forhånd tak :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hej og velkommen! Den naturlige verdens udbud af psykotropiske stoffer er fascinerende og jeg startede selv med psilocybinsvampe fra Danmark og så disse tragtsnerlefrø. Jeg ved at både tricolor og violacea indeholder LSA (vidst også i samme mængde). Jeg kunne næsten forestille mig at purpurea er samme business.
Du skal finde en forhandler der sælger frøene ubehandlede. Mange foretninger er desværre tvunget til at skrive Not for Human Consumption eller vage termer som Natural Insence da selve butikken ikke må opfordre til indtagelse, så det er ikke alle steder man er sikker på om frøene er behandlede med et giftlag som gør indtagelse umuligt/besværligt/uudholdeligt eller ej. Jeg har dog set en enkelt side som havde flere forskellige varianter af "storebroderen", Argyreia nervosa som også indeholder LSA hvor nogle stod som at være "stealth", altså købt af butikken selv og så dyrket med henblik på indtagelse. Altså plukket direkte fra planten uden denne klamme behandling med giftstoffer. Andre stod som at være "cultivation use only". Det er en rigtig god service synes jeg.
Terence McKenna anbefaler at købe frøene (morning glories) og så dyrke dem selv og indtage afkastet så man er sikker på ikke at få de behandlede frø. Det skal dog nævnes at frøene i sig selv indeholder disse såkaldte S9-giftstoffer i skallen som giver en ubehagelig mavepine, oftest efterfulgt af opkast. Mange oplever at kunne indtage frøene et par gange hvorefter smagen i sig selv næsten fremkalder opkastreflekser. Hvis det er tilfældet, findes der en del gode guides (også her på siden) til at lave en LSA ekstraktion. Good luck!

Medlem
Brugeravatar

Tak for det lange svar. Meget informativt :)

På siden hvor jeg fandt purpurea frøene, stod der noget i stil med "denne vare sælges ofte sammen med 50 Hawaiian baby woodrose frø". Så det er nok ikke for den dejlige duft af blomster at folk køber dem :b .

Angående dyrkning af morning glory.. Vil det ikke kræve utroligt mange morning glory planter, hvis jeg skal få et ordentligt udbytte ved høsten? Man skal jo bruge nogle hundrede frø til et trip.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jo jeg har endnu ikke fået frø af mine, de forgående år jeg har haft dem til at gro. Jeg ved ikke helt hvordan det fungerer, om de bliver bestøvet og så smider 1 frø pr. blomst. I så fald, så jo til dit spørgsmål.

Medlem
Brugeravatar

Så vil jeg sidde og glæde mig til frøene kommer.

Tak for hjælpen :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Med hensyn til plantning kan det anbefales; det er en flot plante, og nem at holde. Men så er det også dét, mener jeg. Jeg mindes nemlig at have læst, at de ikke kan sætte potente frø heroppe i kulden - kan dog ikke lige komme med en kilde på stående fod, der burde under alle omstændigheder være noget om det herinde. Dog skal det siges, at hbwr ikke sætter blomst de første par år, den skal lige etablere sig ordentligt først. Hvorvidt dette også gælder for MG kan jeg ikke udtale mig om.

Medlem

Jeg vil anbefale dig at finde nogle oliliuhqui frø, morning glory frø skal man have for mange af og HBWR er for giftige, men oliliuhqui har for mig været den perfekte middelvej.

Mvh.
Anarkrig

Medlem
Brugeravatar

Anarkrig skrev:
Jeg vil anbefale dig at finde nogle oliliuhqui frø, morning glory frø skal man have for mange af og HBWR er for giftige, men oliliuhqui har for mig været den perfekte middelvej

Jeg er ikke stødt på disse frø endnu, men vil helt sikkert kigge på det. Indeholder de også LSA og sælges de lovligt i Danmark?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
fizh skrev:
Jeg er ikke stødt på disse frø endnu, men vil helt sikkert kigge på det. Indeholder de også LSA og sælges de lovligt i Danmark?

Ja, og du kan finde dem i "specialforretninger" :)

Eftersom de - af hvad jeg ved - ikke bliver brugt ligeså ofte som blomsterfrø så er de lidt mere ualmindelige herhjemme, men herre gud, google giver omkring 10.000 hits når man søger. De er også lovlige, så det er intet problem at bestille dem udefra.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hey Anarkrig, det lyder interessant ang. mindre giftstoffer. Herhjemme er vi gået helt fra LSA næsten pga. bieffekterne ved både Argyreia og Ipomoea - hvor har du det fra med at der er 'for mange giftstoffer i HBWR'?

Medlem
Brugeravatar

Jeg læste lidt om de der ololiuhqui frø. Op til flere fra dette forum, som havde prøvet dem, oplevede slet ikke nogen virkning. Er ololiuhqui frø mere utilregnelig med hensyn til LSA-indholdet eller er det bare ren og skær uheld?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]