Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 20:36

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Her i weekenden drak mig og nogle venner et nedkog af tørret peruvian torch, og fik os en lækker ++ oplevelse ud af det. Efterfølgende har jeg gået og leget med tanken om et ayahuasca-trip, og spekulerede på om man kunne koge meskalin med MAOI i stedet for DMT-holdige planter? foreksempel 25 gr. tørret peruvian torch kogt med 10 gr. syrian rue? og er det mugligt at komme svampe ned i sin meskalin-bryg - altså kan man lave et psilocybin udkog på samme måde som med meskalinen?
Jeg kunne nemlig godt forestille mig at meskalin og svampe kunne supplere hinanden godt...

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Du kan sagtens koge svampene med.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
balle skrev:
Her i weekenden drak mig og nogle venner et nedkog af tørret peruvian torch, og fik os en lækker ++ oplevelse ud af det. Efterfølgende har jeg gået og leget med tanken om et ayahuasca-trip, og spekulerede på om man kunne koge meskalin med MAOI i stedet for DMT-holdige planter? foreksempel 25 gr. tørret peruvian torch kogt med 10 gr. syrian rue? og er det mugligt at komme svampe ned i sin meskalin-bryg - altså kan man lave et psilocybin udkog på samme måde som med meskalinen?
Jeg kunne nemlig godt forestille mig at meskalin og svampe kunne supplere hinanden godt...

1: Nej, meskalin + MAOI er en dårlig idé. De fleste phenethylaminer er farlige i kombination med MAOI - det kan give højt blodtryk, knaldende hovedpine og mange andre ubehageligheder.
2: Tjaeh, du kan vel godt kombinere meskalin og svampe, men det er ikke en god idé at lade svampene koge med i bryggen. Psilocybin nedbrydes ved længere tids kogning. Du kan eventuelt tilsætte svampe til bryggen når den er taget af blusset, og nedsvælge herlighederne kort tid derefter.

Junior medlem

Geografisk sted: København
udover det er en dårlig ide så er 10 gram syrian rue virkelig meget :/

Medlem

Så har klovnehatten her lige sat sig lidt ind i sagerne :oops:
Jeg har helt droppet ideerne om at kombinerer andet en DMT med MAOI, og skal i dag lave mig en bryg med 20 gr. Mimosa hostilis og 6 gr. Peganum harmala (til to personer). Jeg regner med at koge planterne med postevand (nogle foreslår destilleret, men er det virklig nødvendigt :? ?) og citronsaft i 3X4 timer... Hvad siger i til den fremgangsmåde?
Meskalin og svampe bliver et andet projekt, så den tid den glæde

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: !!!
balle skrev:
Så har klovnehatten her lige sat sig lidt ind i sagerne :oops:
Jeg har helt droppet ideerne om at kombinerer andet en DMT med MAOI, og skal i dag lave mig en bryg med 20 gr. Mimosa hostilis og 6 gr. Peganum harmala (til to personer). Jeg regner med at koge planterne med postevand (nogle foreslår destilleret, men er det virklig nødvendigt :? ?) og citronsaft i 3X4 timer... Hvad siger i til den fremgangsmåde?
Meskalin og svampe bliver et andet projekt, så den tid den glæde

Hvad vil du opnå med det? det er jo blot maoi du indtager så? (hvis man ser bort fra den lille mængde dmt i mimosa)

... og husk på ved store dosiser maoi er der forskellige typer mad du skal undgå. (gider ikke remse alt op, men ost og lign)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
spiffeh skrev:
Hvad vil du opnå med det? det er jo blot maoi du indtager så? (hvis man ser bort fra den lille mængde dmt i mimosa)

Hvad mener du? Mimosa hostilis er en af de rigeste kilder til DMT, op mod 1% i rodbarken. Nogen ville måske mene at 6 gram harmala er lige i overkanten, men hvis det er god rodbark burde 20 gram være omtrent tilstrækkeligt til at få en god oplevelse.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Under byen
Prometheus skrev:
spiffeh skrev:

Hvad mener du? Mimosa hostilis er en af de rigeste kilder til DMT, op mod 1% i rodbarken. Nogen ville måske mene at 6 gram harmala er lige i overkanten, men hvis det er god rodbark burde 20 gram være omtrent tilstrækkeligt til at få en god oplevelse.

Nu er det ikke lige sådan at gøre sig klog på Mimosa hostilis, der tilsyneladende også hedder M. Tenuiflora:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mimosa_hos ... genic_uses
"Mimosa tenuiflora is an entheogen known as Jurema, Jurema Preta, Black Jurema, and Vinho de Jurema. Dried Mexican Mimosa tenuiflora root bark has been recently shown to have a DMT content of about 1%.[3] The stem bark has about 0.03% DMT.[20] The bark is the part of the tree traditionally used in northeastern Brazil in a psychoactive decoction also called Jurema or Yurema. Analogously, the traditional Western Amazonian sacrament Ayahuasca is brewed from indigenous ayahuasca vines. However, to date no β-carbolines such as harmala alkaloids have been detected in Mimosa tenuiflora decoctions, yet the root bark is consistently used without added MAOI.

This presents challenges to the pharmacological understanding of how DMT from the plant is rendered orally active as an entheogen. It has even been reported in the literature that beverages using Mimosa tenuiflora likely have no true psychoactive effects. In this view, if MAOI is neither present in the plant nor added to the mixture, the enzyme MAO will break apart DMT in the human gut, preventing the active molecule from entering blood and brain.

The isolation of a new compound called "Yuremamine" from Mimosa tenuiflora as reported in 2005 represents a new class of phyto-indoles,[21] which may explain an apparent oral activity of DMT in Jurema.
"

Der er hermed nævnt et aktivstof kaldet Juremamine http://en.wikipedia.org/wiki/Yuremamine. Det virker efter sigende både som MAOi og tryptamin.. Og er kendt for at kunne være det berygtede røde fosfor-agtige "jungle spice". Værsgo at udforske.

Medlem

Ja nu står bryggen ihvertfald og simrer med ovennævnte ingredienser (opskriften er fra erowid), så nu får vi at se...

Junior medlem

Det er ikke nødvendigt at koge syrian rue. Et simpelt koldtvands ekstrakt fungerer helt fint. Bare knus dem smid dem i et filter og lad det ligge i koldt vand natten over.

Medlem
Brugeravatar

Blueyellowcat skrev:
Det er ikke nødvendigt at koge syrian rue. Et simpelt koldtvands ekstrakt fungerer helt fint. Bare knus dem smid dem i et filter og lad det ligge i koldt vand natten over.

Ja, nuvel. Lidt citronsyre skader nok heller ikke.. lettere at få opløst harmalinen når den kommer på saltform. Dette emne er godt dækket i andre tråde også.

Junior medlem

Tjae ja men så smager det bare dårligt og surt :/

Medlem
Brugeravatar

De korte svars tråd ;)

- Husk at harmala er noget nær det BITRESTE du overhovedet kan komme i nærheden af, så lidt citronsaft/syre gør sgu nok ikke alverden til forskel.
Du kan lade det trække i æblejuice eller appelsinjuice i stedet for bare vand. Så er det både lidt sødere, og syren er tilstede. Det var da et dejligt kompromis, ikke? :D

Junior medlem

Orv det var egentlig en god ide :) . Jeg syntes dog ikke koldtvands ekstraktet smagte videre bittert, bare rigtigt skidt :|.
Har tidligere fået råd om at man helst ikke skal bruge citronsaft formeget da det som bekendt bliver voldsomt surt og kan forstærke kvalmen.

Medlem

Nåh nuvel, gårsdagens resultater: Min ven, brækkede sig efter 15 min - ingen effekt. Jeg holdt det inde i 1,5 time, følgende skete (T = indtagelsestidspunkt):

T + 15 min: voldsom kvalme, min mund er tør

T + 30 kvalmen er aftaget en smule, jeg regner med at kunne holde det nede hele trippet. lettere døsig, og varm.

T + 90 kvalmen er ikke aftaget yderligere, som den ville have gjort det med meskalin. Vi oplever ingen psykedelisk effekt og beslutter os for at spise (vi havde fastet i mange timer på det tidspunkt). Efter at have spist en halv sandwich lægger jeg mærke til at konturerne i væggen og knasterne i gulvet svømmer rundt, meget svampeagtig bodyload.

T + 100 kvalmen vælter op i mig igen og jeg vælter ud på lokum. Først voldsom diahré, mange visuals på gulvet og mit ansigt ser fucked ud i spejlet. På dette tidspunkt føles det præcis som mine tidlige copelandia cyanesens trips! Jeg tørrer mig og knækker mig vildt meget!

T + 115 trippet er allerede begyndt at aftage! Det var jo næste ikke begyndt!

alt i alt en stenede oplevelse, slet ikke tiden og besværret værd, jeg må have gjort noget galt :(

Medlem
Brugeravatar

Den her tråd har forvirret mig lidt, men hvis det er en DMT-holdig bryg du endte med at lave er en MAOI nødvendig for et vedvarende trip såvidt jeg ved. Så måske har du ikke haft nok MAOI i bryggen (nedsætter omdannelsen af DMT).

- Hvis dette er forkert må I rette mig

In our memories
Brugeravatar

Trichocereus kakti indeholder Tyramin som man netop skal undgå på MAO-hæmmere - dum idé at kombinere!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]