Scroll til bunden hvis du ikke gider læse baggrunden for spørgsmålet og kun vil læse den korte version. Posten endte med at blive lidt længere end først beregnet.

Nu har jeg gentagne gange haft diskussioner med både venner og familie om skadeligheden ved hash. De ser gerne at jeg stoppe helt med at ryge af forskellige årsager (primært er de bange for at jeg bliver afhængig).
Lidt baggrund:
Jeg ryger for det meste 1 gang om ugen, nogle gange 2 eller 3 alt efter omstændighederne (fridage, stress osv.). Jeg ryger aldrig alene, og ryger aldrig dagen før en skoledag. Jeg er lige pt igang med datamatiker uddanelsen og ligger i toppen af mine klasse. Har ikke misset 1 eneste dag, har lavet alle opgaver + ekstraopgaver og føler ikke jeg har nogle problemer overhovedet rent fagligt.
Jeg føler aldrig nogen trang til at ryge, selvom jeg selvfølgelig ofte glæder mig til at ryge da jeg forbinder det med gode oplevelser (Men hvem glæder sig ikke til at ryge?

. Ser det ikke som anderledes end at glæde sig til at være sammen med kæresten, at gå i byen, spise god mad osv.). Jeg lider også af ADHD, så det at ryge hjælper mig ekstremt meget til at slappe af, og holde styr på tankerne. Jeg har ofte problemer med stress i hverdagen da mine tanker "farer rundt" og er ukontrollerede pga. ADHD'en.
Selve "spørgsmålet":
Jeg har selv prøvet at søge lidt rundt, da jeg er ret sikker på at jeg selv har fundet noget om emnet før, men kan ikke lige umiddelbart finde noget konkret. Men findes der nogle videnskabeligt baseret artikler om bivirkningerne ved at ryge 1-2 gange om ugen? De artikler jeg kan finde er enten antihash artikler der beskriver hvor ekstremt farligt det er at ryge dagligt, og hvor let man bliver afhængig osv, eller meget ukonkrete legaliser-hash artikler. Men ingen af disse ting kan bruges som argument mod stædige familiefæller der er overbevist om at jeg ødelægger mit liv og min uddanelse.
Pga. den store modstand er jeg så også selv begyndt at komme lidt i tvivl og er begyndt at tænke på hvad jeg ku opnå hvis jeg stoppede. Om jeg spilder mit "potentiale". Så ville sætte pris på al info om bivirkningerne ved at ryge 1 gang om ugen.
Bonusspørgsmål:
1. Hvor hård er straffen for at blive taget med en klump på 3-5 g? Ville det påvirke jobs senere hen eller er det på den "skjulte" straffeattest? (kan ikke lige huske navnet).
2. Kan man blive straffet hvis man er positiv i en stoftest? Rent teoretisk, hvis jeg fik taget en test, og de ku se at jeg havde været påvirket af hash inden for den sidste måneds tid, kan jeg så blive straffet med bøde eller lign.? Eller skal de ha' "konkrete" bevister? Har flere gange haft dette spørgsmål oppe og vende med vennerne, men ingen har kunnet svare på det.
Super korte version: Findes der nogle videnskabelige, objektive artikler på bivirkningerne ved at ryge 1 gang om ugen?