Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 21:06

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
Hej alle,
Jeg har lige trukket noget iso-nol af de sidste par planter jeg havde stående, og væsken med både iso og nol flyder nu rundt i en plastikmadkasse ved radiatoren.

med det sidste nol jeg lavede fandt jeg ud af, at jeg foretrækker at blande nolen med ristet tobak, hvilket jeg også har tænkt mig at gøre denne gang.
...Men hold kæft hvor er det besværligt! nolen sætter sig på fingrene, alting bliver fedtet, det er svært at fordele fint i tobakken osv osv. tænkte om ikke der var en nemmere måde at gøre det på?

- kunne jeg ikke tage en mængde tobak, fx en af de dåser pibe-/rulletobak man kan købe, vandriste og tørre det, og herefter smide det i væsken inden iso'en er fordampet helt? så nolen bliver blandet nemmest muligt rundt på al tobakken, og herefter lade iso'en fordampe helt så det kun er nol/tobak mixet der er tilbage?

på forhånd tak, ganja-man

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
dit foslag lyder fint, men jeg plejer at tage en pind (bare sådan en spisepind eller noget) og samle al nolen op på den, så har jeg min ristede tobak og så varmer jeg lige nolen en anelse på pinden så der trækker sig en lang nol trål fra pinden og ned i mixet, så kan man bare mixe det sammen når man har lagt et lag/net/kald det hvad du vil, af nol.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Orbit Earth
Nol er noget bøvl at ryge ja, jeg plejer enten at smørre det på jointpapiret og så rulle en alm. joint, man kunne i teorien spare tjald/urt og lave en med ren ristet tobak. Men det kan også som du skriver lade sig gøre at soake ristet tobak i iso + nol, og derefter lade iso'en inddampe.

Moderator
Brugeravatar

Jeg plejer at tage en kniv (lommekniv eller hobbykniv) skære noget nol af resten, og så bruge tobakken til at tørre nolen af kniven med. (altså så der er tobak imellem fingre og kniven med nol på.) Fordelen ved at det er en kniv er at den kan varmes op, et andet sted på kniven, og sådan kan man få alt nolen med.

Jeg tror også din metode vil fungere udemærket, men tror stadigvæk nolen vil ligge sig på bunden da den både er tungere og mere flydene end tobakken.

Medlem
Brugeravatar

ThirdEyeFlood skrev:
det kan også som du skriver lade sig gøre at soake ristet tobak i iso + nol, og derefter lade iso'en inddampe.

noget du har erfaring med? i så fald, hvordan var resultatet :)

BisMann >> kan godt se hvad du mener med at nolen lægger sig på bunden, men det kan vel undgås ved jævnlig omrøring, forestiller jeg mig.

jeg tænker mest på hvordan tobakken vil reagere med iso'en; om det suger lugt- eller smagsstoffer til sig, om det er svært at tørre ordentligt bagefter pga nolen evt... eller lignende. vil jo nødig spolere den fine nol på en idé som er god i teorien, men lort i praksis :wink:

'iso-nol-væsken' står i et varmt og tørt rum, regner med jeg har 2-3 dage før iso'en er fordampet helt væk...

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Krystaliser din olie, det er både utroligt nemt at gøre og det krystaliserede olie er langt nemmere at arbejde med. søg på "hashbean420 budder" på youtube og presto så har du en super guide :) Ellers kan jeg anbefale at ligge det i fryseren så det bliver helt hårdt og så bruge en saks til at klippe en masse små fliger af. det er noget mere besværligt da det skal gøres hurtigt før det bliver blødt, men det virker.

Medlem
Brugeravatar

tak for tippet :) og ja, det ser godt nok meget nemt ud, men hans olie er også ret lys i det, min er noget mørkere. har det noget med renheden eller typen at gøre, og vil det fungere lige så nemt med en olie som måske er en anelse ringere kvalitet?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: City-X
Jeg plejer at blande nolen med fint siet pot, efter gassen/iso'en er fordampet. det fungerer rigtig godt og smager bedre end tobak.
Et godt trick er at ryge det på bong - Maximal Effect :evil:

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Så vidt jeg ved burde det være lige så nemt at krystalisere, det tager vidst bare et halvt minut længere hvis det lidt dårligere.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]