Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 06:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Hej allesammen, jeg skriver fordi jeg er nysgerrig om hvordan/hvorfor i ryger...
Jeg har nemlig for nyligt anskaffet mig en roor-glasbong.
Den er rigtig behagelig at ryge på, men problemet er bare, at hver eneste gang jeg ryger på den
med mine venner, bliver vi SÅ skæve at man næsten tror det er løgn...
det er selvfølgelig ikke kun bongens skyld, men vores da vi bliver ved med at lave nye hoveder til den.
Imo synes jeg, det er et skråplan for mig og mine venner, at ryge os så bankelamme hver gang istedet for at variere det med en blødere, mildere ryger.
Jeg spørger derfor jer om I har det på samme måde:

Når I ryger, bliver I så Bankelamme eller Blid som et lam?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
Det går jo helt an på hvilken hash i ryger og om hvor "trænet" jeres krop er til at modtage thc'en.

For mit eget vedkommende kan jeg kun nikke genkendene til din historie med at være så lam i roen i starten, men efter et par måneder kun med bong og en enkelt joint i ny og næ, er det begyndt at give en mere "afslappet" rus.. altså nu føler jeg ikke jeg virkelig ikke kan styre mit trip mere, men derimod at jeg har alt i kontrol.. Dette kan selvfølgelig også skyldes jeg er blevet mere vant til rusen, og derved har opbygget en måde at forsvare mig mod de sure trips som ingen gider at have..

Medlem

nyd det istedet, når i først er afhængige af bongen ville i ønske i kunne blive så skæve som i bliver nu.. har været der. drop bong i stedet for og ryg jer nogle pinde :) det er sundere, og hyggeligere. sælg evt din bong til en eller anden kid.

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Det skal lige siges at jeg for det meste ryger en enkelt spliff om aftenen, og derfor har en ok tolerance. Jeg bliver ikke vildt blæst når jeg ryger, ligemeget om det er bong eller hvad det end er, jeg bliver dejligt afslappet og tankerne begynder at strømme rundt i mit hoved. Jeg nyder ting i højere grad end i ikke påvirket tilstand, men kan altid styre mit "trip". Joints er nok det bedste, blideste og tilmed billigste alternativ, hvis man sammenligner prisen på jointpapir med prisen på div. bonger. Ryg joints istedet hvis i bliver for basket.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
jeg ryger hver dag, men ryger på min tjubang hver dag, bliver ikke så forfærdelig lam af den, får bare en god stener på, ligesom jeg ønsker det :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Den fase har jeg været igennem. 5 gutter, et rum, en bong og en masse fråder. På et eller andet tidspunkt bliver det kedeligt hvis man ikke finder ud af enten at nyde noget anden en hash sammen eller nyde den sammen på en mere afbalanceret måde. THC kan give så meget og ta rigtigt meget hvis man ikke udnytter ens skævert bare engang imellem. Afslappede sofa aftener sker jo..

Men i kan tage ud i naturen sammen og gå nogle ture på en lille joint, med bongen bliver man ramt pga. det kick den gir og det som i nok efterhånden er vant til at opnå, prøv en lille joint istedet på et stille sted under en gåtur eller lign.

Søg adspredelse i jeres hygge aftenener. Det kan være skide svært at forklare sine venner uden de måske syntes man er åndsvag, det håber jeg dog ikke er tilfældet, men hør dig for om der er stemning for noget anderledes og forslå et par ting.

Mvh Mikkel

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
DoYouSpeakWak?? skrev:
Den fase har jeg været igennem. 5 gutter, et rum, en bong og en masse fråder. På et eller andet tidspunkt bliver det kedeligt hvis man ikke finder ud af enten at nyde noget anden en hash sammen eller nyde den sammen på en mere afbalanceret måde. THC kan give så meget og ta rigtigt meget hvis man ikke udnytter ens skævert bare engang imellem. Afslappede sofa aftener sker jo..

Men i kan tage ud i naturen sammen og gå nogle ture på en lille joint, med bongen bliver man ramt pga. det kick den gir og det som i nok efterhånden er vant til at opnå, prøv en lille joint istedet på et stille sted under en gåtur eller lign.

Søg adsredelse i jeres hygge aftenener. Det kan være skide svært at forklare sine venner uden de måske syntes man er åndsvag, det håber jeg dog ikke er tilfældet, men hør dig for om der er stemning for noget anderledes og forslå et par ting.

Mvh Mikkel

Det kan jeg kun give dig ret i, for noget tid siden begyndte jeg og min bror foreksempel at ryge en god pind engang imellem og så tage ud til nogle ramper og skate, har aldrig nydt en Hash Rus så meget som jeg gør når jeg skater, også fordi mine sanser/glæde over at overvinde nogle ting på boardet bliver forstærket sindsygt meget når jeg har røget.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
I kunne jo også prøve at lave mildere bongmix eller evt ryge mindre hoveder?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
ryger mig bankelam.. har selv lavet en slags tjubang ud af et paprør og et hoved fra sådan en underlig pibe.. jeg elsker når rusen slår hårdt ind med det samme, det gør den lidt mere psykedelisk :mrgreen:

skal dog ikke være sammen med flere venner når jeg ryger sådan.. det bliver for uoverskueligt i en kraftig rus

- Abraham Lincoln

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Pharfar skrev:
problemet er bare, at hver eneste gang jeg ryger på den
med mine venner, bliver vi SÅ skæve at man næsten tror det er løgn...
det er selvfølgelig ikke kun bongens skyld, men vores da vi bliver ved med at lave nye hoveder til den.

Jeres problem er vist, at I synes det er "totalt sejt" at ryge på den nye bong, og at det er vigtigere at se smart ud med glasvarerne i hånden end at opnå en passende rus.

Og en korrektion til det du skriver: det er under INGEN omstændigheder bongens skyld. Det er 100% jer selv, der fucker jer op. Sikke noget. At give bongen noget af skylden. :roll:

Sammen med andre rygere, synes jeg joint virker bedst. Det er både en social måde at ryge på, og metoden byygger rusen stille og rolig op og tillader én af stoppe i tide.

Jeg kan lide både en mild og en stærk rus, men hver ting til sin tid.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
BryGs skrev:
nyd det istedet, når i først er afhængige af bongen ville i ønske i kunne blive så skæve som i bliver nu.. har været der. drop bong i stedet for og ryg jer nogle pinde :) det er sundere, og hyggeligere. sælg evt din bong til en eller anden kid.

giver dig helt ret, ville ønske jeg kunne få den der barndoms skævert hvor man næsten ikke kan styrer det mere.
har prøvet at holde lange pauser men jeg kan simpelthen ikke finde den skævert frem mere.
så skal jeg have noget stærkere..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]