Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Efter at have høstet min sidste plante (præcise sort ukendt, men var fra et garden gangster mix, havde røde blade og store fede kompakte skud med massere af resin) opdager jeg den er pis muggen, hvad kan jeg nu bruge min store flotte plante til? :?

Har lidt overvejet at trække nol på den med iso, men virker det? Kommer muggen med over i nolen?

Andre forslag?

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Jeg ved ikke med iso, men du kan i hvert fald lave en fin butan-olie af den. Det har jeg gjort flere gange med muggen pot, og resultatet bliver lige så godt som ellers.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Helt væk
Nu er problemet bare jeg har en rimelig stor mængde :)
Er der andre metoder end lige ½l flaske & lightergas metoden? Altså hvor man kan tage lidt større mængder af gangen? :)

Bingofjæs

Geografisk sted: Århus
Xtreme skrev:
Er der andre metoder end lige ½l flaske & lightergas metoden? Altså hvor man kan tage lidt større mængder af gangen? :)

1.5L flaske måske? :P

Wiki Admin
Brugeravatar

Offset skrev:
Xtreme skrev:

1.5L flaske måske? :P

Hehe, nemmerlig, der kan være mange hundrede gram tørret, findelt (blended evt.) skunk i en 1½ liters flaske. Det burde ikke være noget problem. Hvis du er oppe i kilo, kan du jo bare køre det ad flere omgange.

Moderator
Brugeravatar

Jeg ville starte med at fjerne de stedder med mest mug, og så trække nol på resten, evt. redde det der kan reddes og tørre normalt. Sidste år trak jeg nol på noget muggen pot, og smed noget mere oveni nu jeg var igang, hvilket jeg fortrød da der åbenbart kom mug spore i min nol, og der mugnede 3-4 g god nol.

Wiki Admin
Brugeravatar

BisMann skrev:
Jeg ville starte med at fjerne de stedder med mest mug, og så trække nol på resten, evt. redde det der kan reddes og tørre normalt. Sidste år trak jeg nol på noget muggen pot, og smed noget mere oveni nu jeg var igang, hvilket jeg fortrød da der åbenbart kom mug spore i min nol, og der mugnede 3-4 g god nol.

Var det butan eller iso-nol du lavede der?

Moderator
Brugeravatar

Butan. Jeg lod det trække i 10 minutter så vidt jeg husker. Muggen var spindemidde relateret, så skal ikke sige om man normalt undgår at trække mug eller spore med over i ekstrakten, men det lykkedes i hvert fald ikke mig.

Wiki Admin
Brugeravatar

BisMann skrev:
Butan. Jeg lod det trække i 10 minutter så vidt jeg husker. Muggen var spindemidde relateret, så skal ikke sige om man normalt undgår at trække mug eller spore med over i ekstrakten, men det lykkedes i hvert fald ikke mig.

OK. Jeg har lavet 3 ekstrakter med muggen pot (ingen spindemider så vidt jeg ved), uden problemer. Og det har holdt sig over et år. 10 minutter lyder som lang tid, lader normalt bare gassen løbe ned gennem det grønne og ud i en skål, altså en "trækketid" på relativt få sekunder. Alligevel er den gas der kommer ud til sidst helt klar, hvilket vel indikerer at al olien er trukket ud.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Xtreme skrev:

Jeg har for en uge siden trukket nol for første gang på planterester fra min høst. Jeg tørrede plantematerialet, kørte det igennem en si for at få det findelt og indkøbte et PVC-rør på 1 meter til formålet.
For at være helt sikker, brugte jeg lidt tid på at finde ud af hvordan PVC/PET fungerer sammen med butan. Alle der har leget med acetone og plastik ved at dette er vigtigt. Heldigvis er både PVC og PET glimrende sammen med butan, og man risikerer derfor ikke at ende med en klump grøn plastik... :)

Bunden trak jeg blot et stykke stof ud over, og til toppen fandt jeg en prop der passede. Har smidt et par dåser lightergas igennem, men skal have købt nogle flere. Jeg har fået en lille smule nol, men jeg er overbevist om at der er langt mere i materialet. Første og andet forsøg var hhv. 1 og 2 flasker lightergas, og næste gang bliver det nok snarere 3-4 dåser i rap. Det skulle sikre at temperaturen i plantematerialet kommer så langt ned at butanen ikke fordamper helt før det er løbet ned i skålen under. Evt. kan man jo smide al plantematerialet i fryseren først. Derudover er det en god idé at lade det være helt tørt, således at den kolde butan ikke bliver varmet op af vandet i plantematerialet.

Held og lykke (og spørg endelig hvis du har spørgsmål),
RuneK

Dedikeret medlem

Hvis det er muggent, ville jeg tro Isopropylalkohol er det bedste. De fleste sporer og bakterier kan så vidt jeg har forstået ikke tåle alkohol. Derfor vil de jo dø selv om de kommer med i den færdige nol.

Psychedelia Sponsor

Geografisk sted: København
Vinkelsliber skrev:
Hvis det er muggent, ville jeg tro Isopropylalkohol er det bedste. De fleste sporer og bakterier kan så vidt jeg har forstået ikke tåle alkohol. Derfor vil de jo dø selv om de kommer med i den færdige nol.

Det handler ikke om hvorvidt de kan tåle et bestemt stof. Problemet er at de producerer stoffer som kan være ganske giftige for mennsker. Af samme grund giver det mening at lave en ekstraktion med en solvent der passer rigtig godt i forhold til det stof der skal isoleres. Butan og THC!

Dedikeret medlem

RuneK skrev:
Vinkelsliber skrev:

Det handler ikke om hvorvidt de kan tåle et bestemt stof. Problemet er at de producerer stoffer som kan være ganske giftige for mennsker. Af samme grund giver det mening at lave en ekstraktion med en solvent der passer rigtig godt i forhold til det stof der skal isoleres. Butan og THC!

Eller Alkohol og THC. Spørgsmålet gik også meget på om det (THC olien) ville blive "muggent" igen efter noget tid, hvilket jeg svarede på - det ville det nok ikke, hvis sporerne dør (alkohol dræber de fleste mikrorganismer). Almindelig "plantemug" danner desuden ikke vildt farlige giftstoffer, så vidt jeg ved.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]