Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 15:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Godaften drenge!
Så har jeg sku brug for jeres hjælp for en gangs skyld!

Nu skal i høre, kommer lige fra en kammerat, en af mine gode venner igennem mange år, vi er begge 22 år, og aldrig lavet noget kriminelt, ud over at ryge lidt hash en gang i mellem, her til aften banker det så på døren, og vi har lige røget en joint, så der er røget i hele lejligheden, min kammerat har haft et dårligt forhold til hans far igennem hans barndom, og regnede med det var ham som banket på, og gider derfor ikke lukke op, mest fordi det ville udløse en mindre slåskamp mellem ham og hans far, og fordi vi var godt skæve, så ikke en diskution han gad at tage med ham lige på det tidspunkt, vi flytter os derfor ind i stuen, og tænker han nok smutter om lidt - Det bliver dog ved og ved med at banke, og pludselig høre jeg at de faktisk råber et eller andet ved døren, tænker hva pokker sker der, og går derfor ud for at åbne, hvis det nu var hans far som var ved at gå helt amok, da jeg så åbner bliver vi stormet af 6 civile politibetjente, som er godt oppe at køre over vi ikke åbner, og som i kan se var det jo en stor misforståelse, de tror straks at vi har gemt hele vores lager, og begynder at splitte hans lejlighed HELT ad!, vi prøver at tale dem til ro og viser dem vores 1,6 gram hash, og siger det er altså det hele - Betjenten siger de har fået et tip op der bliver solgt hash fra lejligheden, og de ved vi gemmer mere, dette står så på i ca. 45 min, til de må give op, da de intet finder os ham!

4 betjenter smutter, 2 bliver tilbage, og vi bliver kropsvisiteret, og vi har stadig ingen ting! (Som sagt til dem fra starten!!)

Nu står min kammerat til en bøde på 2000 kr, dette er da til at forstå, men ud over det får manden sku en plet på hans straffeattest, de næste 5 år, for fucking 1,6 gram hash, skal siges vi alrig har haft over 10 gram til at ligge, aldrig solgt, kun røget i weekenderne, passer ellers vores uddannelse og arbejde, og så bliver stormet på denne måde - sidder her og syntes det virker helt surrealistisk!

Kan det virkelig passe med denne hårde straf for 1,6 gram hash?
Hvordan kan de få lov at storme "normale" mennesker på denne måde?
Syntes i om det, syntes det var lidt vildt, og måtte lige ud med det, håber i forstår! ;)

/Unicorn

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
politiet optræder tit på en meget sølle og psykotisk måde når deres næse ka lugte cannabis, i henhold til straffen lyder det desværre meget realistisk efter nultollerencen kom

Junior medlem

OKay - Det var da godt nok vildt, regnede da ikke med jeg skulle gå hen og opleve den slags! ;) Må jeg sgu nok sige, så har jeg da lige fået den med!, Sgu synd for min kammerat at han blive fyret fra arbejde, og ikke kan få job de næste 5 år, pga. 1,6 gram tjald! :) Lyder noget bizar!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Regeringen gør alt for at ødelægge folks liv så andre bliver skræmte og ikke ryger hash ligeså offentligt som før

Føler med jer, har selv været ude for det samme. Selv det værste badtrip er vand i forhold til min oplevelse af ubegrundet razzia derhjemme, noget der stadigvæk giver mig mareridt! Hvis politiet vil nedbringe antallet af psykoser, stress og angst i Danmark skal de konfiskere sig selv og ikke stofferne!!!

Dengang var det dog 300 i bøde, nu ville det være 2000

Senest rettet af Xpert 03 okt 2008 07:04, rettet i alt 1 gang.

Junior medlem

Ja, jeg må desværre også sige at på min efterskole var min grønlander ven her blevet bustet med lidt under et gram, fik en bøde på 1500 og hans forældre fik det hele at vide, etc. (på staden vel at mærke)
- Det er intet i forhold til det du/i har gået igennem, men ja. Det er det man får nu om dage.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Astralt plan
Det kan godt være jeg har set for mange amerikanske film, men kan politiet virkelig bare tvinge sig adgang til en lejlighed på et så lille grundlag??? Viste de en ransagningskendelse?

Sagsøg! (nej, det er måske også kun i film....)

Trist historie.

Medlem
Brugeravatar

Det lyder fuldstændigt vanvittigt. At folk på den måde skal have ødelagt deres liv(i hvert fald de næste fem år) for sådan en bagatel. Jeg synes det er en umenneskelig og i høj grad skræmmende behandling din ven(og du) er blevet udsat for.

Hvad er politiets rettigheder? Skal de ikke have en kendelse for at rykke ind på den måde?

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
Lad mig citere fra blackcross.dk

Husransagning:
Hvis du bliver fængslet som sigtet i en sag som politiet mener har krævet en eller anden form for planlægning eller organisering, så er det meget muligt at dit hjem vil blive ransaget.
Som bofælle, eller beboer på en adresse som er folkeregisteradresse til den fængslede, er det derfor meget vigtigt at vide at der er en risiko for at politiet kommer anstigende med en ransagningskendelse. Hvis der ikke bliver åbnet for dem, har de ret til at bryde døren ned. Du skal altid kræve at se ransagningskendelsen FØR du lukker dem ind. Hver dog opmærksom på at politiet kan udføre en ransagning uden kendelse og indenfor 24 timer gå til en dommer og få en kendelse ”med tilbagevirkende kraft”. Hvis dét sker, så mød selv op i retten med en advokat og protestér mod ransagningen.
Du har ret til selv at overvåge ransagningen, ligesom du har ret til at få et uvildigt vidne til at være til stede (dette kunne for eksempel være en nabo). Det er vigtigt at kræve denne ret da det kan være med til at til at minimere det hærværk politiet ”kommer til” at øve mod dit indbo.

Derudover kan jeg ikke få noget som helst til at passe, mht. 1,6gram hash og plet på straffeattesten? Plejer man ikke at skulle have over 10 gram for at få en plet? Kilde: http://www.justitsministeriet.dk/filead ... /skema.pdf

Dedikeret medlem
Brugeravatar

"Om den private straffeattest
En privat straffeattest indeholder kun oplysninger om domme, bøder og tiltalefrafald ved overtrædelse af straffeloven og ved overtrædelse af loven om euforiserende stoffer (Narkotikaloven).

Kriminalregisteret opbevarer oplysninger om dine lovovertrædelser. Hvis du har overtrådt straffeloven eller narkotikalovgivningen, og der er truffet afgørelse i sagen, vil Kriminalregisteret ud fra disse oplysninger udfærdige din private straffeattest.

De lovovertrædelser, som er registreret i Kriminalregisteret, vil stå på din private straffeattest i 2-5 år. Skemaet nederst på siden viser, hvor længe de enkelte lovovertrædelser bliver stående på din private straffeattest. "
http://www.politi.dk/da/borgerservice/s ... eattester/

Dedikeret medlem

Et lille forslag: snak med en advokat, det kan altid betale sig. Politiet er og bliver nogle løgnagtige sadistsvin, så lad endelig være med at stole på noget de siger.
Lidt om gratis retshjælp:
http://www.dr.dk/DR1/Rabatten/Indslag/2 ... 102725.htm

Junior medlem

Hej igen - Skulle lige hjem fra arbejde, sgu en skod dag, 3 timers søvn i nat, pga. det pjat med dem! :|

Underligt de vælger at behandle os på den måde, for det første er vi begge 2 meget stille og roligt anlagt, behandler politiet med respekt, og forventer også de viser mig respekt, vi tog begge to det stille og roligt, trods de valgt at smadre døren op, og vælte mig omkuld, råbe min kammerat ind i ansigtet at han skulle sætte sig ned i sofaen, og mere eller mindre smide mig over i sofaen også, ved ikke hvad de havde regnet med der var i lejligheden, vi havde som sagt kun 1,6 gram hash, vi køber ALDRIG mere ind, end 10 gram, og altid kun for en hygge joint, intet mere i det, de anslår med det samme vi har brugt tiden på at gemme hele vores lager, og overvejer fra starten at få narko hunde der ud, de står i forvejen i 6 personer, i hans lille lejlighed på 50 m2, ser ingen mening i at tro min kammerat sælger hash, kunne forstå det hvis han fik en masse gæster, men eneste der besøger ham på adressen er hans omtalte far, mig og en gammel militær kammerat, ellers kommer der ALDRIG nogen, og vi opføre os pænt!

Er stadig dybt i chok, kald mig blot en tøsedreng, :shock: , men når man sidder stille og roligt en torsdag aften forventer man ikke lige at få sådan en skræk i livet!
Nedtur for min kammerat, spild af skattekroner i mine øjne at bruge over en time hos ham, med 6 mænd, for 1,6 gram! lige meget hvornår de kommer ned til ham havde de aldrig fundet andet end en smugle tjald!

Og mig som troede det var en overdrevet joke i filmen "fidibus", hvor politiet er snot dumme og spøger "Hvad er det?" "Hvad er det der?" , fik vi nok til alt der lå i hans lejlighed, "Jaah ser du Hr. betjent, dette er resterne fra min Deep pan pizza" :P hvad fanden havde manden regnet med!

Vi bor i en lille by, godt ude på landet, så min kammerat får ikke blot bøvl med arbejdet, men også med hans naboer, familien, og fremtiden, dette virker jo helt ude i skoven!, dette tvinger mere eller mindre min kammerat til at flytte 30 km væk pga. sådan en lille ubetydelig ting, men som politiet er det meste af familien danmark også hjernevasket!!
Hvad tror i meningen med denne aktion var?, vi køber selvfølgelig vores hash hos en pusher, men andet ulovligt fortager vi os aldrig, skrevet lidt over sms, om grow og den slags, ikke noget vi har gang i, bare skrevet om det, da vi begge syntes det er spændene, men intet vi har haft gang i, eller tænkt på til slag!
Skal man gå ud fra der er nogen der har "Stukket" ham, fordi de ikke kan lide ham, eller er det blot for at lege med vores hjerner?

/Unicorn

Edit: Har lige snakket med ven, han siger de havde en kendelse med, havde de åbenbart vist ham i mens jeg lå på gulvet med en betjent på nakken!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Prøv at sende jeres historie til Ekstrabladet...

Medlem

Unicorn skrev:
Godaften drenge!
Så har jeg sku brug for jeres hjælp for en gangs skyld!

Nu skal i høre, kommer lige fra en kammerat, en af mine gode venner igennem mange år, vi er begge 22 år, og aldrig lavet noget kriminelt, ud over at ryge lidt hash en gang i mellem, her til aften banker det så på døren, og vi har lige røget en joint, så der er røget i hele lejligheden, min kammerat har haft et dårligt forhold til hans far igennem hans barndom, og regnede med det var ham som banket på, og gider derfor ikke lukke op, mest fordi det ville udløse en mindre slåskamp mellem ham og hans far, og fordi vi var godt skæve, så ikke en diskution han gad at tage med ham lige på det tidspunkt, vi flytter os derfor ind i stuen, og tænker han nok smutter om lidt - Det bliver dog ved og ved med at banke, og pludselig høre jeg at de faktisk råber et eller andet ved døren, tænker hva pokker sker der, og går derfor ud for at åbne, hvis det nu var hans far som var ved at gå helt amok, da jeg så åbner bliver vi stormet af 6 civile politibetjente, som er godt oppe at køre over vi ikke åbner, og som i kan se var det jo en stor misforståelse, de tror straks at vi har gemt hele vores lager, og begynder at splitte hans lejlighed HELT ad!, vi prøver at tale dem til ro og viser dem vores 1,6 gram hash, og siger det er altså det hele - Betjenten siger de har fået et tip op der bliver solgt hash fra lejligheden, og de ved vi gemmer mere, dette står så på i ca. 45 min, til de må give op, da de intet finder os ham!

4 betjenter smutter, 2 bliver tilbage, og vi bliver kropsvisiteret, og vi har stadig ingen ting! (Som sagt til dem fra starten!!)

Nu står min kammerat til en bøde på 2000 kr, dette er da til at forstå, men ud over det får manden sku en plet på hans straffeattest, de næste 5 år, for fucking 1,6 gram hash, skal siges vi alrig har haft over 10 gram til at ligge, aldrig solgt, kun røget i weekenderne, passer ellers vores uddannelse og arbejde, og så bliver stormet på denne måde - sidder her og syntes det virker helt surrealistisk!

Kan det virkelig passe med denne hårde straf for 1,6 gram hash?
Hvordan kan de få lov at storme "normale" mennesker på denne måde?
Syntes i om det, syntes det var lidt vildt, og måtte lige ud med det, håber i forstår! ;)

/Unicorn

Din Kammerat mister ikke sit job. Ved besiddelse af hash kommer det kun på din private straffeattest.
Virksomheder / hans arbejde kan kun se din offentlige attest. Dermed finder ingen ud af det, hvis han ikke selv fortæller det.

Men Ja det er fuldstændig madnezz med 2k i bøde, men kan vi jo takke vores elskede Lene for. Sadistiske møgso.

Junior medlem
Brugeravatar

Din Kammerat mister ikke sit job. Ved besiddelse af hash kommer det kun på din private straffeattest.
Virksomheder / hans arbejde kan kun se din offentlige attest. Dermed finder ingen ud af det, hvis han ikke selv fortæller det.[/quote]

Han siger han kommer fra en lille by, så kunne forestille mig hans arbejdsgiver havde hørt rygter eller lign. og derfor er han måske blevet fyret af den grund?

Jeg kommer i hvert fald selv fra en lille by, og laver man det mindste kriminelitet der, så ved hele byen det dagen efter :!:
så jeg ved udemærket hvad du mener med han bliver nødt til at flytte,
gjorde jeg også! trist, men sandt.

Moderator
Brugeravatar

CrackHead skrev:
Jeg kommer i hvert fald selv fra en lille by, og laver man det mindste kriminelitet der, så ved hele byen det dagen efter :!:
gjorde jeg også! trist, men sandt.

Det er vel alligevel begrænset hvor meget folk kan flippe over en så lille mængde røg?

Medlem

CrackHead skrev:
Virksomheder / hans arbejde kan kun se din offentlige attest. Dermed finder ingen ud af det, hvis han ikke selv fortæller det.

Han siger han kommer fra en lille by, så kunne forestille mig hans arbejdsgiver havde hørt rygter eller lign. og derfor er han måske blevet fyret af den grund?

gjorde jeg også! trist, men sandt.[/quote]

Havde ikke læst det, var virkelig high da jeg svarede på indlægget.
I små byer snakker folk - ja rigtigt - har selv flyttet fra en pga. folk elsker sladder.

Men som bismann siger; det er trods alt 1.6g hash vi snakker om? Så stort et omfang burde problemet sgu ikke have.

Ja større re virksomheder kan gå op i det, men nu du bor i en lille by ( og sladderen går ) så burde en nogenlunde fornuftig arbejdsgiver godt kunne overse det. Trods alt er der jo ingen plet på den offentlige attest. Og nu er det vel ikke de største virksomheder i har derude på landet. ( ingen diskrimination vel bare fakta. )

crUnk.

Dedikeret medlem

CrackHead skrev:

Hvis det skulle være tilfældet, så skal han se at få fat i sin fagforening, for rygter er fandeme ikke legitim fyringsgrund.

Men jeg er lidt forvirret; er han blevet fyret, eller er han bare bange for at han bliver fyret?

Medlem
Brugeravatar

Oplevede selv for noget tid siden politiet brasede ind i en lejlighed vi sag og de sagde det var fordi vi havde snakket om amf og coke og det var nok til de måtte gå ind. De kikkede også vores telefoner igennem og sagde det måtte de også godt grundet vi havde snakket om det. De fandt så også omking et halvt gram cola. 3000 kr. og 5 år på attesten.

De syntes dog ikke det var videre sjovt vi sagde at vi så måtte lave lidt indbrud for at skaffe pengene.. :-)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ogger skrev:
De syntes dog ikke det var videre sjovt vi sagde at vi så måtte lave lidt indbrud for at skaffe pengene.. :-)

Ikke desto mindre er det ofte sandheden når de håndhæver deres pislov overfor folk der er afhængige af de hårdere stoffer.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: hulen
Så hvis jeg SNAKKER om narkotika (og de står bag hoveddøren og smuglytter, eller hvad de nu gjorde?) har de lov til at trænge ind i min egendom, konfiskere min mobil/computer osv.?

Fy føj for nogle historier. Jeg har heldigvis aldrig oplevet politiet på den måde.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]