Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:35

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy :D Jeg har et spørgsmål til alle jer, der går rundt med en indre bager :)
Jeg har nemlig den sidste tid bagt lidt doughnuts, og har kun én gang prøvet at putte hash i.
Det gik da også fint nok, og fik det da fint smeltet ind i smørret, men da det var sidst på måneden, havde jeg ikke så meget at gøre godt med :wink: Mit spørgsmål er så; Hvor meget skal jeg putte i? Opskriften er som følgende, og er tilegenet to, dagligt rygende, rygere - (altså, de må gerne sparke lidt sjov ind i hovedet på os :D).

Opskrift; ca. 20-30 mini doughnuts
Mel 4,5 dL
Sukker 1,7dL
Bagepulver 2 tsk
Muskatnød ½ tsk
Kanel ½ tsk
Salt 1 tsk
Mælk 1,7 dL
Piskede æg 2 stk
Vaniljesukker 1 tsk
Fedtstof 1 spsk

Hvis i har gode erferinger med én bestemt slags hash, må i også meget gerne skrive det! :D
- men ellers så bare regn efter at røgen vil være en forholdsvis fin 100 ryger :wink:

På forhånd tak! :D
-McWeed

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: midtjylland
Hvis i ryger dagligt, går jeg ud fra at i har en pænt høj tolerance, så til 30 stk. kan i godt putte 6 g i, så er de ca. på 0,2 g pr. stk. og så burde i blive godt ramt, hvis i spiser en 3 stykker hver. Hvis det ikke virker efter en time, så bare fråd en mere.

Det kan anbefales at indtage hash oralt på tom mave, da det på den måde går meget hurtigere med optagelsen, ellers har jeg prøvet det kan tage flere timer før det kommer nogen virkning, og når den så kommer er den ikke så voldsom.

Junior medlem

Mange tak! :D
- hvilken ryger ville du anbefale at bruge? (:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
noget med thc i ;)

Junior medlem

En lys marok ville være perfekt til dine doughnuts :)

Junior medlem

mm jeg tror jeg vil prøve den opskrift med lidt skunk / pot :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Pot er svagt, og der skal derfor en del i. Dette giver meget smag. Skunk afgiver ligeledes en kraftig smag. Så den gyldne middelvej vil jeg sige er hash.

(Baudelaire 1860).

Junior medlem

Det skal lige siges at denne opskrift kræver en "doughnut bage-maskine" :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jack Pot skrev:
Pot er svagt, og der skal derfor en del i. Dette giver meget smag. Skunk afgiver ligeledes en kraftig smag. Så den gyldne middelvej vil jeg sige er hash.

Når man bager med pot, eller skunk, har man en alletiders mulighed for at fjerne den bitre smag urten kan ha', når den f.eks. er bagt i en kage. Det er en metode som ikke særlig mange benytter sig af, men som jeg har brugt de sidste 20 år. Jeg ser stort set kun opskrifter der putter græsset direkte i dejen/maden, eller direkte i smøret(eller andet fedstof), uden at ''rense'' det først.

Jeg renser som sagt mit urt først , og det har 2 store fordele. For det første forsvinder den bitre smag helt, hvilket fører til fordel 2, som er at man så får mulighed for at presse mere THC ned i en lille mængde mad, og stadig ha' et produkt, der er til at holde ud at spise. Jeg laver f.eks. nogle små pebernødder som har den samme styrke som ca. et gram skunk, så ofte er en halv pebernød nok. Og fordi du kan nøjes med at spise sådan en lille mængde mad for at få dit THC, vil du hurtigere blive høj, og tiden fra du begynder at mærke det til der er fuld trip er kortere. Det er klart at kroppen hurtigere kan fordøje en pebernød på 5 gram, end et stykke brownie på måske 200 gram.

THC er IKKE vandopløseligt overhovedet. På et tidspunkt læste jeg en beskrivelse af hvor lidt THC kan lide vand, og det er så lidt, at der ikke er mange lignende stoffer, der er lige så lidt villige, til at opholde sig i vand, som THC er. Og det faktum kan man udnytte. Jeg har som sagt gjort det i mange år, og har eksperimenteret med hvor langt jeg kan presse den med hensyn til at koge pot i vand uden at miste styrke. Og jeg har fundet ud af af selv trim, eller pot der har været grinded, eller sågar pot der har været grinded og vaporized, kan jeg rense ved at koge i vand, uden at miste styrke, fordi cannabinoiderne hellere vil klamre sig til blad/blomster delene, end at flyde i vandet. Så alt pot/skunk kan altså koges til det ikke længere giver grøn farve i vandet. Det er som regel 4-5 gange jeg hælder vand på urten, varmer det til det koger, hælder vandet fra, og gentager. Hvis man gør det med det fineste skunk, og derefter laver en meget stærk skunksmør med det rensede urt, kan man lave kager så stærke som nævnt. Hvis man renser vaporized skunk med denne metode, får man en fantastisk karakteristisk ristet smag i sin mad/kage. Selvom man renser, vil smagen i sidste ende også være afhægig af hvilket materiale man har at arbejde med, for naturligvis vil man kunne lave mere stealth,stærkere,og mere velsmagende kager med gode lysegrøne skunkskud, end man kan med de extremt mørkegrønne blade, der blev tilovers fra udendørs høsten.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]