Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 17:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hellsingør
    Vær hilset :peace:

Tænkte lidt om man kunne opvarme noget dejligt 72% mørk chokolade i en gryde og så "Fnudrer" Dit tjald ned i gryden og så lade det opløse i chokoladen. og derefter smide dit chokohash ned i en isterninge bakke og derefter i køle skabet. Ville denne blanding blive til dejlig chokolade lige til at brække i stykke og få en god virkning?

Kh skæve Bjarne.

Moderator
    Brugeravatar

Det kan man godt, har gjort det med en kammerat på et tidspunkt hvor vi smeltede chokoladen i vandbad, og opløste hashen i fedtstof i en anden gryde, for at hælde det op i den smeltede chokolade. hælde det i form og så i køleskabet. Virkningen indtrådte dog først efter en 4 timer, og var ret suptil, men nu havde vi heller ikke puttet særligt meget i.

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
    Jeg ville opløse det i smør først, og derefter tilføje chokoladepulver i opmålt mængde. Eller smete chokoladen på forhånd, og derefter tilføje det når hashen var opløst i smøren.

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
    Halose: Det lyder godt nok vammelt. Hash, smør og kakaopulver? Hash og smør giver en klam harsk duft/smag imo og er ikke noget som jeg ville indtage. Og hvordan vil du lave chokolade-stykker af smør og kakaopulver?

Hvorfor ikke udnytte de 35% fedtstof der er i god chokolade?

72% mørk choko eller højere
    hash

smelt, fyld hash i, varm op, køl ned

Medlem
    Brugeravatar

Geografisk sted: Lyngby
    Hmm.. mener ikke der er noget i vejen for at putte hashen direkte i chokoladen, hvis chokoladen er fed nok (ca. 35-40% +).

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Syd for vest, 3. stjerne til venstre.
    Kog lidt fløde op, tag af varmen og opløs den smuldrede tjalden deri.
    Smelt chokoladen over vandbad, pisk fløden i.
    Jo mere fløde jo mere blød bliver chokoladen når den genbruges, for meget så kan den ikke størkne igen.
    Pres evt. en appelsin og pisk saften i samtidig med fløden, lidt vanillasukker kan tage den lidt beske smag fra tjalden.

Dedikeret medlem
    Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
    MitNick skrev:
    Kog lidt fløde op, tag af varmen og opløs den smuldrede tjalden deri.
    Smelt chokoladen over vandbad, pisk fløden i.
    Jo mere fløde jo mere blød bliver chokoladen når den genbruges, for meget så kan den ikke størkne igen.
    Pres evt. en appelsin og pisk saften i samtidig med fløden, lidt vanillasukker kan tage den lidt beske smag fra tjalden.

det lyder sku lækkert, det vil jeg prøve snart tror jeg :peace:

Psychedelia Sponsor
    Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
    Bjarne Benlås skrev:
    Tænkte lidt om man kunne opvarme noget dejligt 72% mørk chokolade i en gryde og så "Fnudrer" Dit tjald ned i gryden og så lade det opløse i chokoladen.

Du kan da i det mindste bruge dit eget!

:D

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

@Xpert

Det giver en lidt harsk smag ja, men har gjort det før og der røg det ned alligevel.
    Havde ikke helt tænkt på at udnytte fedtstoffet i chokoladen. Har ikke lavet guldkakao usw særlig mange gange, eller hashting til oral indtagelse generelt. Egentlig næsten kun hashkager.

Dedikeret medlem

Xpert skrev:
    Halose:

Hvorfor ikke udnytte de 35% fedtstof der er i god chokolade?

72% mørk choko eller højere
    hash

smelt, fyld hash i, varm op, køl ned

Jo mere mørk chokoladen er jo mindre fedt. når man snakker fedtindhold i chokolade så er det mælkeshokolade og andre blandingsprodukter. jo der er fedt i mørk shokolade men den er mettet med kakao og har ikke plads til thc. Jo mørkere jo mere mettet er den ;)
    Så hvis man vil have det optimale så kan man tilføje en klat smør eller andet fedtstof, jeg foretrækker fløde da det samtig gør chokoladen lidt blød og luftig.

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Vrøvl. Chokolade bliver lavet af varierende mængder kakaotørstof og kakaosmør (indeholdende en del fedt) Smøret er til at gøre det stift og smelte i munden.

Mælkechokolade indeholder en del mere mælk (uden særlig meget fedt) og meget mindre kakao og kakaosmør (med fedtstoffet). Dertil kommer tit en del sukker. IMO er mælkechokolade en poppet slikversion af rigtig chokolade :P

Tjek opskriften på guldchokolade i hash-guiden... Varm smeltet mørk chokolade med hash, uden ulækkert smør. Jeg plejede at lave guldkakao med smør, kakaopulver (med 300% sukker, 50% mælkepulver og 11% kakao) og mælk. Føj for sultan, derfor opfandt jeg omtalte guldchokolade. Og den virker helt perfekt, meget tæt på 100% udnyttelse

Dedikeret medlem

Den rå kakaobønne indeholder over 50 % fedt, men fedtindholdet i chokolade falder i takt med, at kakao- og sukkerindholdet stiger. I mørk chokolade er der gennemsnitligt 30 g fedt pr. 100 g. Det mættede fedt udgør ca. 2/3, men over halvdelen af det mættede fedt kommer fra stedarinsyre. Det umættede fedt er oliesyre, som vi kender fra fx raps- og olivenolie.

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

@Xpert

Xpert skrev:
    Halose: Det lyder godt nok vammelt. Hash, smør og kakaopulver?

Xpert skrev:
    Jeg plejede at lave guldkakao med smør, kakaopulver (med 300% sukker, 50% mælkepulver og 11% kakao) og mælk. Føj for sultan

Gider du forklare mig hvor den store forskel er, udover mælken?

Det lyder jo til at du selv har brugt fremgangsmåden engang, indtil du kom på bedre tanker. Og alligevel skriver du om det jeg skrev at det var noget du aldrig ville indtage?

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Halose skrev:
    Og alligevel skriver du om det jeg skrev at det var noget du aldrig ville indtage?

Ja selvfølgelig, jeg udtaler mig kun om det jeg ved, og jeg ved det smager absolut afskyeligt...

Moderator
    Brugeravatar

Xpert, hvad med fordelingen af tjalden når den noldres direkte ned i den flydene chokolade? Bliver nollerne ordentligt opløst til en homogen masse, eller kan man stadig finde halvstore noller i dét? Her tænker jeg på chokolade, ikke kakao. Fordelen ved at opløse i smør eller andet fedtstof først, er imo. at man kan se hashen blive helt opløst i smøren, og pga. den større fylde kunne jeg forestille mig at det vil give en mere jævn fordeling?

Dedikeret medlem
    Brugeravatar

BisMann skrev:
    Xpert, hvad med fordelingen af tjalden når den noldres direkte ned i den flydene chokolade? Bliver nollerne ordentligt opløst til en homogen masse, eller kan man stadig finde halvstore noller i dét? Her tænker jeg på chokolade, ikke kakao. Fordelen ved at opløse i smør eller andet fedtstof først, er imo. at man kan se hashen blive helt opløst i smøren, og pga. den større fylde kunne jeg forestille mig at det vil give en mere jævn fordeling?

Jeg har brugt Xperts opskrift flere gange. Hashen bliver rimelig nemt opløst, selvom jeg noldrer rimelig stort ud. Når du så bagefter får det hele op at koge, bliver det selvfølgelig smeltet endnu mere. Det kommer selvfølgelig også an på røgens kvalitet. En kedelig stenhård standard vil have sværre ved at smelte, mens en god, blød hash vil smelte uden problemer.

Moderator
    Brugeravatar

Gæst Tak for svaret, men er det ikke Xperts kakao opskrift du snakker om? Tænker mere på, når man smider noller ned i tykflydene chokolade, at det nok vil være sværre at få fordelt og opløst ordentligt?

Insane psychedelia user!
    Brugeravatar

Put hashen i fryseren sammen med en metalgrinder og grind når det har stået i 10min. Din klump er nu blevet til pulver eller ryst igen, selv fedtet nepal og hasholie kan knuses igen. Så er det ingen sag at få det opløst

Moderator
    Brugeravatar

Godt tænkt!

Dedikeret medlem

Gæst skrev:

Jeg har brugt Xperts opskrift flere gange. Hashen bliver rimelig nemt opløst, selvom jeg noldrer rimelig stort ud. Når du så bagefter får det hele op at koge, bliver det selvfølgelig smeltet endnu mere. Det kommer selvfølgelig også an på røgens kvalitet. En kedelig stenhård standard vil have sværre ved at smelte, mens en god, blød hash vil smelte uden problemer.

Du må endelig ikke koge hvis du skal lave alm chokolade ud af det, det er kun hvis det er kakao. Man bruger vandbad til at smelte i for at sukkeret i chokoladen ikke skal crysteleseres, som den gør hvis den får for meget varme. Man kan se når man har givet chokolade for meget varme, der kommer små prikker i og de knaser lidt.
    pas også på med at få vand ned i når du smelter, det gør at chokoladen mister blankheden og får grimme farve og lyse skjolder.

Jeg tror godt du kan lave en jævn fordeling af hashen i direkte chokolade, men jeg tvivler på at du får smeltet tingene sammen, men skal ikke kunne sige da jeg aldrig har prøvet, da jeg ikke gider spilde hash og ved at min metode virker.
    Jeg hoppede så lettere elegant over at bruge kakaopulver til guldkakao, men gik direkte til chokolade, mælk og hash eller pot som jeg bruger oftes til sådan noget.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
    Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]