Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 12:28

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hey folk!

Jeg har en hybrid-hun af ukendt race stående på min altan. Jeg fik hende til min fødselsdag d. 24 april (Tak igen DR-D [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] ), og den begyndte at spire sidst på ugen, et sted mellem d. 26 og d. 30. april.

Den har stået på min altan hele tiden, og fået den sol naturen nu har forsynet den med, og jeg har klippet lidt blade nu og da, samt gødet og vandet den dagligt. Da jeg checkede i dag, d. 7. august, så jeg at den havde små topskud. Jeg er naturligvis overlykkelig, men står dog med et problem - Hvornår skal jeg høste? Selvfølgeligt ikke nu, hvor topskudene er bittesmå og lysegrønne, men hvordan ved jeg hvornår det er tid? Jeg ved ikke hvor potent planten er, og jeg ønsker ikke at høste efter at den har nået sin 'peak'. Jeg har intet udstyr til at checke molekylerne med, eller andre avancerede metoder, så det jeg ønsker er en ligetil teknik til at se hvornår planten er moden til høst.

På forhånd tak,
Tias [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Som gavegiver må jeg være berretiget til en lille smagsprøve ike?
DR-D [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Det du skal bruge er en rimelig kraftig lup eller forstørrelsesglas. Med den kan du betragte de små krystaller som sætter sig på de smnå kronblade på planetens topskud. I starten af blomstringen er de helt krystalklare. Når de begynder at blive mælkehvide, ja så er det høsttid. Da har planten nået sit peak.
Du kan også bare se på plantens hår ( Calyxer ), når ca. 75 - 80 % af dem er blevet røde og indtørrede så skal du høste. Høsttidspunktet er afgørende for den skævert planten giver!!! Tidlig høst = cerebral høj ( energisk )
Sen høst = steneren

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Mød mig på chatten kl halv ok?
Offtopic I know !

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DR-D>> Cer-tainly [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

ADB>> Tusind tak, jeg vil prøve at finde mig et sådant.

PEace,
Tias.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er fedt at have et par skunks stående,på altanen.Og ADBs råd er rigtig gode.Jeg har 2,der er ved at være færdige,og 4 andre der er 3 uger inde i blomstringen.De 2 der blev sat i blomst først,har de fedeste topskud,og de fik ikke ret meget over en god måned i vegetativ phase.De 2,vil jeg prøve at lade gå,indtil de er rigtig opsvulmede,og der kun er nogle enkelte hvide hår i toppen.Der stinker i hele lejligheden,specielt når solen skinner,så de sveder. [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img] [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

[ 08 2001: Besked ændret af: Gonzo ]

Dedikeret medlem
Brugeravatar

ADB>> Igen, tusind tak for dine råd, men jeg har nu et spørgsmål til.

Har alle pot-planter calyxer? Mine topskud (stadigt små iøvrigt), består af hundreder af små hvid-grønne 'tentakler', man kan vel godt kalde dem hår til forveksling, med bittesmå blade ind i mellem. Er disse små dimser calyxerne, eller hvad? [img]images/smiles/icon_confused.gif[/img]

Peace,
Tias [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]

Medlem

Geografisk sted: Aalborg
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Originalt postet af ADB:
Du kan også bare se på plantens hår ( Calyxer )<HR></BLOCKQUOTE>

De hedder faktisk "pistils", mens "calyxes" er de små "puder" man finder mange af, hvis topskuddene har en høj densitet.

[ 16 2001: Besked ændret af: Zion ]

Medlem

Geografisk sted: Sønderjylland
calyxes er de blomster-organer som pistillerne stikker ud af, det er dem der indkapsler frøene.

Medlem

Geografisk sted: Denmark
Okay min fejl!!! Den smuttede sgu, men pointen er jo meget god.
Hvis det du snakker om ligner små fine hår, ja så er det de omtalte pistils.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]