Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:56

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Aarhus
Har efterhånden røget et par gange, mest hvor andre har rullet for mig, og de få gange jeg selv har rullet, har det været med ren skunk.

Nu sidder jeg i den situation at jeg kun kan få fat i hash. Derfor skal det jo blandes op med tobak. Men når jeg har ristet, blandet, og ryger jointen, kradser det alt for meget i halsen. Det er næsten umuligt ikke at hoste. Det skal lige siges at jeg ikke ryger cigaretter til dagligt!

Rister jeg for lidt, eller for meget, eller hvad går der galt? :oops:

Medlem

Geografisk sted: Hillerød/København
Altså, der er mange grunde til en joint kan komme til at kradse i halsen. Hvis du også får et ordenligt nikotin drøn når du ryger jointen er det nok fordi du rister for lidt. Hvis tobakken er meget mørk/sort når du har ristet er det fordi du rister for meget. Men der er også den mulighed at det bare er fordi det er hash? Hvis du hovedsagligt har røget grønt(skunk,pot) indtil videre vil hash nok virke meget krads i forhold til din sticky icky :) Hvad er det for en slags hash du ryger? nu kender jeg ikke så meget til det århusianske markede men hvis det er noget tør knækhash du fyrer op for så kan det måske også være synderen.

Prøv at beskriv alt ved din joint produktion, altså tobak, ryger, hvordan du rister osv, så kan det være vi kan give nogen gode fif :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Forkert/Dårlig ristning er mit bud. Rister du til du har pustet masser af røg ud af cigaretten?

Junior medlem

Altså det er nok ikke toppen af røg jeg har fået fat i. Det var noget jeg hurtigt skulle have en aften.

Af chance for at blive gjort til grin, må jeg indrømme at jeg ikke puster når jeg rister!? Hvad gør dette?

Altså jeg rister bare i noget tid, til den ser "ristet" ud. Hehe. Altså ikke helt sort og forbrændt.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
craxx skrev:
Altså det er nok ikke toppen af røg jeg har fået fat i. Det var noget jeg hurtigt skulle have en aften.

Af chance for at blive gjort til grin, må jeg indrømme at jeg ikke puster når jeg rister!? Hvad gør dette?

Altså jeg rister bare i noget tid, til den ser "ristet" ud. Hehe. Altså ikke helt sort og forbrændt.

Hold smøgen ihvertfald 2 cm over flammen og stik den ind over imens du drejer den rundt. Du vil se at der kommer røg op fra cigaretten. Efter noget tid tager du cigaretten i munden og puster, her kommer der en masse røg ud, hvis du altså har gjort det rigtigt. :)

Forsæt sådan nogle gange til den er gyldenbrun og sprød.

Junior medlem

Hvad gør man forkert hvis der ikke kommer røg ud når man puster?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
Ang. at det kradser, så kradser skunk fandme da meget mere end hash! - så enten rister du forkert eller også er det noget lorte hash du har fået, måske begge dele.

craxx skrev:
Hvad gør man forkert hvis der ikke kommer røg ud når man puster?

så rister du den måske ikke nok?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Du rister muligvis i for kort tid mellem pustene.
Altså hvis du rister lidt, og puster, rister lidt og puster osv, så når smøgen aldrig at blive rigtigt varm, og det resulterer i en smøg der er brændt i det yderste lag tobak, og alligevel fyldt med nikotin.
Det vil være i din interesse at riste smøgen over en lav flamme, over et længere stykke tid, så smøgen når at blive helt varm hele vejen igennem.
Derefter kan du puste, og du vil se at der kommer en god, kradsende tåge ud af cancersømmet :).

Så altså - Prøv at rist i længere tid imellem dine pust, og over en lavere flamme i et længere stykke tid. Så burde det lykkes :).

Junior medlem

Mange tak for svarene :) Jeg vil forsøge på det.

Lige et andet spørgsmål, har hørt nogle snakke om at man kan riste tobak fx ved at ligge det løst oven på sølvpapir, kan man det?

Medlem
Brugeravatar

Jeps det er rigtigt. Form noget staniol som en gryde, tænd et stearing lys og hold gryden over flammen i noget tid - ta den væk fra flammen, ryst lidt - ind over flammen igen - osv.
NB: Pas på du ikk brænder det på ved denne metode.

Junior medlem

Hvordan er denne metode i forhold til den anden?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

craxx skrev:
Mange tak for svarene :) Jeg vil forsøge på det.

Lige et andet spørgsmål, har hørt nogle snakke om at man kan riste tobak fx ved at ligge det løst oven på sølvpapir, kan man det?

Det kan man godt ja, men den metode er svjv oftest brugt i forbindelse med bongmix. Det er ihvertfald min erfaring!
Jeg synes at tobakken bliver for tør ved den metode, og altså derfor ikke egner sig til en joint. Men det er en smagssag :). Har dog ikke mødt nogen endnu der foretrak den metode til joints.

Junior medlem
Brugeravatar

At riste en cigaret kan tage lidt tid at mestre. Det er nemmere med en hurtig sølvpapirsskål, hvis du ikke er tilfreds med resultatet af en ristet cigaret. Bøj dit ben og brug dit knæ til at forme en lille riste-skål - det virker fint for mig.

Hash kradser mere end de grønne varianter - find dit eget tempo at ryge i. Joints skal være hyggelige at nyde. Ikke en kamp for hals og lunge ;-)
Hostede også meget da jeg begyndte at ryge den brede. At du ikke ryger cigaretter i hverdagen hjælper jo heller ikke ligefrem din hals og dine lunger i form til en joint.

Moderator
Brugeravatar

oberstpicollo skrev:
Hash kradser mere end de grønne varianter

Er jeg uenig i, det meste skunk jeg har oplevet, så vel i Danmark, som Holland har ikke været vel curret, jeg synes bestemt skunk kredser mere i halsen end hash gør.

Jeg synes også en gennemristet sølvpapirs ristet smøg er at foretrække fremfor en halvristet smøg ristet direkte over lighter, til skunk synes jeg egentlig heller ikke tobakken bliver for tør.

Junior medlem

Syntes personligt jointen klart smager bedst når man har ristet over lighter. Det er bare upraktisk til tider, hvis man nu skal riste mere af gangen.

Og det er da egentlig kun logisk det kradser i halsen når du ryger? Smøger kradser jo også i starten, hvorfor skulle joint så ikke? Det er bare et spørgsmål om at ryge nok til at dine lunger kan klare det. Og angående hvad der kradser mest, syntes jeg helt klart at hash kradser mere, altså hvis du har at gøre med noget god ryger.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

TobyWanBannabis skrev:
Smøger kradser jo også i starten, hvorfor skulle joint så ikke?
Fordi det hovedsageligt er nikotinen der kradser, og det skulle der helst ikke være for meget af i en joint da..

Junior medlem
Brugeravatar

Jeg tror ikke at det har noget med ristning at gøre,
Mange jomfru rygere jeg har røget med og folk som ikke ryger smøger, inhalere kun halvt og det kradser meget i halsen og man kan ikke undgå at choke.
Så sug det ind i munden og derefter helt ned i lungerne, så kradser det ikke halvt så meget og du bliver sikkert også mere påvirket end når man indhalere halvt og forkert (:

Junior medlem

Problemet er jo ikke at det kradser hele tiden. Kun når jeg selv har ristet!!

Hvis jeg ryger på en, som en mere øvet har lavet, mærker jeg ingenting, det samme gælder hvis det er ren skunk.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
TobyWanCannabis skrev:
Syntes personligt jointen klart smager bedst når man har ristet over lighter. Det er bare upraktisk til tider, hvis man nu skal riste mere af gangen.

Og det er da egentlig kun logisk det kradser i halsen når du ryger? Smøger kradser jo også i starten, hvorfor skulle joint så ikke? Det er bare et spørgsmål om at ryge nok til at dine lunger kan klare det. Og angående hvad der kradser mest, syntes jeg helt klart at hash kradser mere, altså hvis du har at gøre med noget god ryger.

jeg har altid oplevet lige det modsatte, at det er dårligt hash der kradser mest, og ikke en god ryger.

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dobbelt A
Personligt kan det kradse ved mig både når det er en god eller dårlig ryger. Min personlige erfaring siger mig at når jeg suger igennem på en pind og holder røgen lang tid nede i lungerne, så kradser det.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]