Jeg sad og bladrede den kære Golden Guide igennem efter lidt mindre kendte hallucinogener og faldt over Støvbold (
Lycoperdon spp.).

Den har været brugt af folkene i Oaxaca, som man også opdagede psilocybinsvampene hos i sin tid, til at inducere lydhallucinationer. De gør dog særligt brug af
Lycoperdon mixtecorum og
marginatum . De kalder dem henholdsvis for
gi-i-wa(den primære) og
gi-i-sa(den sekundære) da de mener at mixtecorum er den stærkeste.
Til alle jer videnskabelige hoveder derude, så er der endnu ikke fundet noget aktivt stof men det er IMO bestemt ikke nogen grund til at feje den af vejen. I bliver nødt til at holde jer til den fænomenologiske data der er indtil videre som i følge mig selv også er langt mere spændende og bred (ikke at det gør det mindre spændende i kombination af en aktiv agent

)
Men er der nogen der har prøvet? Jeg har fundet en del rapporter af folk som har forsøgt sig i at æde andre
Lycoperdon sorter som har rapporteret en virkning i form af svage CEV's og forstærkede lyde.
Jeg læste at
Lycoperdon nigrescens har været brugt som meskalin-erstatning (hvor ved jeg ikke)!

Men jeg finder det rigtig spændende med sådanne relativt uudforskede enteogener, det er nu alle i Albert Hofmann/shulgin-wannabes skal på banen og bruge jer selv som kaniner i videnskabens/spiritualitetens ånd og få smidt en bunke af rapporter ind!
Jeg tror det kan være en god idé at tømme svampen for sporer inden man begynder at gnaske løs på den, jeg tror ikke det er så sundt (måske potentielt skadeligt?) at få skudt sådan nogle sporer ned i luftvejene.
Rapport her om indtagelse af arten
Lycoperdon pyriformehttp://leda.lycaeum.org/?ID=6560