Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:12

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey :D

Har egentlig altid undret mig over hvorfor det er man får ædeflip når man ryger?
Er det fordi det påvirker hjernen på en bestemt måde, eller er det måske bare nået man fantasere sig til?

Undrede mig egentlig bare så det ville nu være meget rart at vide :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
Cannabis får blodsukkeret til at falde så du bliver sulten, særligt efter hurtige kulhydrater (slik, sodavand osv.). Samme grund til at den bedste kur mod folk der har røget for meget og bliver blege i fjæset er ½ liter cola, hehe.
Desuden giver det jo også en anden opfattelse af smag, så det bliver nok også mere spændende at spise ting.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Hey, total svedigt nickname :lol:
Googlede det lige og fandt et ok fyldestgørende svar her: http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20060814224340AA0rrS5

Citat:
Your body, it seems, contains specialized proteins called cannabinoid receptors. (Broadly speaking, receptors react to certain stimuli and produce certain results.) The best-known cannabinoid is delta 9-tetrahydrocannabinol or THC, the principal psychoactive ingredient of weed (aka cannabis). Far more important from the body's standpoint, however, are the endogenous (i.e., internally synthesized) cannabinoids, endocannabinoids for short, which work like neurotransmitters and are produced as part of the built-in apparatus by which peripheral parts of the body inform the brain that it's lunchtime. Endocannabinoids and cannabinoid receptors are abundant in the hypothalamus, the region of the brain that plays a pivotal role in appetite regulation. In 1992 researchers identified the first endocannabinoid and named it anandamide, from the Sanskrit ananda, meaning inner bliss. In other words, when you smoke dope, you're replicating (albeit with much greater intensity) an effect the body produces naturally for itself.

Håber det kan bruges!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sag afklaret.

Senest rettet af :D  07 okt 2008 14:28, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Fælledparken :P
Den er nok lidt gammel skal du se... Som så meget andet materiale i de offentlige anstalter!

Junior medlem

Tak for svarene. Og et super fedt link Cubensis !
Er helt enig med dig Jim fear, når du siger det giver en anden smagsoplevelse.
Syntes helt klart frådern er en god ting ;)

Junior medlem

jim fear skrev:
Cannabis får blodsukkeret til at falde så du bliver sulten, særligt efter hurtige kulhydrater (slik, sodavand osv.). Samme grund til at den bedste kur mod folk der har røget for meget og bliver blege i fjæset er ½ liter cola, hehe.
Desuden giver det jo også en anden opfattelse af smag, så det bliver nok også mere spændende at spise ting.

Tænkte lige hurtigt, kan man få det dårligt hvis man nu har røget og ikke får noget sukker?
For det meste sørger jeg altid for jeg har fråder til efter, men har nu oplevet hvor jeg ikke havde og der fik jeg sådan lidt nederen på.
Altså ikke fordi jeg havde det specielt dårligt, men undrer mig bare om det måske kan skyldes jeg ikke fik mit blodsukker til at stige ?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

DoYouFeelManic?? skrev:
Den er nok lidt gammel skal du se... Som så meget andet materiale i de offentlige anstalter!

Den er forholdsvis ny - fra år 2006. Der står følgende:

Citat:
"Tørsten optræder fordi der sker en udtørring af slimhinderne, mens trangen til sukker og søde sager ikke er så ligetil at forklare. Forskerne har nemlig hverken fundet en sammenhæng mellem THC og et fald i blodsukkeret eller en øget sukkeromsætning i kroppen.

EDIT: Man ved selvfølgelig godt, hvorfor man får fråderen på. Det står bare ikke i gymnasiebøger, da det er for kompliceret til gymnasieniveauet.

Senest rettet af :D  07 okt 2008 14:24, rettet i alt 1 gang.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Urethra, anywhere/anybody.
Har ikke nogen kilde på det, men har hørt noget med at den del af hjernen der hedder hypothalamus bliver stimuleret af thc.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

jim fear skrev:

Det er da noget vrøvl. Cannabis får ikke blodsukkeret til at falde, og man bliver heller ikke sulten eller får lyst til mad eller søde sager, når blodsukkeret falder.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]