Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Kære Psychedelia,
I håb om at kunne få legaliseret cannabis, søger jeg nogle partnere, der kan skrive artikler og nyheder på sitet, omkring ALT nyt om vores sag om at få cannabis legaliseret.

Jeg ønsker, at sitet kan vokse, få aktivitet og jeg håber vi kan skrabe nogle penge sammen, til eventuelt markedsføring til vores produkt.

Vores produkt er vores hjemmeside og vores artikler.

Kan vi starte et site omkring cannabis og dets virkning (negative/positive), og få sendt nogle af VORES artikler ud i DE RIGTIGE aviser, så er vi jo allerede nogle skridt nærmere.

Nogle der vil hjælpe til med projektet? Jeg står for programmering og design, og vil stå for markedsføring senere hen, når vi får skrabet penge sammen (indsætter noget ewire-donation på sitet)

Hilsen,
Jesper

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Helt sikkert, hvis vi kan få Malkavian med også så er vi godt på vej.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
God idé. Mon ikke folk herinde fra vil bakke op om projektet? Folkens?

Medlem

Nu har jeg selv deltaget en del i styring af IT-projekter baseret på frivillige indsatser - og en ting jeg har lært er i hvert fald at det ikke kan betale sig at splitte indsatsen og "opfinde den dybe tallerken igen". Så søg vidt og bredt efter eksisterende lignende projekter, som stadig er "i live", eller som i kan overtage, og tilbyd så jeres hjælp her.

Bare mine "5 cents"...

(BTW: Rigtig god idé med sådan et site - legaliseringen er en vigtig sag :) )

Junior medlem

Ja, men ingen støtter projektet med penge, til vi kan få markedsført vores website.

- og vi kommer jo aldrig langt, uden at folk VED noget om cannabis, og det gør de, ved at vi sender artikler ud i pressemeddelser!

Vil egentligt starte et SERIØST website!
- Pænt og nemt at navigere (kender en proffessionel webdesigner, som arbejder freelance for mig)
- Programmering og selve funktionerne osv på sitet bliver programmeret af mig. Her i blandt artikelsektion, community, Fakta, myter-sektioner, billeder og meget mere.

Siden skal blive det største legaliseringssite for cannabis, hvor vi skal samle alle dem der vil støtte op omkring det, skrive artikler dertil, nyheder og holde siden vellige.

Jeg ønsker derimod også folk, som kan komme med idéer til websitet.

Jeg ved ikke om det lyder helt tosset?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jorden
Lyder umiddelbart som en god idé.

Du skal nok bare være sikker på i ved nok om cannabis til at kunne få sådan en side til at virke ordentligt, være saglig og informativ.
Der skal nok puttes ret meget arbejde ind i sådan en side for at få det til at virke.

Junior medlem

Netop! Derfor søger jeg de kloge herinde fra, som vil støtte op omkring projektet.

Jeg vil egentligt bare gerne skyde siden i gang, i håb om at vi kan komme nærmere med legaliseringen.
Derudover står jeg for programmering og design og kapital :)

Medlem
Brugeravatar

Jeg vil gerne støtte med den information jeg nu selv ligger inde med, men tvivler på jeg kan hamle op med Xpert. Måske han var interesseret?

Medlem

(Vil egentlig gerne have noget respons på mit indlæg tidligere i tråden)

Husk nu at cannabismyter.dk eksisterer, og har ca. alt hvad man kunne ønske sig at vide om cannabis - pas på at i ikke bare replikerer/dublerer malkavians arbejde.

Dedikeret medlem

Mungojohn skrev:

Husk nu at cannabismyter.dk eksisterer, og har ca. alt hvad man kunne ønske sig at vide om cannabis - pas på at i ikke bare replikerer/dublerer malkavians arbejde.

Det får du af mig så :)

Du har helt ret. Der er ingen grund til at satse på flere organisationer. Der må trækkes på hvad der allerede er lidt etableret og kendt, der vil helt sikkert være folk med initiativer i gang som man vil kunne finde støtte hos.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
Ayers Rock skrev:
Mungojohn skrev:

Det får du af mig så :)

Du har helt ret. Der er ingen grund til at satse på flere organisationer. Der må trækkes på hvad der allerede er lidt etableret og kendt, der vil helt sikkert være folk med initiativer i gang som man vil kunne finde støtte hos.

Giver jer begge ret.
Til trådstarteren. Hvad med at Spørge Malkavian om ikk du må være med, du ku jo så stå for alt det du skriver med kapital og sådan. og få flere til at indsamle penge. og så kunne i (dig og malkavian) få smidt det i syntes er det vigtigste Danmark får afhvide om Cannabis og nogle foldere eller måske i et blad som du selv er inde på.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
jespermadsen skrev:
Kære Psychedelia,
I håb om at kunne få legaliseret cannabis, søger jeg nogle partnere, der kan skrive artikler og nyheder på sitet, omkring ALT nyt om vores sag om at få cannabis legaliseret.

Jeg ønsker, at sitet kan vokse, få aktivitet og jeg håber vi kan skrabe nogle penge sammen, til eventuelt markedsføring til vores produkt.

Kan vi starte et site omkring cannabis og dets virkning (negative/positive), og få sendt nogle af VORES artikler ud i DE RIGTIGE aviser, så er vi jo allerede nogle skridt nærmere.

Nogle der vil hjælpe til med projektet? Jeg står for programmering og design, og vil stå for markedsføring senere hen, når vi får skrabet penge sammen (indsætter noget ewire-donation på sitet)

Hilsen,
Jesper

Egentligt eksisterer det hele allerede, bare lidt mere spredt. - Fri hash organisationen, cannabismyter.dk, malkavians artikel(er) i bladet stof. Prøv at tjekke Malkavians artikel om hash i den her udgave, god bred artikel som kommer vidt omkring: http://www.stofbladet.dk/6storage/586/3 ... .27-37.pdf

Du har dog en udemærket pointe i at det hele kunne samles på et sted, og man ville dermed have en stor organisation at arbejde udfra, med henhold til legalisering.

Men ihvertfald pøj pøj med det. :)

Medlem

extanor skrev:
Til trådstarteren. Hvad med at Spørge Malkavian om ikk du må være med, du ku jo så stå for alt det du skriver med kapital og sådan.

Se, dét er til gengæld en rigtig god idé :!: Det støtter jeg 100%.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

jespermadsen skrev:
Kære Psychedelia,

Hej Jesper,

Det er god entusiasme :) Jeg er selv rimelig meget involveret i gendannelse af Cannabisrådet, hvor jeg er blevet formand, og som du måske ved har jeg websitet cannabismyter.dk.

Cannabisrådet har netop som mål at afskaffe den formålsløse og uvirksomme forbudspolitik, der kun gør ondt værre. Alternativet er naturligvis et udgangspunkt, hvor cannabis bliver legaliseret, da dette åbner for en meget stor værktøjskasse af meget bedre, mere humane og virksomme regulatoriske midler - og straffe er noget som vi kun vil agitere for i ydertilfældene (hvor f.eks. et apotek eller coffee shop sælger til børn, forurener deres produkter, osv.)

Jeg mener vi bør supplere hinanden, for vi har givetvis nogle forskellige skills. Ét af målene for Cannabisrådet er også at få en vidensbase op at køre, og dertil kræves et website og nogle folk, der har tiden og egenskaberne til at køre sitet.

Dem der sidder i bestyrelsen nu har rigtig godt greb om den politiske del af opgaven, og vi har kontakter både på politisk niveau, blandt forskere, journalister, blandt brugere, behandlere og christianitter. Det var bl.a. gennem dette netværk at ideen om at publicere Cannabismyter i STOF opstod.

Lad høre fra dig

Junior medlem

Jamen det lyder jo alt for fantastisk!

Jeg syntes vi burde sætte os ned, skrive hvad vores site skal indeholde og opbygningen og alt det der..

Jeg kan som sagt lave ALT til sitet, som der nu skulle være.

Der skal nok lægges meget arbejde i det, og ikke bare smide sitet op uden relevant indhold.

Hvad siger du, skal vi slå det hele til ét? Og har du eventuelt en e-mail adresse eller messenger, vi kan snakke nærmere over, da det vil blive lidt for meget, at skulle skrive over indlæg hele tiden.

Mvh,
Jesper

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg vil gerne prøve at skrive nogle artikler og diverse omkring hvad jeg nu end skal, idét jeg gerne vil improve mine journalistic skillz. Så, regn endelig med mig hvis der mangler at blive skrevet noget..
Er game på at kontribuerer.

Peace nigguz!

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede

Medlem

Geografisk sted: Bornholm
Super fed idé!
Jeg støtter op omkring projektet og er villig til at bidrage med noget hjælp :D

Medlem

Geografisk sted: In the middel of nowhere? - wtf? I am in the middel of nowhere?
Jeg er også på !
det er helt sikkert..
skriv endelig en tråd, hvori i beskriver hvilken hjælp vi forskellige kunne yde! :peace:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: ved havnen
ville nu også rigtig gerne hjælpe til, men jeg ved ikk rigtig noget om det med hjemmesider og sådan.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Altså det er meget godt, at så mange vil støtte op omkring det. Men pas nu på at der ikke bare bliver valgt en masse tilfældige i forbindelse med at få budskabet ud. Hellere få gode end en masse middelmådige, kvalitet > kvantitet.

Bare lige min mening. :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]