Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 21:34

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Det skal siges at denne tråd kun omhandler hash, der er ikke tale om misbrug eller forbrug af andre substanser.

Jeg har i længere tid gået og overvejet et rygestop eller nedtrapning, men da jeg ikke mener
hash har forhindret mig i noget mht. uddannelse, arbejde, sport, social omgang osv. er jeg kommet til
at tænke på hvor mange hashrygere der har en fornuftig tilstedeværelse (Defineret som velfungerende mand/kvinde
med arbejde, uddannelse eller hvad der nu fører med)
I teorien er der jo mange positive og negative ting vedrørende hash, men har aldrig fået et bredt indblik
i hvordan hashrygere med et hæftigt forbrug over en periode rent faktisk fungerer i praksis?

Vil være glad for enhver respons om det så er en der har fået ødelagt sit liv pga. hash eller direktøren der puffer den fede hver fyraften :)

- Det skal siges at jeg ikke er interesserret i at høre hvordan du fungerer hvis du ryger 1 gang om måneden osv. vi snakker hver anden dag plus minus.

:peace:

Medlem

Geografisk sted: ..
Jeg har i ca 10 måneder røget stortset hver aften samtidigt med at jeg har arbejdet som smed(ufaglært) Det gik fint nok, nu er jeg på skole også som smed, jeg kan ikke mærke om det sænker mig at ryge men det tror jeg at det gør, så jeg er ved at stoppe.. på 3. dag idag :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Jeg fungere ikke så godt, men det er fordi jeg læser. Havde jeg haft et no sense job i kommunen eller lign. Småbørns pædagog eller lign. så havde der måske røget en joint ned en enkelt aften eller 2 i hverdagene. Men jeg gør det ikke af 2 grunde. Anden grund er at det bliver kedeligt og trivielt at ryge hver dag eller hver anden. Faste mønstre er generelt noget lort. Ryger dog hver weekend selv, så skal ikke være hellig. Men tror mange har det sådan efter et stykke tid med daglig rygning, det er bare ikke så sjov som efter en uge eller længere tids pause.

Mvh Mikkel

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: På sølvfadet med flag i
det er jo svært at vurdere for den der ryger hver dag om det hæmmer personen.
Men facts er, at man spilder tid og penge på at ryge tit, man bliver ofte doven og "misser" en masse ting man ellers kunne lave og ja der er mange ting man ellers kunne lave, som man sikkert også kunne gøre skæv, men som man ikke har lyst til eller ikke er lige så god til, i den tilstand.

for mig lyder det somom at du prøver på at finde en undskyldning for selv at ryge i hverdagene shperma...

Medlem
Brugeravatar

Leder skam ikke efter en undskyldning for at ryge i hverdagene :)
Det var bare en tanke der strejfede mig og efterhånden som jeg begyndte at tænke mere over det blev jeg mere og mere nysgerrig og derfor; denne tråd

- Men tak for omtanken ;)

Medlem

Shperma skrev:
Det skal siges at denne tråd kun omhandler hash, der er ikke tale om misbrug eller forbrug af andre substanser.

Jeg har i længere tid gået og overvejet et rygestop eller nedtrapning, men da jeg ikke mener
hash har forhindret mig i noget mht. uddannelse, arbejde, sport, social omgang osv. er jeg kommet til
at tænke på hvor mange hashrygere der har en fornuftig tilstedeværelse (Defineret som velfungerende mand/kvinde
med arbejde, uddannelse eller hvad der nu fører med)
I teorien er der jo mange positive og negative ting vedrørende hash, men har aldrig fået et bredt indblik
i hvordan hashrygere med et hæftigt forbrug over en periode rent faktisk fungerer i praksis?

Vil være glad for enhver respons om det så er en der har fået ødelagt sit liv pga. hash eller direktøren der puffer den fede hver fyraften :)

- Det skal siges at jeg ikke er interesserret i at høre hvordan du fungerer hvis du ryger 1 gang om måneden osv. vi snakker hver anden dag plus minus.

:peace:

Hej!
Jeg har røget meget heftigt hverdag, de seneste 13-14 mdr.

For ca. 2 mdr siden indså jeg at mit liv lige så langtsomt blev et monopol ( det samme og det samme )
Alt handlede bare om at få lov at ryge, og jeg fik aldrig lavet en skid. Kort sagt jeg udviklede mig ikke.
Indså det var lidt spild af liv, da jeg jo kan ryge når jeg bliver gammel og fyre den af mens jeg er ung ;)

Ryger stadigvæk for at falde i søvn om aftenen, men har skåret forbruget en del ned. Der er intet i vejen med at ryge en fed engang imellem, eller lige så tosset du har lyst til - så længe det ikke stopper/forhindre dig i andre ting.

Det kan være meget svært at indse selv, for som hash misbruger retfærdiggøre du jo altid dine handlinger.

Bare overvej det, forhindre hashen dig i at udleve dit liv fuldt ud? Hvis ikke, så nyd det! For hash skal der sgu også være plads til :) ellers måske overvej at skære lidt ned.

Håber du kunne bruge det,

crUnk.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gemmer mig i nordsjællands skove..
Jeg har røget sammenlagt i ca. 1 år og 3-4 måneder.. jeg kan tydeligt mærke at min hukommelse og mange andre småting har ændret sig, jeg havde fx. en smule svært ved at følge med da jeg gik i skole. Nu skal jeg så til at starte i lære som VVS, og der mener jeg selv jeg sagtens kan ryge uden det forhindre mig i at "følge" med i læringen. Men selvfølgelig er det da en negativ ting at huske dårligere end "normale"(forstå mig rigtig :lol:) mennesker!

Junior medlem

Geografisk sted: den der ø
syntes da selv jeg er rimeligt velfungerende.. har røget næsten dagligt i halvanden år hvor den længste pause jeg har holdt har været på 12 dage.. Har også været i en form for afvænning men det var kun i en meget kort tid..

I den periode på halvandet år gik jeg på efterskole, teknisk og er for nylig begyndt i lære, som bager. syntes at den største ulempe ved mit forbrug helt klart er den dårlige hukommelse.. men også det at jeg bliver lidt sløver er en ulempe da som bager skal alt foregå i et rimeligt højt tempo og der er det sku lidt svært at følge med nogengange

udover så kan jeg ikke se nogen ulemper ved mit forbrug af himmelhø, det hjælper mig med at slappe af når jeg ikke arbejder, og jeg får sovet ordenligt..

peace :joint:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Har røget i 2 år, det er så gået fra 1 gang om måneden til hver 14 dag, til hver weekend og de sidste 2 mdr. har jeg røget hver dag og alt for meget..
Men altså, jeg begyndte at ryge lidt før jeg droppede min lærerplads som mekaniker, derefter havde jeg lig et par mdr. hvor jeg var på bissen hvor jeg røg en del. Så fik jeg arbejde som ufaglært og der har jeg så været siden og det kører :).

Men altså synes selv ikke det har den store negative effekt, udover selvfølgelig hukommelsen og så de perioder hvor jeg har røget lidt for meget (før arbejde, i spisepausen og i den uofficielle pause på max 10 minutter som ligepludselig er 45 minutter fordi man skal nå at drøne hjem til en kammerat og ryge)..
Er vi dog også blevet enige om at det er gået over gevind og snakker om en pause der ikke rigtig blev til det store :/
Men så længe jeg ikke ryger når jeg skal arbejde og holder det til lidt inden jeg skal i seng, så føler jeg at de positive sider ophæver de negative.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Shperma skrev:

Erfaringerne viser at folk mener noget vidt forskelligt med at "ryge". For nogen er det at ryge en gang om dagen = ryge hele dagen eller ryge fra 16:20 til de går i seng eller ryge nogle få sug af en joint en sen aften.

Jeg har over en lang periode haft meget svingende forbrug uden at det har ødelagt noget for mig. Passer fint jobbet, hukommelsen er stadig som en elefants, ingen sociale problemer, osv. Jeg er systemudvikler og arbejder med IT.

Jeg synes effekterne er mindst, når styrken af ens rus er moderat. Eller sagt med andre ord: hvis jeg ryger mig rigtig hårdt ned og besøger fjerne galakser i min rus, så er jeg markant mere sløv i optrækket dagen efter. Hvis det holder sig til nogle få hiv en aften, så synes jeg ikke eftereffekterne er specielt markante - hvis jeg overhovedet bemærker dem.

Jeg vil vove den påstand at placebo betyder en del for, hvor "ramte" folk føler sig af hash. Sagen er jo den, at alle går rundt og glemmer ting - også komplet indlysende ting, som de burde vide - helt uden hjælp fra hash. Men ryger de en joint, så bliver de pludselig utroligt opmærksomme på deres "svigtende hukommelse" og tilskriver nu deres hukommelsessvigt til hashen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]