Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 14:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Dedikeret medlem

Hejsa.

Efter at have renset det ene gram "pollen" til 80 kroner, jeg købte på staden, er der nu 0,5 gram tilbage. Når jeg nærmer en lighter bobler det vildt og voldsomt med det samme :D! Før jeg rensede det, boblede det svagt, men på samme tid gik der også ild i det... :|. Men heldigvis ser det ud til, at min lille selv-udviklede metode har virket rigtigt godt. :) Jeg fik bla. filtreret en masse meget fint sand væk... :shock:. Klumpen er dejligt fedtet og klistret nu, hvor den før var mere tør - men dog blød - i det.

Nu hvor klumpen ihvertfald opfører sig som noget godt hash, ville jeg gerne vide hvor meget jeg mon skal tage oralt af det? Jeg vil nemlig bage kage i morgen... :P. Jeg kan jo ikke bruge reglen som hedder "put den mængde i, der giver tilpas effekt ved rygning", da jeg ikke lige har afprøvet det.

Så folks: hvor meget plejer I at skulle indtage af den gode boble hash for at blive skæve? Både oral og "ryge" ekspertise er velkomne.. :) :) :) ! Mange tak.

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Vil du fortælle lidt om din egen metode?

Hmm et sted imellem 200-300 mg, skal nok give dig en god skævert. God vind.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Island of Wak-Wak
Ved normalt hash fra staden til den pris plejer jeg at ryge 200-250mg. Men når du nu har kogt det ned til det halve kan det godt være det er meget kraftigere. Så 100-150mg og du har nok heller så meget så prøv det i første omgang og så kan du altid lave en større hvis det ikke er så potent som først antaget.

Mvh Mikkel

Medlem

kemal skrev:
Vil du fortælle lidt om din egen metode?
I second that.. Jeg vil også gerne høre om den. :)

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland
Hmm. Kom lige i tanke om at du jo egentligt bare skal have halvdelen af det du plejer at putte i med denne såkaldte 80'er pollen. :) Da det ene gram er svundet ind til det halve.

Du har ikke bare gjort, som i den tråd på dcf, som hedder "rens så det beskidte hash", som der også er linket til i hashguiden. Er spændt på at høre, hvis du har udviklet en lille snedig metode selv. :)

Dedikeret medlem

kemal skrev:
Hmm. Kom lige i tanke om at du jo egentligt bare skal have halvdelen af det du plejer at putte i med denne såkaldte 80'er pollen. :) Da det ene gram er svundet ind til det halve.

Du har ikke bare gjort, som i den tråd på dcf, som hedder "rens så det beskidte hash", som der også er linket til i hashguiden. Er spændt på at høre, hvis du har udviklet en lille snedig metode selv. :)

Jeg kender ikke tråden, men jeg kan fortælle at jeg ved hjælp af min viden indenfor THC's opløselighed i forskellige typer væsker har kunne filtrere diverste tilsætningsstoffer væk, da disse enten har, eller ikke har, være opløselige i væskerne... :)

Det første jeg gjorde var at hakke klumpen i mindre stykker, som jeg smed i et syltetøjsglas med vand. Da THC er meget dårligt opløseligt i vand, går der faktisk ikke noget til spilde i denne process. Vandet bliver grumset - det er alt muligt vandopløseligt puha, der var i hashen. Bagefter gjorde jeg det igen, for at være sikker på, jeg fik det hele med.

Jeg lod den lidt renere hash tørre i en dag. Så puttede jeg den i det samme syltetøjsglas - nu rent - og fyldte op med isopropylalkohol. Ligesom når man laver nol af topskud og den slags. Så rystede jeg i ca. 5-10 minutter, og lod det så stå og hvile imens jeg sov. Da jeg vågnede, kunne jeg se en masse sand i bunden af glasset. ISO'en var blevet farvet af det opløste harpiks, mens sandet, der ikke kan opløses, lå tilbage i bunden. Jeg hældte så denne opløsning igennem et kaffefilter, hvor alt sandet blev opfanget i. Så stod jeg med iso i en skål, som jeg så lod fordampe. Det tog omkring 1-2 dage. Jeg skrabte så det "tørre" lag sammen, og fik en masse klistrede spåner. Dem pressede jeg sammen med min hånd, jeg i øvrigt brugte en latex-hanske på, for ikke at blive klistret helt ind. Harpiksen klistrer ikke så godt til latex, som det gør til hud. Jeg lod den derefter "eftertørre" lidt, for at være sikker på at alt iso'en var ude. Og så startede bobble testen.. som så viste at det vidst er rigtigt successfuldt! :D

Det er nok fundet på før - men jeg er ihvertfald stolt over resultatet på min egen lille metode :)

Angående mit lille kage eksperiment, så regner jeg med at lave 2 pandekager med 100 mg i hver. Så spiser jeg den ene, og ser om det giver effekt. Hvis ikke det gør det efter 2 timer, spiser jeg den anden. :) Tak for svarene!

Junior medlem

Geografisk sted: I et drivhus med en joint! :O
Du er godt klar over at isopropyl opløser harpiks! ik?

Medlem

Puff Daddy skrev:
Du er godt klar over at isopropyl opløser harpiks! ik?

Han benytter jo netop IPA fordi det opløser THC'en (og de andre cannabinoider), men ikke sand og lignende. Så kan han filtrere urenheder fra, fordampe IPA'en og stå tilbage med noget meget renere "hash".

Junior medlem

Geografisk sted: I et drivhus med en joint! :O
Ok, tror ikke jeg havde læst hans indlæg ordentligt igennem.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Albuquerque, New Mexico
Jeg prøvede lige ovenstående metode, og der ligger også en masse sand tilbage i kaffefilteret. Nu må jeg se hvor meget der er tilbage når isopropylalkoholen er fordampet...

Billede

Dedikeret medlem

lacertus skrev:
Jeg prøvede lige ovenstående metode, og der ligger også en masse sand tilbage i kaffefilteret. Nu må jeg se hvor meget der er tilbage når isopropylalkoholen er fordampet...

Billede

Dejligt at se folk bliver inspireret :D

Bare rolig, der skal nok være en del tilbage. Du kan jo se sådan på det, at du stadig har samme mængde - bare uden "det andet" der ikke giver effekt alligevel... :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
damn det er sgu da en del sand dér! :o hvor stor en klump tjald er det fra? jeg tror jeg må gøre det til en vane at rense tjald umiddelbart efter køb...

en ting der kunne være interessant at finde ud af, ville være kvalitets- og kvantitetsforskel på fx 1000 krs 70'er og 1000 krs 120'er efter en god, grundig rensning af begge klumper til sammenligning af hvad der er det bedste køb...

Medlem
Brugeravatar

Jeg har ikke en vægt, så jeg kan ikke lige sige hvor meget tjald jeg brugte til at starte med. Det er svært at sige hvor meget af det der "blev til sand", i hvert fald over 50%.

Medlem
Brugeravatar

Vinkelsliber skrev:

Dejligt at se folk bliver inspireret :D

Bare rolig, der skal nok være en del tilbage. Du kan jo se sådan på det, at du stadig har samme mængde - bare uden "det andet" der ikke giver effekt alligevel... :)

Gav dine pandekager egentlig effekt? :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: i den hemmelige hule
lacertus skrev:
Jeg har ikke en vægt, så jeg kan ikke lige sige hvor meget tjald jeg brugte til at starte med. Det er svært at sige hvor meget af det der "blev til sand", i hvert fald over 50%.

langt ude... hvor meget havde du givet for den? ...hvilken konsistens m.m. havde den før du rensede den, altså føltes det som en god eller bare nogenlunde tjald? - og hvor er klumpen fra, altså er det fx noget du har købt på staden? håber sgu ikke der er alt for meget af den slags sandkage i omløb, det er da for usselt. blev resultatet godt til gengæld?

Medlem

nu ved jeg godt at en "80er pollen fra staden" ikke lige er det bedste og reneste hash, men kunne godt tænke mig at vide hvorfor fanden der er sand i?

Medlem
Brugeravatar

BryGs skrev:
nu ved jeg godt at en "80er pollen fra staden" ikke lige er det bedste og reneste hash, men kunne godt tænke mig at vide hvorfor fanden der er sand i?

Det er vel for at få det til at fylde mere, sådan så man kan sælge det til en lavere pris.

Medlem

Det er rimelig gustent at der er (meget! :o ) sand i, men er for så vidt glad for at de ikke har "cuttet" det med noget værre. Sand er i det mindste rimelig ufarligt at "ryge" :wink:

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Årh det behøver vel ikke alt sammen at være sand det kan vare plante fibre og alt muligt fra planten som bare ikke opløsses jo :D :?:

Medlem

Men det ligner hovedsageligt sand, og lacertus vurderer det til at være sand, såeh..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]