Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 jun 2025 06:31

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Jeg har for første gang i mit liv prøvet at gro selv.

Jeg fik dem desværre sat lidt sent ud i drivhuset, men de ser ellers ud til at trives. De seneste 3 - 4 dage er den ene plante begyndt at få gule blade. Det er de øverste "gamle" blade. Jeg har læst på http://www.dcfonline.dk/cf/ at det måske kan være mangel på "N", men er dog i tvivl, og ville lige høre jeres vurdering.

Planterne står i selvvandingskasser, og for 14 dage siden tørrede de desværre ud i et par dage, hvilket medførte et par døde blade. Jeg fjernede det døde, og de blev normale igen.
Af gødning bruger jeg indtil videre noget jeg har købt på den lokale planteskole, som er til "alt i drivhuset". Og de bliver IKKE overgødet. Jeg dosere nok kun halv eller 3/4 af anbefalede mængde.

Jeg har lige bestilt 1 ltr. Canna Aqua Flores A+B her til blomstringen, men jeg er ikke sikker på at det indeholder nok af de stoffer som mine planter mangler.

Jeg håber i kan hjælpe, og har lagt et par billeder ud af mine planter.

Senest rettet af GerkenDK 22 okt 2012 18:51, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Magnesium dude.. De ser ellers flotte ud.

quote cf guiden:
"Magnesium mangel : Magnesium mangel er forholdsvis almindeligt. Bladene bliver først gullige, og begynder derefter at dø. Først imellem årene på de ældre, lavere blade, senere breder det sig. Det er karakteristisk at årene på bladene forbliver grønne."

Billede

quote:
... Bladene kan begynde at folde sammen på midten og pege opad hvis det er slemt. - Dette kan de som sagt også finde på hvis du bare giver dem for meget gødning i det hele taget, så hvis du har en plante der ser ud som den herunder, skal du nok først overveje om du bare giver for meget gødning:

Billede

Mit bud er overgødning som evt. blokerer for magnesium optag. Sådan noget standard drivhus gødning kan måske godt ha en uhensigtsmæssig sammensætning til cannabis. Prøv at køre rent vand (flushe) i et par uger, er det blevet værre skal du tilføje ekstra magnesium med din gødning. Er det blevet bedere skal du gøde lidt mindre.

held og lykke.

Junior medlem

Så måske jeg skal flushe en uge eller 2, og bliver det så bedre, så måske prøve mit nyerhvervede Canna aqua?

Er skudene færdige, eller kan de reddes endnu?

Er rigtig spændt på resultatet, da jeg aldrig har røget homegrow :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]